بدون دیدگاه

لیست سرویس های گوگل : لیست زیر حاوی تعدادی از سرویس های پرکاربرد و محبوب گوگل است. این سرویس ها در بخش های عمومی برای افراد مختلف و همچنین برای کسب و کارها و توسعه دهندگان ارائه شده است گوگل دارای سرویس ‌های مختلفی است که هر کدام کاربردهای خاص خودش را دارد و به بهترین نحو، نیاز کاربر را برطرف می‌کند. در ادامه به محبوب ترین لیست سرویس های گوگل اشاره خواهیم کرد با تیم سورنا همراه باشید:

 Google Search Engineموتور جستجوی گوگل با آدرس Google

در تعریف کلی، هر نرم‌افزار یا سخت‌افزاری که برای پیدا کردن داده‌های مشخصی، در میان حجم زیادی از اطلاعات جستجو کند را، موتور جستجو می‌گویند. موتورهای جستجوگر اینترنت در حقیقت یک نرم افزار تحت وب هستند که وظیفه‌ی پیدا کردن مرتبط‌ترین محتوا با عبارت جستجو شده توسط کاربر را دارند.  گوگل لینک‌ها را از یک صفحه به صفحه‌ی دیگر دنبال می‌کند و کراولر آن در بین صفحات می‌گردد، و نسخه‌ی HTMl هر صفحه را در دیتابیس خود ذخیره می‌کند سپس در فراخونی با توجه به الگوریتم خود به صفحه رتبه می‌دهد. اگوریتم گوگل محرمانه است و همچنین فاکتور‌های آن در حال تغییر است.

 Google Gmailسرویس ایمیل گوگل با آدرس GMail و Inbox

جی‌میل (انگلیسی: Gmail ) یک سرویس رایانامه رایگان است که توسط گوگل ساخته شده‌است. نسخه آزمایشی گوگل در ۱ آوریل ۲۰۰۴ ارائه شد، به این صورت که هر کاربر می‌توانست با دریافت دعوت‌نامه از کاربری دیگر که دارای حساب جی‌میل بود دارای حساب رایانامه شود و از خدمات آن استفاده کند.

لیست سرویس های گوگل

 Google Translateسرویس ترجمه گوگل با آدرس G Translate

گوگل ترنسلیت، معروف‌ترین ابزار ترجمه ماشینی در سطح جهان است. این سرویس ترجمه گوگل به شما کمک می‌کند تا لغات و اصطلاحات مورد نظر خود را به صورت رایگان از یک زبان به زبانی دیگر ترجمه کنید، اما این سرویس گوگل ترجمه، مثل واژه‌نامه لغات نیست که حاوی لغات و معانی آنها باشد. Google Translate پس از دریافت واژه مورد نظر، صفحات بی‌شماری از اینترنت را جستجو کرده تا بهترین معنای ممکن را در کمترین زمان برای آن پیدا کند.

گوگل از مخزن عظیمی از اطلاعات برخوردار است و با استفاده از تکنیک‌های آماری و تحلیلی، بین زبان‌های مختلف ارتباطات منطقی برقرار می‌کند. این ابزار کاربردی از زمان رونمایی‌اش تا به امروز به طور مداوم در حال بهبود و تکامل بوده است

Google Maps سرویس نقشه گوگل با آدرس Google Maps و همچنین Google Earth

اپلیکیشن گوگل مپ از زمان عرضه ی آن در سال ۲۰۰۵ به قدری فراگیر و کاربردی شده که دیگر تقریباً نمی توان به خاطر آورد بدون آن چطور به جایی می رفتیم.

گوگل مپ به طور خلاصه یک نقشه ی آنلاین و رایگان است. این اپلیکیشن اما امکانات بسیار زیاد و متنوعی دارد و بسیار فراتر از یک نقشه ی ساده است که محل مکان های مختلف روی آن به نمایش در آمده باشد.

 Google Playمخزن برنامه های اندرویدی به آدرس Play Store

گوگل پلی مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای گوگل است که شامل اپ استور اندروید، Google Play Music، Google Play Books، Google Play Movies & TV و Google Play Newsstand می‌باشد. تمام این نرم‌افزارها به صورت جداگانه روی تلفن همراه، تبلت یا تلویزیون هوشمند شما نصب شده‌اند (به جز Books و NewsStand). همچنین با استفاده از نرم افزار Google Play هم می‌توانید برنامه‌ها و رسانه‌های مختلف را خریداری و دانلود کنید.

Google بیشتر به موتورجستجو معروف است، اما چیزهای بیشتری برای ارائه دارد. این واضح است که هنگام بازدید از فروشگاه Google Play، یک بازار دیجیتال پر از محتوا ببینید.

فروشگاه Google Play فروشگاه خود را با عنوان "Android Market" در سال 2008 آغاز کرد. این فروشگاه در کنار اولین دستگاه‌های Android راه‌اندازی شد و هدف آن توزیع برنامه‌ها و بازی‌ها بود. Android Market در ابتدای کار بسیار اساسی بود. این برنامه تا سال 2009 از برنامه‌ها و بازی‌های پولی پشتیبانی نمی‌کرد. بااین‌حال، با رشد پلت فرم آندروید، بازار Android نیز رشد کرد. تا سال 2012، بیش از 450،000 برنامه و بازی آندروید به نمایش گذاشت. در این زمان، اکوسیستم گوگل در مقایسه با آغاز فروتنانه بازار Android بسیار گسترش‌یافته بود. درواقع، Android Market فقط یکی از بازارهای آنلاین این شرکت بود

لیست سرویس های گوگل

Google Docs سرویس مدیریت اسناد به آدرس Google Docs

گوگل داکس (به انگلیسی: Google Docs ) یک پردازشگر واژه است که به عنوان بخشی از یک مجموعه نرم‌افزاری رایگان و متنی بر وب ارائه شده توسط شرکت گوگل در سرویس گوگل درایو خود است. این سرویس همچنین به ترتیب شامل گوگل شیت و گوگل اسلایدز ، صفحه گسترده و برنامه ارائه می‌شود.

گوگل داک یک برنامه رایگان مبتنی بر وب است که می توان در آن به طور آنلاین اسناد و صفحات گسترده را ایجاد، ویرایش و ذخیره کرد. شما می توانید در هر جایی که هستید از طریق یک کامپیوتر که به اینترنت متصل است به این اسناد دسترسی پیدا کنید.

کاربران Google Docs می توانند اسناد و صفحات گسترده را با فونت های مختلف ایجاد، ویرایش و آپدیت کنند، متن ها را با فرمول ها ترکیب کنند از جداول و تصاویر استفاده کنند و … کاربران می توانند روی این موضوع کنترل داشته باشند که چه کسانی این فایل ها را مشاهده کنند.

Google Photos سرویس مخصوص تصاویر به آدرس Google Photos

گوگل فوتو به صورت پیش فرض روی دستگاه‌های اندرویدی نصب است و برای ورود به گوگل فوتو کافیست اکانت گوگل شما فعال باشد تا بتوانید از این برنامه برای ذخیره عکس و فیلم‌هایتان تا ۱۵ گیگابایت استفاده کنید. برای اینکه بدانیم چگونه گوگل فوتو را فعال کنیم باید ابتدا قسمت تنظیمات Back up And sync رو فعال کنید، با فعال کردن این گزینه، فیلم و عکس‌های دوربین به صورت اتوماتیک ذخیره می‌شوند و اگر back up device folder را باز کنید می‌توانید پوشه‌های دیگر را نیز انتخاب کنید!

Chrome Web Browser مرورگر وب به آدرس Chrome

Google Chrome محبوب‌ترین مرورگری است که امروزه مردم از آن استفاده می‌کنند. دلیل اصلی این امر سرعت آن است. کروم مرورگری سریع است، به سرعت اجرا می‌شود و چندین برگه و صفحه را تنها با یک کلیک بارگذاری می‌کند. احتمالاً Chrome سریع‌ترین مرورگر موجود امروز به حساب می‌آید. یکی دیگر از دلایل استفاده از Chrome سادگی آن است. این مرورگر به یک نوار آدرس و نوار جستجوی Google مجهز شده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا تجربه‌ای آسان از استفاده‌ی مرورگر داشته باشند. این مرورگر به‌راحتی قابل تنظیم بوده و دارای طیف وسیعی از برنامه‌ها و تم‌ها است. برای افزایش بهره‌وری می‌توانید برنامه‌های افزودنی مختلفی را به مرورگر کروم اضافه کنید. همچنین می‌توانید در مرورگر کروم وارد حساب کاربری گوگل شوید و داده‌های مرورگر را بین دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی کنید.

 Google Driveسرویس ذخیره و اشتراک گذاری فایل به آدرس Google Drive

گوگل‌درایو (به انگلیسی: Google Drive ) یک سرویس میزبانی فایل است که توسط گوگل ارائه می‌شود. در این سرویس کاربر می‌تواند اطلاعات خود را در ابر قرار دهد، آنها را به اشتراک بگذارد، و اسناد خود را نیز ویرایش کند. این سرویس از ۲۴ آوریل ۲۰۱۲ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۱) در دسترس قرارگرفت. و دیگر سرویس‌های گوگل است.  اربران گوگل با ساخت یک حساب کاربری به 15 گیگابایت فضای ابری رایگان، جهت ذخیره فایل های خود در سرویس گوگل درایو، دسترسی می یابند و در صورت نیاز می توان مقدار این فضا را ارتقاء داد.

Google Plus سرویس شبکه اجتماعی گوگل به آدرس Google Plus

گوگل‌پلاس (+Google) به‌عنوان سرویسی نوآور در سال ۲۰۱۱ با وعده‌هایی هیجان‌انگیز برای رقابت با غول‌هایی نظیر فیسبوک و توییتر معرفی شد. درواقع، این سرویس چهارمین تلاش گوگل برای موفقیت در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی بود.

با وجود همه‌ی وعده‌های گوگل، سرویس گوگل‌پلاس نتوانست توجه شمار زیادی از مردم، به‌ویژه کاربران توییتر و فیسبوک را به‌خود جلب کند؛ حتی اقدامات بعدی گوگل، مانند تلاش برای محبوبیت این سرویس ازطریق یوتیوب، نیز نتوانستند به‌ بقای آن کمک کنند.

تا پایان سال ۲۰۱۱، تحلیلگران متعددی معتقدند بودند گوگل‌پلاس آینده‌ی درخشانی در پیش ندارد. بااین‌حال، گوگل همچنان به این سرویس متعهد ماند تا اینکه نهایتا در سال ۲۰۱۸ و در پی فاش‌شدن اطلاعات کاربران، تصمیم گرفت به‌زندگی گوگل‌پلاس برای همیشه پایان دهد.

لیست سرویس های گوگل.

 Google Alloاپلیکیشن پیام رسان گوگل به آدرس Google Allo

گوگل اٙلو (به انگلیسی: Google Allo ) یک نرم‌افزار پیام‌رسانی فوری برای تلفن همراه توسعه یافته به وسیله گوگل است که در ۱۸ می ٢٠١۶ در گوگل آی/او رونمایی شد. این نرم‌افزار در تابستان ٢٠١۶ برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس منتشر شد. نماگرفت از نرم‌افزار گوگل الو که ویژگی پاسخ هوشمند را نشان می‌دهد.

Google Groups فروم گفتگوی گوگل به آدرس Google Groups

گروه‌های گوگل (به انگلیسی: Google Groups ) یکی دیگر از سرویس‌های سازمان گوگل است که برای کمک به گروه‌های گفتمان، خبری، دوستیابی، آموزشی و... به وجود آمده‌ است. عضو شدن در گروه‌هاي گوگل رايگان است، کافي است يک اشترک جي ميل (Gmail) داشته باشيد. کاربران مي‌توانند ميان گروه‌هاي گوگل جستجو کنند و عضو هر گروهي که دوست دارند بشوند. هر گروهي شمار کاربرهاي خود و آرشيو پرونده‌هاي پيشين و يک توضيح کوتاه از خود را به نمايش درمي آورد و تا کاربران را با سرويس‌هاي خود آشنا کند.

 Google Fontsسرویس فونت گوگل به آدرس Google Fonts

Google Fonts یکی از پرکاربردترین منابع شخص ثالث (third-party) در بسیاری از وب سایت ها می باشد. این فونت ها یکپارچه سازی و ارائه بهتر مطالب را برای وب سایت ها آسان می کنند. با داشتن بیش از 999 فونت رایگان و منحصر به فرد، کاربران بیش از 40 تریلیون بار در (ژوئیه 2020) Google Fonts را مشاهده کرده اند.

Google Keep سرویس یادداشت و یادآوری گوگل به آدرس Google Keep

Google Keep یک برنامه مبتنی بر یادداشت‌برداری ابری است که باعث می‌شود یادداشت‌ها با همه دستگاه‌های شما همگام‌سازی شود. رابط کاربری بسیار ساده‌ی این برنامه، مشخصه­‌ی طراحی‌ها و برنامه‌­های شرکت گوگل است. در گوگل کیپ، مانند همه­‌ی برنامه­‌های یادداشت‌­برداری دیگر، دکمه‌­ای برای ایجاد یادداشت­‌های متنی، صوتی یا تصویری وجود دارد؛ به‌یاد داشته باشید که می‌­توانید در هر زمانی یادداشت­‌های خود را ویرایش یا مرتب کنید. برای ساماندهی بهتر، یادداشت­‌های خود را ستاره­‌دار کرده یا رنگی را برای آن­‌ها انتخاب کنید. یکی از امکاناتی که توسط گوگل در این برنامه اضافه شده است، امکان ایجاد هشدار­هایی بر مبنای موقعیت یا زمان است. در هشدارهای مبتنی بر مکان، اگر در یک موقعیت جغرافیایی خاص قرار گرفتید، به شما هشداری را نمایش دهد. برای مثال هربار که از فروشگاهی عبور می‌­کنید به شما هشداری مربوط به خریدهای شما از آن فروشگاه نمایش داده می­‌شود.

 Google AdMobسرویس کسب درآمد و تبلیغات در اپلیکیشن ها به آدرس AdMob

گوگل ادموب پلتفرمی است که کسب درآمد از اپلیکیشن را برای سازندگان اپلیکیشن بسیار آسان می‌کند. Admob با استفاده از ترکیب سه عامل تبلیغ کنندگان جهانی، فرمت‌های تبلیغاتی خلاقانه و تکنولوژی پیشرفته کسب درآمد از تبلیغات، ارزش هر تبلیغ و بازدید را به حداکثر بازدهی می‌رساند.

 Google AdSenseسرویس کسب درآمد و تبلیغات در وبسایت ها به آدرس AdSense

ادسنس، سرویس رایگان تبلیغاتی است که می‌توانید در آن نه به عنوان تبلیغ‌دهنده، بلکه به عنوان نمایش‌دهنده‌ی تبلیغ فعالیت کنید.

قبل از هر چیزی باید بگویم کسب درآمد از گوگل ادسنس برای ما ایرانیان کمی دشوار است و دردسرهای بسیاری را به دنبال دارد (برای مثال گوگل ادسنس از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند). گوگل ادسنس یا به انگلیسی Google AdSense، یکی از سرویس‌های رایگان تبلیغاتی گوگل است که به ناشران تبلیغ در Display Network اجازه می‌دهد تا تبلیغ‌های متنی، تصویری/بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغ چند رسانه‌ای که با محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارد را بر روی وب‌سایت خود قرار دهند و از طریق نمایش این تبلیغات کسب درآمد کنند. اگر به وب‌سایت‌های معروف انگلیسی زبان مراجعه کرده باشید، متوجه تبلیغات بنری یا ویدئویی در گوشه و کنار آن‌ها شده‌اید. خب، این تبلیغات در حقیقت، همان تبلیغات گوگل ادسنس هستند.

Google AdWords سرویس تبلیغات در نتایج جستجوی گوگل به آدرسAdWords

گوگل ادوردز یکی از سرویس های قابل ارائه توسط شرکت گوگل بوده که به شما اجازه می دهد با پرداخت هزینه در صفحه نتایج گوگل ظاهر شویدگوگل ادز به نوعی یک شبکه پرداخت به ازای کلیک یا (PPC) می باشد که از طریق آن می توانید تبلیغ سایت خود را در میان نتایج موتور جستجوی گوگل و همچنین دیگر سایت های پارتنر گوگل نمایش دهید. این سیستم تبلیغاتی در سال 2000 کمی بعد از راه اندازی موتور جستجوی گوگل به آن اضافه شد. به زبان ساده، گوگل ادز سیستم تبلیغات در گوگل است! در این سیستم، گوگل در قبال دریافت هزینه که بر اساس یک الگوریتم خاص محاسبه می شود، به شما این امکان را می دهد که به تبلیغ کالا یا خدمات سایت خود بپردازید

لیست سرویس های گوگل

 Google Analyticsسرویس ردیابی بازدیدهای کسب و کارهای آنلاین به آدرس Analytics

گوگل آنالیتیکس (google analytics) یکی از قدرتمندترین و محبوبتری ابزارهای تحلیل وب سایت در دنیا می باشد. گوگل آنالیتیکس با تحلیل و بررسی رفتار کاربران در زمان مشاهده یک وب سایت و ارائه گزارش‌های متفاوت در این راستا، می‌تواند در بهبود سئوی سایت، افزایش فروش محصولات و خدمات و در نتیجه رونق هر تجارت آنلاینی در دنیای دیجیتیال بسیار مفید باشد

 Bloggerسرویس وبلاگ دهی گوگل به آدرس Blogger

وبلاگ بلاگر گوگل یکی از بهترین مکانها برای وبلاگ نویسی است که خیلی زود رتبه شما در جستجوگر گوگل بالا می برد. این وبلاگ بصورت فارسی هم در دسترس بوده و امکانات تقریبا خوبی در اختیار کاربران قرار می دهد.

 Google Domainsسرویس ثبت دامنه گوگل به آدرس Google Domains

برای وب‌سایت کسب‌وکارتان که ازطریق «نمایه کسب‌وکار» ساخته‌اید، می‌توانید از نام دامنه‌ای مثل «example.com» استفاده کنید که پیش‌از این داشته‌اید. همچنین می‌توانید از Google دامنه سفارشی بخرید. به ‌نظر می‌رسد گوگل با عرضه‌ی این سرویس درصدد رقابت با بزرگ‌ترین سرویس فروش دامنه‌ی موجود، یعنی GoDaddy است. با استفاده از سرویس ثبت دامنه‌ی گوگل می‌توان دامنه‌ی دلخواه خود را به ثبت رساند، اما گوگل خدماتی را در قبال هاستینگ و میزبانی از وب‌سایت شما انجام نداده و فقط پروسه‌ی خرید دامنه را در اختیار کاربران گذارده است. گوگل در مورد میزبانی با کمپانی‌هایی چون Squarespace، Wix، Weebly و Shopify به همکاری می‌پردازد که ایجاد یک وب‌سایت را در کمتر از چند دقیقه ممکن کرده است.

 Google Trendsسرویس تشخیص روند و رفتار جستجوگران در وب به آدرس Google Trends

گوگل ترند یا گوگل ترندز (Google Trends) یکی از پرکاربردترین سرویس های رایگان و تحت وب شرکت گوگل می باشد که با استفاده از آن می توان اطلاعات مفیدی در ارتباط با ترند (روند = Trend) یا به عبارتی میزان تغییرات سرچ یک کلمه کلیدی دربازه زمانی و منطقه جغرافیایی مشخص بدست آورد. همچنین مقایسه کلمات کلیدی با یکدیگر را بر اساس میزان سرچ و محبوبیت در میان مردم امکان پذیر می کند.

اگر صاحب یک وب سایت هستید یا یک کسب و کار اینترنتی دارید باید بدانید که گوگل ترندز یکی از بهترین و مفیدترین ابزارها برای سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو است. گوگل ترند یکی از ابزارهای کاربردی برای افراد خبره و متخصص سئو محسوب می شود. بسیاری از افراد با تجربه این ابزار را به صاحبان مشاغل، وب سایت ها و حتی افراد عادی و جستجوکنندگان در اینترنت توصیه می کنند.

 Google Web Designerسرویس طراحی صفحات وب به آدرس Web Designer

ابزار گوگل وب دیزاینر برنامه ای برای طراحی و ایجاد وب سایت های HTML5 و بنرهای تبلیغاتی است. این یک نرم افزار مستقل برای ویندوز، مک و لینوکس است .

Google Web Designer، درواقع یک برنامه مستقل است که به‌منظور کمک به ایجاد تبلدر نگاه اول، این نرم‌افزار یک اپلیکیشن گرافیکی ساده به نظر می‌رسد اما به‌زودی متوجه خواهید شد که بسیاری از ویژگی‌های آن گرایش تبلیغاتی دارد.

با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید تبلیغات را از همان ابتدا با استفاده از یک مجموعه گسترده از قالب‌ها ایجاد کنید. این الگوها عمدتاً به سمت پلتفرم AdWords هدایت می‌شوند، اما شما می‌توانید تقریباً در هرکجا از آن‌ها استفاده کنید.

Google My Business سرویس مدیریت، معرفی و بهبود کسب و کار به آدرس My Business

گوگل مای بیزینس یک ابزار رایگان است که به منظور کمک به کسب و کارها برای مدیریت حضور آنلاین خود در سراسر پلتفرم گوگل، طراحی شده است. یک اکانت گوگل مای بیزینس (یا لیستینگ، یا پروفایل) را می توان ترکیبی از اطلاعات تجاری ثبت شده در یک موتور جستجو مانند گوگل، و یک پروفایل رسانه اجتماعی دانست. گوگل مای بیزینس پلتفرمی است که از طریق آن کاربران می‌توانند در گوگل سرچ و گول مپ، در اطراف خود به دنبال کسب و کار یا خدمات مورد نظر خود بگردند. کسب و کارهای محلی اگر می‌خواهند که دیده شوند، متمایز باشند و مشتریان محلی آن ها را انتخاب کنند، باید یک اکانت Google My Business ایجاد و آن را بهینه سازی کنند.

 Google Webmastersسرویس مخصوص وبمسترها به آدرس Google Webmasters

ابزارهای گوگل وب مستر مکانیسم اصلی ارتباط گوگل با وب مستران بوده و به مدیران سایت ها این امکان را می دهد تا بر رتبه سایت خود در نتایج موتورهای جستجوگر نظارت داشته باشند.  ابزار گوگل وب مستر یکی از سرویس های رایگانی است که توسط شرکت گوگل ارائه شده و به همین دلیل از اعتبار بالایی برخوردار می باشد. کاربران و صاحبان سایت می توانند برای استفاده از این سرویس، تنها با ثبت نام در سایت گوگل وب مستر در مورد نکات لازم برای بهینه سازی سایت خود آگاهی به دست آورد.

Search Console کنسول مدیریت ورودی های جستجوگر گوگل به آدرس Search Console

گوگل سرچ کنسول یک سرویس آنلاین رایگان است که توسط گوگل فراهم شده است. این سرویس در ابتدا با نام گوگل وبمستر تولز معرفی شد. اما در 20 ماه می 2015 نام آن به google search console تغییر کرد. از سرچ کنسول گوگل می توان به منظور کنترل، حفظ و حل مشکلات احتمالی وب سایت خود در هنگام حضور در نتایج جستجو گوگل استفاده کرد. در واقع می توان با اطمینان گفت که هر وبمستر نیاز به ثبت سایت خود در وبمستر تولز دارد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها