بدون دیدگاه

کتاب قدرت عادت : چارلز داهیگ در کتاب قدرت عادت، ما را به دنیای هیجان انگیز اکتشافاتی علمی می برد که مشخص می کنند چرا عادت ها وجود دارند و چگونه می توان آن ها را تغییر داد. داهیگ با تحلیل و بررسی طیفی گسترده از اطلاعات و تبدیل آن ها به روایت هایی جذاب، درکی کاملاً نوین از ماهیت و استعدادهای بشر را به مخاطبانش پیشکش می کند. در دل کتاب قدرت عادت، بحثی هیجان انگیز نهفته است: کلید انجام تمرینات ورزشی منظم، وزن کم کردن، مفیدتر بودن و دستیابی به موفقیت، درک چگونگی کارکرد عادت ها است. همان طور که داهیگ بیان می کند، ما می توانیم با بهره برداری از این علم نوین، کسب و کار، جامعه و زندگی مان را دگرگون سازیم.

 همه ی ما در برخی مواقع، به عمد انتخاب هایی می کنیم و بعد، دیگر به آن ها فکر نمی کنیم؛ اما همچنان به انجام دادنشان ادامه می دهیم؛ البته، اغلب این چنین اتفاق می افتد. اما در برخی مواقع دیگر نیز، هوشیارانه تصمیم می گیریم که چه میزان غذا بخوریم؛ هنگامی که به اداره رسیدیم ، بر چه چیزی تمرکز کنیم؛ در چه فواصلی، نوشیدنی میل کنیم یا چه زمانی به ورزش دو برویم؛ اما پس از مدتی، دیگر انتخاب نمی کنیم و به طور خودکار رفتار می کنیم. این روند، نتیجه ی طبیعی عصب شناسی مغز ماست و با درک اینکه چگونه این اتفاق رخ می دهد، می توانیم الگوهای لازم را بازسازی کنیم؛ البته، این بار به همان نحوی که خودمان می خواهیم. 


 تبدیل و تغییر هر عادتی لزوما آسان یا سریع نبوده و همیشه هم این کار ساده نیست؛ اما امکان پذیر است و امروزه می دانیم که این کار چگونه صورت می گیرد. 


 آیا می خواهید سریع به خواب بروید و سرحال از خواب بیدار شوید؟ پس به الگوهای شبانه ی خود و کارهایی توجه کنید که به صورت خودکار در هنگام برخاستن از خواب انجام می دهید. آیا می خواهید دویدن را برای خود آسان کنید؟ مقدمات اجرای این کار را فراهم کنید تا کم کم آن را به برنامه ای روزانه مبدل سازید. من به فرزندانم نیز به همین روش تعلیم می دهم و همواره با همسرم برنامه هایی درباره ی تنظیم عادات جدید در زندگی مان می نویسیم. مشاهده ی انبوهی از عادات مثل آن است که فردی چراغ قوه و اهرمی را در اختیار شما ی گذارد و شما با در اختیار داشتن این وسایل، به راحتی، کار خود را آغاز می کنید. 

 

 

 

برچسب ها

کتاب قدرت عادت



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها