بدون دیدگاه

جذب ترافیک با آپدیت محتوای قدیمی : نوع محتوایی که در وب‌سایتتان منتشر می‌کنید، عملکرد آن را در موتورهای جستجوی جهانی مانند گوگل و بینگ تقویت یا تضعیف می‌کند. بر اساس داده‌های اخیر، 92 درصد بازاریابان، محتوا را یک دارایی ارزشمند می‌دانند و 56 درصد آن‌ها تصمیم دارند در سال 2021 بیشتر برای تولید محتوا هزینه کنند. چه اخبار صنعت را منتشر می‌کنید و چه در کسب‌وکار تجارت الکترونیک یا خدمات نرم‌افزاری فعالیت می‌کنید، باید پست‌های قدیمی سایت را بر اساس روندهای جدید سئو سایت به‌روز کنید.

گزارش‌های دیگری نشان می‌دهد که محتوای به‌روز شده می‌تواند ترافیک طبیعی را تا 106 درصد افزایش دهد. ازآنجاکه 93 درصد تجربیات آنلاین با تحقیق در موتورهای جستجو آغاز می‌شود، سئو اهمیت زیادی پیدا می‌کند. در این مقاله به روش به‌روز‌رسانی محتوای سایت، مزایای آن و روش به‌روز‌رسانی پست‌های قدیمی در سال 2021 می‌پردازیم.

 چرا به‌روزرسانی محتوای قدیمی مفید است؟

چرا باید به‌جای تولید محتوای جدید، محتوایی که ماه‌ها یا سال‌ها پیش منتشر کرده‌اید را به‌روز کنید؟ زیرا بعضی مطالب آن‌قدر خوب هستند که حیف است فراموش شوند. شاید به مقالات، مطالعات موردی یا آموزش‌های خاصی در سایت خود افتخار کنید و بخواهید آن‌ها را به‌روز کنید و دوباره از زحمات گذشته‌تان استفاده کنید.

به‌روزرسانی پست‌های قدیمی با کلیدواژه‌ها و ‌لینک‌های جدید سئو بسیار مفید است، زیرا موتور جستجوی گوگل از لینک‌های به‌روز شده حمایت می‌کند. ازآنجاکه گوگل روندهای سئو را تعیین می‌کند، موتورهای جستجویی مانند یاهو نیز از این روند پیروی می‌کنند و رتبه بهتری به محتوای به‌روز شده می‌دهند. در نتیجه، مزایای به‌روزرسانی محتوای قدیمی سایت عبارتند از:

    دیده شدن بیشتر محتوا و جذب بیشتر مخاطبان
    ماندگاری مخاطبان به خاطر به‌روز شدن محتوای قدیمی با اطلاعات جدید
    افزایش شهرت برند و اعتبار صنعت به خاطر به‌روزرسانی محتوای قدیمی
    کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در وقت و منابع در مقایسه با تولید محتوای جدید

 چطور محتوا را به‌روز کنیم و از آن نهایت استفاده را ببریم؟

اگرچه به‌روزرسانی محتوای قدیمی باعث بهبود سئوی سایت و صرفه‌جویی در منابع گران‌بها می‌شود، اما نمی‌تواند به‌طور کامل جایگزین محتوای جدید و دست‌ اول شود. علاوه بر به‌روزرسانی مطالب قدیمی، همچنان باید زمانی را به تولید مقالات دست‌اول، محتوای چند‌رسانه‌ای و سایر محتواها اختصاص دهید تا به اهداف سئو و بازاریابی خود برسید.

 به‌روزرسانی منظم محتوا را در برنامه خود بگنجانید

وقتی تصمیم می‌گیرید محتوایتان را به‌روز کنید، باید برنامه‌ای برای آن داشته باشید. از تقویم انتشار محتوا استفاده کرده و محتوا را بر اساس برنامه منظمی منتشر کنید. اگر به‌روزرسانی محتوای قدیمی برایتان سخت است، می‌توانید با شرکت‌های متخصص سئو تماس بگیرید و از کمک حرفه‌ای آن‌ها استفاده کنید.

به‌روز کردن دستی پست‌های قدیمی هم مانند انواع بهینه‌سازی دستی محتوا نتیجه خاصی ندارد. ابزارهای سئو مانند Google Keyword Planner ،SEM Rush و Ahrefs برای ارتقای عملکرد محتوا بسیار مفید هستند. همچنین، ابزارهای ویرایش محتوا مانند Grammarly ،Hemingway Editor و Evernote برای تشخیص سریع اشتباهات و تصحیح قالب‌بندی‌ها در وب‌سایت به کار می‌آیند.

 اعتبار لینک‌های داخلی و خارجی خود را بررسی کنید

ساخت لینک یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو است. با توجه به این‌که مردم گاهی وب‌سایتشان را به‌روز می‌کنند، شما هم باید لینک‌هایتان را به‌روز کنید. هنگام به‌روزرسانی محتوا بر اساس معیارهای جدید سئو، باید به لینک‌های داخلی و خارجی نیز توجه ‌کنید. لینک‌های خراب را درست کرده و منابع جدید اضافه کنید. اعتبار هر لینک را به‌صورت دستی بررسی کنید، به‌خصوص وقتی لینک‌های داخلی اهمیت زیادی برایتان دارند. همچنین شاید لینک‌های خارجی در طول زمان و به خاطر دامنه‌شان مشکل‌ساز شوند، بنابراین مراقب روش ساخت این لینک‌ها باشید.

 محتوای چندرسانه‌ای را به‌طور منظم در سایت منتشر کنید

محتوای چندرسانه‌ای در قالب تصویر، ویدیو، انیمیشن و سایر قالب‌های شفاهی می‌تواند به‌شدت به سئوی سایت آسیب بزند. با این‌که محتوای چندرسانه‌ای جدید ضامن کسب رتبه بالا در نتایج جستجو است، اما محتوای بدون متن می‌تواند اثر معکوس داشته باشد. محتوای چندرسانه‌ای خود را در بازه‌های منظم بررسی کنید. کلیدواژه‌های پرطرفدار را به متن‌ها و اطلاعات جدید را به اینفوگرافیک‌ها یا نمودارهای فعلی اضافه کنید.

به‌منظور جذاب‌تر کردن محتوا برای کاربران موبایل نیز باید اندازه محتوا را کوچک کرده و کیفیت تصویری را بالا ببرید. ازآنجاکه صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند کوچک و امکان پردازش داده در آن‌ها محدود است، محتوای شما باید کم‌حجم و خوانا باشد.

 محتوای همیشه‌سبز تولید کنید

اگر پست‌های قدیمی را در قالب محتوای همیشه‌سبز تولید کرده باشید، راحت‌تر می‌توانید آن‌ها را با روندهای جدید سئو سازگار کنید. همان‌طور که از نام آن پیداست، محتوای همیشه‌سبز محتوایی است که خیلی بیشتر از اخبار یا روندهای گذرا ماندگار است. به‌روزرسانی محتوای همیشه‌سبز ساده‌تر است و می‌توانید فورا آن را با کلیدواژه‌ها و لینک‌های جدید سئو به‌روز کنید. برعکس، پست‌های قدیمی که مربوط به زمان خودشان بوده‌اند و خاصیت همیشه‌سبز ندارند را نمی‌توانید در ماه‌ها یا سال‌های بعد استفاده کنید.

 از تکرار پست‌های قدیمی خودداری کنید

وقتی زمان به‌روز‌رسانی محتوای سایت می‌رسد، این کار را به روش درست انجام دهید. همیشه باید نشان دهید که این محتوای به‌روز شده، یک پست قدیمی به‌اضافه اطلاعات جدید است. هرگز محتوای به‌روز شده را بدون این توضیح منتشر نکنید و تاریخ ویرایش آن را به خوانندگان و موتورهای جستجو اعلام کنید. همچنین نباید محتوای قدیمی را در مقالات یا مطالب جدید کپی کنید و آن را «جدید» بنامید. الگوریتم‌های جستجو و فالوئرهای زیرک به‌راحتی این موضوع را تشخیص می‌دهند. محتوای تکراری همیشه توسط سئو جریمه می‌شود، پس بهتر است هنگام به‌روز کردن پست‌های قدیمی، شفاف و حرفه‌ای عمل کنید.

 مراقب ایده اولیه هر پست باشید

وقتی پست‌های قدیمی را با کلید‌واژه‌ها، لینک‌ها و محتوای چندرسانه‌ای جدید به‌روز می‌کنید، شاید از ایده اصلی آن پست غافل شوید. پست قدیمی که به‌تازگی بر اساس روندهای سئو به‌روزرسانی شده‌ است، باید همچنان برای خوانندگان ارزشمند باشد.

هرگز محتوای خود را به خاطر بالا بردن رتبه جستجو و بدون در نظر گرفتن ارزش کاربردی آن به‌روز نکنید. این کار می‌تواند خوانندگان را از مطالعه محتوای شما منصرف کند و حتی این محتوای به‌روز شده را اسپم بدانند. باید محتوای جدید و قدیمی را اول برای انسان‌ها و بعد برای الگوریتم‌های جستجو تولید و منتشر کنید.

 آیا به‌روز‌رسانی محتوای قدیمی ارزشش را دارد؟

حتی اگر ترافیک سایتتان در حال حاضر رضایت‌بخش است، باز هم می‌توانید از پست‌های قدیمی به‌خوبی استفاده کنید. با ابزارهای سئویی که به آن‌ها اشاره کردیم یا با کمک گرفتن از یک شرکت متخصص سئو، آمار و تحلیل‌های سایتتان را بررسی کنید. ببینید کدام پست‌ها ارزش به‌روزرسانی دارند و چطور می‌توانید نه‌تنها با افزودن کلیدواژه‌های پرطرفدار، بلکه با اقدامات جذاب‌تر، ارزش بیشتری به خوانندگان ارائه دهید. پست‌های قدیمی هم می‌توانند در کنار محتوای جدید و دست‌اول به ارزش سایت افزوده و رتبه دامنه سایت را ارتقا دهند.

برچسب ها

محتوای همیشه‌سبز چطور محتوا را به‌روز کنیم? به‌روز‌رسانی محتوای قدیمی آپدیت محتوای قدیمی جذب ترافیک با آپدیت محتوای قدیمی



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها