بدون دیدگاه

کاربرد پیلارکلاستر در سئو چیست؟! یکی از اصطلاحات مربوط به نگارش محتوا،ساختار پیلارکلاستر است که یکی از موارد مرتبط با مبحث سئو داخلی است و بر سئو سایت بسیار تاثیرگذار است.بنابراین توصیه می شود مباحث آن را به خوبی فرابگیرید.در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین استراتژی ها در سئو سایت بهره گیری از ساختار پیلارکلاستر است.در ادامه به معرفی مفهوم پیلارکلاستر در سئو می پردازیم.

تولید محتوا خوشه ای یا محتوای پیلار

منظور از پیلار محتوایی جامع است که در واقع ستون های یک وب سایت هستند و یک موضوع را به طور کامل مورد بحث قرار داده و در مورد آن صحبت می کند.در مقاله های پیلار علاوه بر موضوع اصلی،در رابطه با موضوع های مربوط به موضوع اصلی و تک تک آنها صحبت شده و توضیحات کاملی ارائه می شود.

به عنوان مثال شما قصد دارید یک مقاله در رابطه با عنوان سئو چیست بنویسید آیا می توانید در این مقاله تمامی اصول سئو را به طور کامل توضیح دهید؟قطعا" خیر.اما شما می خواهید محتوایی جامع بنویسید.در اینجا بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در مقاله سئو چیست به صورت خلاصه و کلی در رابطه با زیرعنوان های آن مثل سئو خارجی،سئو داخلی و .. صحبت کنید و پس از اینکه در مورد زیرعنوان ها مثل سئو داخلی و سئو خارجی و ...مقاله هایی کامل و جامع نوشتید از مقاله سئو چیست به مقاله های سئو داخلی و سئو خارجی لینک بدهید و برعکس.به این ترتیب مخاطب شما می تواند در مورد مفهوم سئو اطلاعات کلی به دست آورد و در صورت نیاز جهت کامل شدن اطلاعات به زیرعنوان ها مراجعه کند.

در این مثال می توان گفت مقاله سئو چیست همان محتوای پیلار شما است.کلمات اصلی محتوای پیلار معمولا پرسرچ،کوتاه و با رقابت بالا هستند.

پیلارکلاستر در سئو

تولید محتوای کلاستر

همانطور که در مثال بالا گفته شد محتوای پیلار شما مقاله سئو چیست است و مقاله های زیر دسته مثل سئو تکنیکال،سئو خارجی و سئو داخلی محتوای کلاستر هستند.در واقع یک محتوای کلاستر به مقاله پیلار خود لینک داده و ارائه اطلاعات بیشتر در رابطه با موضوع پیلار وظیفه اصلی آنها است.بهتر است بدانید هر محتوای کلاستر می تواند برای خود زیر دسته هایی نیز داشته باشد.

مشخص کردن موضوعات پیلار

در اینجا این سوال مطرح می شود که از کجا بدانیم برای صفحه پیلار ما چه موضوعی مناسب است؟در ادامه راه حل هایی را برای یافتن موضوع محتواهای پیلار بیان می کنیم.

تکنیک پیدا کردن کلیدواژه

هنگام یافتن کلمات کلیدی باید دقت کنید که از ارتباط ساختاری بین موضعات وبلاگ غافل نشوید و هنگامی که به دنبال یافتن موضوع مناسب برای محتوای پیلار هستید از همان تکنیک سرچ کلمات کلیدی استفاده کنید.یعنی ابتدا به سراغ کلمات و عباراتی بروید که بیشتر جستجو می شوند و به زمینه کسب و کار شما مرتبط است.برای تعیین موضوعات پیلار می توانید از کلماتی استفاده کنید که برای خریداران چالش برانگیز هستند.

بررسی کردن رقبا

اگر تکنیک سرچ کلمه کلیدی جهت یافتن موضوع پیلار موثر نبود می توانید از طریق آنالیز و تجریه و تحلیل بلاگ رقبا و زیرعنوان های بلاگ به نتایج بسیار خوبی برسید.

پیلارکلاستر در سئو

تجزیه و تحلیل محتواهای قدیمی

اگر محتواهای قدیمی را به صورت دوره ای مورد بررسی قرار دهید باعث می شود مطالب به طور مرتب به روز رسانی شده و موضوعات مهم را شناسایی کنید.

اهمیت استفاده از ساختار پیلارکلاستر

یکی از بهترین استراتژی های تولید محتوا مدل محتوای خوشه ای و استفاده از ساختار پیلارکلاستر است.هنگامی که شما از محتوای کلاستر به محتوای پیلار آن لینک می دهید در واقع به گوگل اعلام کرده اید که آن محتوا نسبت به سایر محتواها از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است.استفاده از مدل خوشه ای موجب می شود بتوانید در کلمات پرسرچ و کلمات کلیدی کوتاه رتبه کسب کنید.

کاربرد پیلار کلاستردر سئو سایت

استفاده از تولید محتوا خوشه ای یا تاپیک کلاستر مزایای مختلفی دارد و این مزایا باعث شده تا تولید محتوای خوشه ای به یک معماری محبوب وب سایت برای متخصصان سئو تبدیل شود.در ادامه 4 مورد از مهم ترین مزایای استفاده از معماری کلاستر را مورد بررسی قرار می دهیم.

بهبود جایگاه صفحات سایت

صفحه اصلی با کسب جایگاه مناسب به رشد صفحات خوشه ای یا کلاستر که به آنها لینک داده شده کمک می کند.

بهبود تجربه کاربری

بازدیدکنندگان به وسیله صفحات پیلار و کلاسترهای مربوط به آنها می توانند هر اطلاعاتی که می خواهند در مورد یک موضوع بدانند را به آسانی از سایت بیابند که این کار تا حد زیادی باعث بهبود تجربه کاربری می شود.

ایجاد اعتماد و دریافت اعتبار با تولید محتوای جامع

یک محتوای جامع و ارزشمند باعث می شود بازدیدکنندگان به سایت شما به عنوان یک منبع مورد اعتماد و مرجع قوی نگاه کنند.ارائه اطلاعات کامل در رابطه با یک موضوع و وجود آیتم های متعدد جهت یافتن پاسخ دقیق در محتوای کلاسترها نتایجی بالاتر از آنچه مرتبط با سئو است به دنبال خواهد داشت.بنابراین استفاده از ساختار پیلارکلاستر pillar and cluster یک انتخاب مناسب برای سایت های آموزشی است.

پیلارکلاستر در سئو

افزایش فروش در وب سایت های فروشگاهی با ساختار پیلار و کلاستر

در سایت های فروشگاهی برای تبدیل بازدید کننده به خریدار،صفحات پیلار نقش مهمی را ایفا می کنند.در یک کسب و کار،تیم فروش و پشتیبانی می تواند به آسانی از این صفحات جهت پاسخگویی به سوالات خریداران و هدایت کردن آنها به خرید استفاده کنند.

اگر با اصول سئو آشنایی ندارید و از اهمیت آن در موفقیت یک کسب و کار آنلاین بی اطلاع هستید توصیه ما به شما مطالعه مقاله سئو چیست است تا با مفاهیم و اصول اولیه سئو به خوبی آشنا شوید.

پیاده سازی ساختار پیلار کلاستر در سایت

جهت پیاده سازی مدل تولید محتوای کلاستر در سایت ابتدا به یک تقویم محتوایی و برنامه ریزی دقیق نیاز دارید.ساختار پیلار وکلاستر از چند بخش اصلی و مهم تشکیل شده است که با قرار دادن آنها کنار هم می توانیم یک سایت قدرتمند بسازیم.

شاخه اصلی : جهت ایجاد پیلار یا همان ستون باید موضوعات کاربردی و کامل را انتخاب کنیم و همه جنبه های آن را بررسی کنیم.صفحات پربازدید،صفحات دسته بندی،تگ ها و برچسب ها همه می توانند یک پیلار باشند.

خوشه های کمکی : کلاسترها یا خوشه های کمکی،صفحات با موضوعات مرتبط با شاخه اصلی و تخصصی تر را شامل می شوند.به عنوان مثال اگر صفحه لپ تاپ استوک پیلار ما باشد صفحاتی مثل لپ تاپ استوک اچ پی می تواند کلاستر آن باشد.

کلمه کلیدی هدف : انتخاب کلمه کلیدی ارزشمند و پرسرچ در محتوای اصلی بسیار مهم است.

لینک سازی 2 طرفه : با استفاده از لینک سازی 2 طرفه و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط می توانیم ساختار ستون و خوشه را کامل کنیم.یک لینک سازی اصولی و دقیق باعث می شود کاربران و ربات های گوگل محتوای کمکی و مرتبط با موضوع اصلی را به آسانی در سایت مشاهده کنند و درک بهتری از ارتباط صفحات با یکدیگر داشته باشند.

جمع بندی

موتورهای جستجو مانند گوگل الگوریتم های خود را به صورت دوره ای تغییر داده و بروز رسانی می کنند.این موضوع کار سئوکاران را روز به روز دشوارتر می کند چرا که مدام باید استراتژی های خود را تغییر دهند.این روزها استفاده از محتوای پیلارکلاستر توانسته تاثیرات فوق العاده ای بر بهبود جایگاه سایت داشته باشند.در این مقاله سعی بر آن داشتیم مفهوم محتوای پیلار کلاستر و کاربرد آن در سئو را شرح داده و بررسی کنیم.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها