بدون دیدگاه

رپرتاژ چیست ؟ رپورتاژ آگهی نوعی متن برای معرفی خدمات یا محصول یا ویژگی های کسب و کارتان می باشد و همچنین رپورتاژ خبری، یک خبر از کسب و کارتان را منعکس میکند. متن رپرتاژ می بایست در یک سری از سایت های پر بازدید خبری و یا مرتبط با کسب و کارتان درج شود. البته در داخل متن چند کلمه کلیدی هدف می باید به سایت شما لینک شود.  بنابراین رپورتاژ آگهی شیوه‌ای نوین از تبلیغات منصفانه است که به معرفی کسب و کار و خدمات سایت می‌پردازد. کاربران با مطالعه رپرتاژ آگهی که به صورت دقیق تهیه شده است جذب آن شده و به کسب و کار معرفی شده اعتماد بیشتری می‌کنند. یکی از مواردی که باید در هنگام نوشتن رپرتاژ آگهی به آن توجه کرد نگارش اصولی متن آن است. اگر متن نگارش شده دارای اصول اولیه باشد و تمامی نکات نگارش رپرتاژ را رعایت کند قطعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت

تاثیر رپورتاژ بر سئو به حدی زیاد است که بنیانگذار گوگل، ایده گوگل را با بک لینک شروع کرد. لری پیج درخواب دید که اعتبار مطالب سایتها را میتوان با بک لینک ها سنجید و این شروع ایده موتور جستجوی گوگل بود. هر چند امروزه گوگل بسیار هوشمندانه به بررسی بک لینک ها می پردازد ولی هنوز بهترین راه برای گرفتن بک لینک های دائمی طبیعی، درج آگهی رپورتاژ می باشد.

مزایای رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روش های تبلیغاتی

رپورتاژ آگهی های اینترنتی یا رپرتاژ خبری ، یکی از بهترین شیوه تبلیغاتی آنلاین در جهان میباشند . در این روش تبلیغات، یک متن تبلیغاتی بصورت گزارش یا مصاحبه و یا معرفی محصولات و خدمات در معتبرترین سایت ها منتشر میشود .اصولا در رپرتاژ آگهی، کالا ها و خدمات با توصیف و توضیحات کاملتری به صورت تصویری ، عکس ، فیلم معرفی میشوند و در رپرتاژ اگهی های اینترنتی علاقه بر توضیحات ، عکس و… لینک نیز قرار داده میشود و به همین جهت یکی از بهترین روش برای ارتقاء رتبه سایت در گوگل میباشد.

رپرتاژ خبری چیست ؟

رپرتاژ خبری تبلیغات پولی هستند که در قالب مقاله در وب‌سایت، مجله یا روزنامه منتشر می‌شوند. متخصصان بازاریابی از این تبلیغات برای آموزش ویژگی‌های محصولات و خدمات خود به مشتریان استفاده می‌کنند. با انتخاب رسانه مناسب برای تبلیغات می‌توان رپورتاژ خبری را به مخاطبان هدف نمایش داد و از مزایای تبلیغات هدفمند بهره برد

رپرتاژ چیست

مزایای رپورتاژ اگهی چیست؟

سئو و بهینه سازی سایت

هنگامی که یک گزارش از کسب و کار و وب سایت شما در تعداد زیادی سایت دیگر منتشر شود. ربات های گوگل نیز با مشاهده این گزارشات به این نتیجه می رسند که احتمالا سایت شما یک بیزنس مهم است. لذا رتبه شما به صورت قابل توجهی در گوگل بهبود خواهد یافت.

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روش‌ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر می‌کنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک می‌دهید، می‌توانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشته باشید. ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.

دیده شدن بیشتر

با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید کانال‌های توزیع محتوای زیادی را چون سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس و فرصت دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.

مناسب برای همه

یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپرتاژ آگهی قدرتمند می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید. به عبارت دیگر حتی لازم نیست که شما برای کسب و کار خود اصلا یک وب سایت داشته باشید. بلکه می توانید در وب سایت های دیگر تبلیغ کنید که خدمات ساختمانی را انجام می دهید و شماره تلفن خود را برای این منظور قرار دهید.

برندسازی و افزایش اعتبار برند

همان طور که پیشتر اشاره کردیم یکی از مهمترین مزایای انتشار رپرتاژ در کانال‌های پرمخاطب توزیع محتوا این است که آگاهی از برند شما بیشتر می‌شود. ضمن اینکه تداوم انتشار رپورتاژ می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند. این موضوع برای گوگل خیلی خیلی خیلی مهم است. حتی اگر شما یک رپورتاژ که لینکی در آن وجود نداشته باشد ولی برند «دیجی کالا» در آن به چشم بخورد را در سایت های مختلف منتشر نمایید، این سبب خواهد شد که این برند نزد گوگل شناخته شده تر گردد.

هزینه مناسب رپرتاژ

رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روش‌های دیگر هزینه مناسب‌تری دارد و حتی اگر رپورتاژ آنقدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد. شما با یک هزینه معقول می‌توانید پیام خود را به گوش مخاطبان هدف‌تان برسانید، نرخ تبدیل و وضعیت سئوی سایت را بهبود بخشید.

خصوصیات سایت های ناشر رپورتاژ

الکسا :هر چه بالاتر باشد امکان بازدید مستقیم از سایت شما بیشتر خواهد شد.

سن دامنه:  که هر چه بیشتر باشد بهتر است.

اتوریتی: که هر چه بیشتر باشد بهتر است و تاثیر بهتری روی سئوی سایت شما دارد. به عبارت دیگر هر چه اتوریتی سایتی بالا تر باشد گوگل به آن سایت اعتماد بیشتر دارد.

ارتباط موضوعی با سایت شما اگر سایت هایی که با موضوع کسب و کارتان ارتباط موضوعی دارند کم هستند و در همه آنها درج نمودید، میتوانید رپورتاژ خبری در سایت های خبری بزنید

رپرتاژ چیست

رپورتاژ آگهی چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

رپورتاژ آگهی یکی از بهترین راه‌های موثر در سئو سایت است. علت اصلی این موضوع از آنجایی نشات می‌گیرد که شما وقتی رپورتاژ خود در کانال‌های توزیع محتوا و به ویژه سایت‌های پرمخاطب منتشر می‌کنید، این سایت‌ها به شما لینک فالو می‌دهند و از آنجایی که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود و سایت منتشر کننده اعتبار خیلی خوبی دارد، در نتیجه وضعیت سئوی سایت شما خیلی بهتر می‌شود.

کدام نوع رپرتاژ را انتخاب کنیم؟

در صورتی که کسب و کار خود را به تازگی شروع کرده اید و نمی توانید هزینه های زیادی را متحمل شوید بهتر است رپرتاژ خبری را انتخاب کنید و سعی کنید از طریق وب سایت های مختلف برند سازی کنید و از همین ابتدای کار دور تبلیغات در تلویزیون را خط بکشید زیرا برای شما می تواند بسیار هزینه بردار باشد. به مرور زمان که در کارتان پیشرفت کردید و توانستید با افزایش سرمایه و رونق کسب و کارتان، بودجه ی بیشتری را به بخش تبلیغات اختصاص دهید، به سراغ رپرتاژ تصویری و سایر روش های پر هزینه اما موثر تر بروید و از این طریق روز به روز فرایند برندسازی خود را به جلو پیش ببرید.

رپرتاژ چقدر هزینه دارد؟

در یک رپرتاژ عوامل مختلفی وجود دارد که همگی بر هزینه های آن تاثیرگذار هستند. نوع و شیوه رپرتاژ یکی از عوامل تاثیرگذار بر هزینه آن است. عوامل دیگری که بر هزینه رپرتاژ موثر است عبارتند از:

مدت زمانی که رپورتاژ ماندگار است، نوع محتوای رپورتاژ، اعتباری که وب سایت منتشر کننده رپورتاژ دارد

رپرتاژ چیست

نتیجه گیری

به صورت کلی انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات، اطلاع‌رسانی و ارتباط با مخاطب است که با استفاده از آن یک تیر و دونشان می‌دهید. هم اینکه می‌توانید پیام خود را به طیف وسیعی از مخاطبان برسانید و هم اینکه درج رپورتاژ در سایت‌های پرمخاطب و پربازدید به بهبود سئوی سایت شما کمک ویژه‌ای می‌کند.

تقریبا همه کسب و کارها می‌توانند از رپورتاژ خبری استفاده کنند، ولی این موضوع مستلزم این است که بتوانید یک رپورتاژ حرفه‌ای، استاندارد و جذاب تهیه کنید و داخل آن حرفی برای گفتن داشته باشید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها