بدون دیدگاه

معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران : آشنایی با بهترین درگاه های پرداخت میتواند به شما کمک کند تا یک خرید ایمن را انجام داده یا سفارش مشتری خود را به راحتی ثبت کنید. اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار آنلاین یا فروشگاه اینترنتی را دارید یا به عنوان یک مشتری قصد خرید از یک فروشگاه اینترنتی را دارید آشنایی با درگاه های پرداخت بسیار مهم است تا بتوانید با خیال آسوده خرید خود را انجام دهید و یا سفارشات خود را ثبت کنید. در این نوشته شما را با ویژگی های درگاه های پرداخت آشنا میکنیم و در ادامه به معرفی و بررسی بهترین درگاه های پرداخت در ایران خواهیم پرداخت.

 روش های پرداخت آنلاین

هنگامی که میخواهید یک محصول را از فروشگاه اینترنتی خریداری کنید برای ثبت خرید خود دو راه دارید. در روش اول فروشنده به شما یک شماره حساب یا شماره کارت ارائه میدهد تا شما هزینه محصول را به صورت مستقیم برای او واریز کنید. در روش دوم شما به یک درگاه پرداخت وارد میشوید و اطلاعات کارت بانکی خود را وارد فیلدهای فرم پرداخت کرده و پس از چند ثانیه مبلغی که پرداخت کردید به حساب فروشنده واریز میشود. اگرقصد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین را دارید بهتر است بدانید که روش دوم روی خریدار تاثیر بیشتری دارد و باعث می شود به کسب و کار شما اعتماد بیشتری داشته باشد.

درگاه پرداخت آنلاین چیست؟

درگاه پرداخت واسط میان کاربر، فروشنده و بانک میباشد که شما پس از ورود به آن و ثبت اطلاعات خود، به راحتی خرید خود را انجام میدهید و با تایید هویت و اطلاعات شخصی میتوانید در کوتاهترین زمان خرید خود را انجام داده و انتقال پول را به صورت امن و به آسانی انجام دهید.

انواع درگاه‌های پرداخت

قبل از آشنایی با بهترین درگاه های پرداخت بهتر است با انواع آنها آشنا شوید که به دو صورت واسط و مستقیم وجود دارند.

معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران

درگاه پرداخت مستقیم

در این نوع از درگاه پرداخت، صاحب فروشگاه اینترنتی به طور مستقیم از بانک، درگاه پرداخت آنلاین دریافت میکند که این درگاه از مزایا و معایبی نیز برخوردار است :

1. در این روش انتقال کارمزد صفر است.

2. پایداری بیشتر نسبت به روش دیگر

3. نمایش نام برند و آدرس صفحه شما در صفحه پرداخت

4. انجام تسویه حساب به صورت خودکار و روزانه

5. نیاز به سند ملکی رسمی یا اجاره نامه معتبر برای دریافت درگاه پرداخت از بانک

6. داشتن نماد اعتماد الکترونیکی

7. داشتن حساب نزد بانک مربوطه

8. اخذ مجوز از سازمان مربوط به فعالیت

9. احتمال نیاز به کدنویسی اختصاصی برای درگاه پرداخت

درگاه پرداخت آنلاین واسط

در این روش صاحب فروشگاه اینترنتی به طور مستقیم با بانک ارتباط برقرار نمیکند بلکه از یک سایت واسط و تسهیل کننده خدمات بانکی استفاده میکند. این روش نیز مانند روش قبل، دارای مزایا و معایب خاص خود میباشد :

1. عدم نیاز به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی

2. انجام سریع فرآیند دریافت درگاه

3. داشتن شماره حساب از هر بانک

4. عدم نیاز به داشتن سند ملک یا اجاره نامه

5. افزونه مورد نیاز جهت استفاده از درگاه به صورت رایگان به شما ارائه میشود.

6. این درگاه هوشمند بوده و اگر پرداخت از سمت یک بانک با مشکل مواجه شود یا کند انجام شود به طور خودکار عمل خرید توسط بانک دیگر انجام می شود.

7. دارای 0.5 تا 1 درصد کارمزد

8. پایداری کم تر نسبت به روش مستقیم

9. انجام تسویه حساب با سرعت کم تر نسبت به روش مستقیم

10. هنگام انجام تراکنش به جای آدرس سایت شما آدرس سایت واسط قرار داده می شود.

معرفی بهترین درگاه‌های پراخت در ایران

زرین پال

یکی از قدیمی ترین و بهترین درگاه های پرداخت آنلاین در ایران، درگاه زرین پال است. اگر شما به عنوان صاحب فروشگاه آنلاین میخواهید از این درگاه استفاده کنید استفاده از آن به مدت یک ماه و به صورت رایگان امکان پذیر است. در این درگاه برداشت وجه و تسویه حساب 1 درصد کارمزد دارد و با شرکت کردن در طرح سه شنبه های طلایی، این کارمزد صفر میشود و یا اگر زرین کارت داشته باشید مبلغ کارمزد 5/0 درصد کم تر میشود. این درگاه پرداخت با بیش از 10 سال سابقه از افزونه های مختلف و متنوعی برخوردار است. با استفاده از این درگاه پرداخت میتوانید کاربران دیگر با سطح دسترسی محدود را به پنل خود بیافزایید. طراحی اپلیکیشن های اختصاصی برای گوشی های هوشمند، یکی دیگر از مزایای استفاده از این درگاه پرداخت است.

معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران

درگاه Pay.ir 

یکی دیگر از بهترین درگاه های پرداخت در ایران درگاه Pay.ir است که با برخورداری از رتبه الکسا حدود 220، بسیاری از فروشگاه ها از این درگاه استفاده میکنند. درگاه پی دات آی ار فقط به افرادی که سایت دارند درگاه ارائه میکند. کارمزد این درگاه بسیار پایین و در حدود 1%  است و بیشترین مبلغ که برای هر تراکنش کسر می شود 7 هزار تومان است. این درگاه با بهره مندی از کیف پول اختصاصی قابل شارژ، خرید را برای شما راحت تر و سریع تر میکند. افراد با سن زیر 18 سال نمیتوانند از این درگاه برای فروشگاه آنلاین خود استفاده کنند. این درگاه به شما یک درگاه اختصاصی همراه با نام فروشگاه شما میدهد و جهت پرداخت دارای فرم ساز خودکار است.

آی دی پی

یکی دیگر از محبوب ترین درگاه های پرداخت اینترنتی در ایران IDpay میباشد. ارائه خدمات به اشخاص، علاوه بر کسب و کارهای اینترنتی یکی از ویژگی های این درگاه است. شما به عنوان کسی که میخواهید خدمات دریافت کنید می توانید شماره کارت یا شماره شبای خود را به این درگاه بدهید تا کارشناسان درگاه آن را به یک آی دی تبدیل کنند و آن را به مشتریان شما چه در دنیای واقعی و چه در فضای مجازی ارائه کنند. بالا بودن سقف تراکنش های روزانه و سرعت انتقال بالا، از دیگر قابلیت های این درگاه است. این درگاه پرداخت دارای کارمزد 1% با سقف 1500 تومان است. درخواست پول یکی از ویژگی های جالب این درگاه است به این معنی که اگر از یک شخص طلبکار باشید یک پیامک همراه با متن مورد نظر شما و مبلغ درخواستی برای مشتری ارسال میشود تا او تنها با یک کلیک وارد لینک پرداخت شود. از دیگر ویژگی های این درگاه میتوان موارد زیر را نام برد :

1. برخورداری از سیستم تسویه حساب خودکار

2. استفاده از کیو آر کد جهت ورود سریع و مطمئن به درگاه پرداخت

3. امکان راه اندازی فروشگاه آنلاین بر بستر آی دی پی

4. امکان استفاده برای کارهایی مثل وام های خانگی و موسسات خیریه

5. قابلیت ارسال پیامک به فروشنده و خریدار

6. دارای سیستم کسب درآمد با معرفی اعضا

7. برخورداری از افزونه های مختلف وردپرس و جوملا

8. عدم امکان تسویه حساب از طریق کارت به کارت

9. دریافت کارمزد 500 تومانی از هر مشتری

10. قابلیت ساخت فرم سفارشی

معرفی بهترین درگاه های پرداخت در ایران

نکست پی

نکست پی یکی دیگر از بهترین درگاه های پرداخت است که با استفاده از آن میتوانید با خیال آسوده تراکنش های مالی خود را انجام دهید. این درگاه جدید در مدت کوتاهی توانسته به یک درگاه قدرتمند تبدیل شود. برخورداری ازسرعت بالا و هوشمند بودن سوئیچر آن، از مزیت های مهم این درگاه است و اگر یک سیستم بانکی با اختلال مواجه شود سریعا به بانک دیگر انتقال داده میشود و این درگاه در ارائه خدمات، قطعی ندارد. از دیگر ویژگی های این درگاه میتوان موارد زیر را نام برد:

1. امکان کسب درآمد با معرفی اعضا

2. استفاده بدون کارمزد تا 45 روز اول

3. امکان اتصال تنها به دو بانک وجود دارد

4. انجام تسویه حساب در زمان کوتاه

5. عدم ارائه درگاه پرداخت مستقیم

بیت پی

 یکی از قدیمی ترین و بهترین درگاه های پرداخت اینترنتی درگاه بیت پی میباشد که یکی از درگاه های قدیمی است که بسیار سریع، بدون حاشیه و بدون عدم رضایت، در فضای اینترنت در حال فعالیت است. پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل، مزیت مهم این درگاه است. این درگاه قدرتمند با برخورداری از دو روش پرداخت مستقیم با کارمزد 1% و غیر مستقیم با کارمزد 5%، برای هر تراکنش کارمزد مناسبی را دریافت میکند. همچنین تفکیک درآمد سایت از بخش های مختلف، از طریق این درگاه به راحتی امکان پذیر است و از بانک ملت نیز به شما درگاه اختصاصی ارائه میشود. این درگاه با داشتن کیف پول شاپرکی و برخورداری از امنیت بالا، باعث میشود هنگام پرداخت، برند و لوگو فروشگاه به کاربر نشان داده شود.

سخن آخر

درگاه های پرداخت در واقع یک رابط بین کاربران، صاحبان فروشگاه های آنلاین و بانک میباشند تا کاربران بتوانند فقط با یک کلیک وارد صفحه پرداخت شوند. درگاه های پرداخت باید از سرعت بالایی برخوردار باشند، امن باشند و بتوانند خدمات مختلفی را به کاربران ارائه دهند. در این نوشته چند نمونه از بهترین درگاه های پرداخت آنلاین را به شما معرفی کردیم. امید بر آن است که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها