بدون دیدگاه

ساختار پیلارکلاستر در محتوا به چه معناست؟ بهره گیری از مدل خوشه ای یا پیلارکلاستر به عنوان جدیدترین استراتژی سئو یکی از بزرگترین نوآوری ها در زمینه سئو است.هنگامی که گوگل در سال 2015 رنک برین Rankbrain را معرفی و راه اندازی کرد این استراتژی نیز آغاز شد.رنک برین با متصل کردن جستجوهای قدیمی کاربران با موضوعات و عبارات مرتبط، باعث دست یابی کاربران به بهترین نتایج می شود.پیلار کلاستر برای استراتژی بازاریابی محتوا، بحثی ضروری است.خوشه های موضوعی به موتور جستجو کمک می کنند تا سلسله مراتب و ارتباط بین صفحات مرتبط با موضوع شما را بهتر درک کنند.در این مقاله توضیح می دهیم پیلارکلاستر چیست،از چه ساختاری برخوردار است و چطور می تواند باعث بهبود سئو سایت شود.

پیلارکلاستر چیست؟

بخشی از استراتژی سئو، ساختار پیلارکلاستر محتوا است که صفحه و ساختار آن را برپایه موضوعات و نه فقط کلمات کلیدی سازماندهی می کند.در صفحه پیلار از خوشه های محتوا استفاده می شود.صفحه پیلار صفحه مرکزی است که با ارائه نمای کلی و گسترده از موضوع اصلی شما محتوایی که شما تولید کردید را نمایش می دهد.صفحات پیلار در فرمت های مختلفی همچون صفحات فرود،صفحات دسته بندی و بلاگ پست می تواند وجود داشته باشد.

صفحه پیلار به کلاسترهای محتوایی وکلاسترهای محتوایی به صفحه پیلار لینک دارند.کلاسترها مجموعه ای از مقالات هستند که به صفحات لینک پیلار می دهند.محتوای پیلار،محتوای خوشه ای،هایپرلینک ها سه جز از مدل خوشه موضوعی هستند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

ساختار پیلارکلاستر در محتوا

محتوای پیلار

هسته مرکزی خوشه، محتوای پیلار است به دلیل اینکه براساس یک موضوع وسیع تر نوشته شده است.این محتوای جامع که پوشش دهنده تمام جنبه های یک موضوع خاص است  بین 3000 تا 5000 کلمه است در حالی که بازهم فضای کافی برای پاسخگویی به سوالات متفاوت باقی می گذارد.محتوای پیلار برای افرادی که با یک موضوع آشنا نبوده و فقط می خواهند نمای کلی از آن موضوع را ببیند بسیار خوب و عالی است.

محتوای کلاستر یا خوشه

محتوای خوشه ای بر خلاف محتوای پیلار روی کلمه کلیدی خاص که مرتبط با موضوع شما است تمرکز می کند و آن را به شیوه ای جامع و کامل مورد بحث قرار می دهد.محتوای خوشه ای شامل یک لینک جهت بازگرداندن خوانندگان شما به محتوای پیلار است.

لینک ها

لینک ها مهم ترین مولفه هستند و در واقع همان هایپرلینک ها هستند که محتوای پیلار را به محتوای کلاستر وصل می کنند.

مزایای استراتژی پیلارکلاستر

1)تمرکز محتوایی : امکان به اشتراک گذاری اطلاعات نامربوط با تولید محتوای مرتبط با موضوع کاهش می یابد.

2)اعتبار بیشتر: اعتبار صفحه وب با ارائه محتوای دقیق تر و بهتر افزایش می یابد.

3)تجربه کاربری بهتر : برخورداری از یک ساختار محتوای سازمان یافته باعث می شود کاربران بتوانند هر چیزی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

4)صرفه جویی درزمان : با بهره گیری از خوشه موضوعی قادر هستید مقالات خود را سازماندهی و برنامه ریزی کنید که این موضوع تضمین کننده این مساله است که شما به طور منظم پست می گذارید و صفحه پیلار خود را به روز نگه می دارید.

5) کلمات کلیدی بیشتر و ترافیک ارگانیک: وقتی موضوع اصلی و موضوعات فرعی خود را بدانید می توانید برای عبارت های کلیدی مرتبط تر،رنک بگیرید که این باعث افزایش ورود ترافیک ارگانیک به وب سایت شما می شود.

6)لینک های داخلی : یکی از مهم ترین جنبه های پیلارکلاستر لینک داخلی است که باعث می شود کاربران در صفحه شما باقی بمانند و پاسخ خود را در محتوای خوشه ای پیدا کنند.

7)رتبه های بالاتر : موتورهای جستجو مثل گوگل از متن انکرتکست مورد استفاده در لینک های داخلی اطلاعاتی را جمع آوری کرده که این کار به آنها کمک می کند تا ارزش محتوای شما را بهتر درک کنند و محتوا را براساس آن رتبه بندی کنند.

تاثیر مدل تاپیک کلاستر بر سئو

موتورهای جستجو با استفاده از خوشه های موضوعی محتوای شما را بهتر درک کرده و می توانند آن را تجزیه و تحلیل کنند.موتورهای جستجو با استفاده از لینک سازی داخلی قادر هستند رابطه بین مقالات شما را پیدا کنند.

خوشه بندی موضوعی و سئو معنایی با یکدیگر ارتباط نزدیکی دارند که پرداختن به تمام پرس و جوهایی است که کاربر می تواند در رابطه بایک موضوع خاص داشته باشدسازماندهی محتوا به این شیوه،خوشه های معنایی ایجاد می کند که به کاربران درکی عمیق و دقیق از موضوع می دهد.استفاده از این روش برای ایجاد محتوای باکیفیت سودمند است و باعث کمک به امتیاز EATگوگل شما می شود.

ساختار پیلارکلاستر در محتوا

انواع صفحات محتوای ستونی

نوع محتوا و صفحه ممکن است یک قالب خاص نباشد و به مطالب و حوزه کاری سایت شما بستگی دارد و یا ترکیبی از چند نوع محتوا است.در ادامه انواع محتواهای جامع را مورد بررسی قرار می دهیم.

محتوای راهنمای جامع

یک ساختار مشترک برای صفحات ستون صفحات راهنما هستند چرا که می توانید از طریق راهنمایی یک محتوای کامل و جامع ایجاد کنید.صفحات راهنما باید برای مخاطبانی نوشته شود که هیچ گونه اطلاعی از موضوع ندارند و باید به صورت جامع نوشته شود.یک مطلب راهنما می تواند شامل چگونگی انجام آن و اینکه چرا مهم است،مفهوم موضوع و اینکه شامل چه جزییات و زیرمجموعه هایی است می شود و مطالبی که به کاربر اطلاعات مفید بدهد.راهنمای جامع محتوای تکراری،راهنمای جامع نقشه سایت نمونه هایی از محتوای راهنمایی هستند.

محتوای سوالی و پاسخ سوال

محتوای سوالی و پاسخ سوال که با نام محتوای چیست شناخته می شود یکی از انواع پرکاربرد محتوای جامع جهت نوشتن صفحات پیلار است.بسیاری از مردم هنگام سرچ کردن می خواهند بدانند که یک کلمه یا موضوع چه معنایی دارد و برای گرفتن پاسخ اکثر اوقات با گذاشتن کلمه چیست در انتهای عبارت آن را جستجو می کنند.پاسخ اینگونه سوالات کاربران ممکن است در چند جمله باشد ولی در نوشتن این صفحات پاسخ باید کامل تر و جامع تر داده شود و همچنین تمام سوالات جانبی موضوع هم پاسخ داده شوند.

محتوای لیستی یا بهترین ها

از ساختار محتوای جامع نمی توان برای خیلی از موضوعات استفاده کرد زیرا امکان دارد مطلب طولانی شده و باعث خستگی کاربر شود.اکثر کاربران در گوگل در جستجوی یک لیست از بهترین های یک موضوع یا روش های انجام آن هستند.یعنی محتوایی که لیستی از بهترین ها را ارائه بدهد.

طراحی ساختار پیلارکلاستر

انتخاب موضوع : هنگام تنظیم کلاستر موضوعی و پیلارهای خود باید بفهمید که قصد دارید در مورد چه موضوعی مرجع باشید که این می تواند در مورد هر موضوعی مثل ورزش،بازی و .. باشد.اگر وب سایت شما تجاری است تلاش کنید تا حد امکان به موضوعات مرتبط با کسب و کار خود بپردازید.هنگام انتخاب موضوع به عنوان محتوای اصلی باید به نکات زیر توجه کنید :

موضوع شما باید چیزی باشد که قصد دارید برای آن رتبه بگیرید.

موضوع باید پایه اصلی و اساسی کسب و کار شما باشد.

ساختار پیلارکلاستر در محتوا

بررسی محتوای موجود

گام بعدی پس از انتخاب موضوعی که می خواهید درباره آن صحبت کنید انجام یک ممیزی محتوا است تا ببینید مقاله های موجودی دارید که بتوانید به صفحه پیلار انتخابی خود لینک دهید.این مساله در نهایت به حداکثر رساندن بازدهی محتوای موجود را امکان پذیر می کند و به شما کمک می کند تمرکز خود را بر تلاش های تولید محتوا افزایش دهید.

بهینه سازی محتواها

سئو محتوا و بهینه سازی پیرامون کلمات کلیدی یک امر لازم و مهم است.پس از اینکه کلاسترهای موضوعی شما ساخته شد و پس از نهایی کردن کلمات کلیدی می توانید محتوا و صفحات خود را حول کلمات کلیدی بهینه سازی کنید.

لینک صفحات با اولویت ارتباط موضوعی

پس از کامل کردن محتوای خود زمان آن میرسد که آنها را به یکدیگر و به صفحه پیلار لینک دهید.این لینک ها باید به صورت رفت و برگشتی باشند.یعنی صفحه پیلار شما دارای لینک هایی باشد که به هرکدام از مقالات شما در کلاستر می رود.پس از اعمال این تغییرات باید منتظر نتایج بمانید و لازم است بدانید یک تا دوماه طول می کشد تا تاثیر این استراتژی را ببینید.

جمع بندی

در این نوشته با ساختار پیلارکلاستر و مفهوم آن آشنا شدیم و ضرورت استفاده از این استراتژی محتوایی را بررسی کردیم.محتواهای پیلار برطرف کننده نیازکاربر و مخاطب هستند و به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.استفاده از این استراتژی برای سایت شما قطعا بسیار سودمند و موثر خواهد بود.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها