بدون دیدگاه

سئو کار کیست؟ چگونگی به دست آوردن مهارت در یک زمینه خاص مشکلی است که بسیاری از جوانان با آن دست و پنجه نرم میکنند. سئوکار یکی از مشاغل دنیای دیجیتال است که امروزه مورد محبوبیت زیادی قرار گرفته است و طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. اگر میخواهید بدانید که چگونه می توانید یک متخصص سئو شوید و با وظایف و مهارت های یک متخصص سئو آشنا شوید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

سئو(SEO) چیست؟

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو به اقداماتی گفته میشود که باعث افزایش ترافیک ارگانیک سایت می شوند. با استفاده صحیح از اصول سئو میتوانیم برند یا کسب و کار خود را معرفی کرده و کاربران بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنیم تا سایت بیشتر دیده شود. وقتی که وب سایت شما در صفحه اول جستجوی گوگل قرار بگیرد می توانید مشتریان بیشتری را جذب و درآمد خود را افزایش دهید.

هدف از سئو سایت این است که با کلمات کلیدی مشخص سایت در صفحه اول موتور جستجو قرار بگیرد. جذب کاربران بیشتر، یافتن سایت از طریق کلمه کلیدی و کلیک روی سایت هدف اصلی تمام صاحبان سایت ها است. به همین دلیل سئوکار یکی از مشاغلی است که امروزه بسیار پرطرفدار بوده و مورد توجه قرار گرفته است.

سئو کار کیست؟

سئو چه می کند؟

برای بهینه سازی صفحات سایت باید نحوه کار با موتورهای جستجو را بدانید. چراکه ربات های موتورهای جستجو محتوای سایت شما را بررسی میکنند و باعث نمایش سایت شما به مخاطبین میشوند. متخصصان حوزه سئو معمولا به دنبال پیدا کردن فاکتورهای مورد نظر گوگل هستند که البته گوگل بعضی از آنها را آشکار نمی کند و از این فاکتورها برای ارتقا سئو سایت خود استفاده میکنند. برای اینکه بدانید چگونه میتوانید یک سئوکار خوب شوید باید از این فاکتورها آگاه باشید. مهم ترین موارد موثر در رتبه بندی سایت ها به شرح زیر است :

1. بهینه سازی سایت برای نسخه موبایل

2. تولید محتوای باکیفیت و سئو شده

3. لینک ها

4. URLو سن دامنه

5. سرعت بارگذاری صفحات

6. ایجاد امنیت سایت

7. در دسترس بودن سایت

8. تجربه کاربری

9. سئو تکنیکال

یک سایت در صورتی میتواند در گوگل رتبه بالا کسب کند که عوامل فوق را رعایت کند. یک سئوکار ماهر باید به روش های نوین سئو تسلط داشته باشد و از آنها در سایت خود بهره ببرد. موتورهای جستجو مثل گوگل هنگام رتبه بندی یک سایت سه مرحله را دنبال میکنند. در مرحله اول ربات های موتور جستجو سایت و صفحات را آن اسکن و به اصطلاح کراول میکند که این امر موجب قرار گرفتن محتوای سایت در نتایج جستجو میشود.

مرحله دوم مرحله ایندکس کردن است که در آن وب سایت و تمام صفحات آن به لیست نتایج جستجو افزوده میشود. در مرحله سوم یا مرحله رتبه بندی هنگامی که عبارتی را در گوگل وارد میکنید گوگل سایت های مرتبط با کلمه جستجو شده را به شما نشان میدهد که این نتایج براساس عوامل مختلف مثل زبان، تجربه کاربری و موقعیت جغراقیایی است.

سئوکار چه کسی است؟

به کسی که مهارت و دانش بالایی در حوزه بهینه سازی و سئو سایت دارد و قادر است وب سایت را به لحاظ کاربری، محتوا و فنی بررسی کند سئوکار گفته میشود. متخصص سئو کسی است که می تواند سایت را در رتبه های بالای گوگل قرار دهد.

وظایف متخصص سئو

یک سئوکار باید بتواند صفحه محصول و خدمات را در بهترین رتبه نتایج جستجو قرار دهد و باعث جذب مشتری برای سایت شود. همچنین باید در مورد بهترین روش های رسیدن به این هدف تحقیق و جستجو کند تا بتواند یک استراتژی مطلوب را پیاده سازی کند تا باعث ارتقا سایت شود. افزایش بازدید از وب سایت با استفاده از کلمه کلیدی یکی دیگر از وظایف متخصص سئو است. متخصص سئو باید همواره پیگیر تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو نیز باشد. سازگار کردن وب سایت با جدیدترین الگوریتم های گوگل و بهبود تجربه کاربری از دیگر وظایف یک سئوکار است. لازم است بدانید شغل سئو با حضور در کلاس ها،مطالعه منظم و مداوم و استفاده از منابع برتر قابل دستیابی است و رشته دانشگاهی ندارد.در ادامه به معرفی دیگر وظایف سئوکار میپردازیم.

♦ برقراری ارتباط و تداوم آن با دیگر متخصصان حاضر در تیم برای پیشبرد اهداف

♦ آماده سازی یک استراتژی مناسب جهت بهینه سازی سایت

♦ در مورد کلید واژه ها تحقیق کند و از آنها در بازاریابی و کسب رتبه های برتر گوگل استفاده کند.

♦ تعیین کردن اهداف قابل اندازه‌گیری

♦ همکاری منظم با تیم تولید محتوا برای تهیه یک برنامه تولید محتوای با کیفیت

♦ همکاری و ارتباط با تیم برنامه نویسی و فنی جهت تصحیح موارد فنی

♦ لینک و بک لینک سازی جهت دستیابی به نتایج بهتر

سئو کار کیست؟

چگونه سئوکار شویم؟

کسب مهارت در حوزه سئو به علاقه و پیگیری شخص بستگی دارد. در ادامه قصد داریم مراحل تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای را معرفی کنیم.

گام اول: اطمینان از مناسب بودن شغل سئو برای خود

اولین قدم برای اینکه یک سئوکار شوید این است که ببینید به این شغل علاقه دارید یا خیر. پس در ابتدا باید در مورد این شغل تحقیق کنید تا دریابید که این شغل برای شما مناسب است و با روحیات شما سازگار است یا خیر.

گام دوم : درک اصول سئو

باید بدانید که نتیجه کار شما به روش کار موتورهای جستجو وابسته است. پس باید در مورد ربات های موتور جستجو اطلاعات کامل داشته باشید چرا که موتورهای جستجو اطلاعات خود را فاش نمیکنند اما شما میتوانید از عوامل شناخته شده استفاده کرده و سایت خود را در میان سایر سایت ها برجسته و متمایز کنید. برای اینکه یک سئوکار شوید ابتدا باید با اصول اولیه سئو آشنا شوید و باید بدانید که موتورهای جستجو و کاربران به چه نحوه ای با هم در تعامل هستند و چه اقداماتی را می توان برای بهینه سازی محتوا به بهترین شکل انجام داد. محتوای مورد نیاز کاربر، داشتن درک بالا و دقیق از روش کار موتورهای جستجو، فراگرفتن کار با ابزارها و روش های مورد نیازجهت بهینه سازی سایت از اصول یادگیری سئو هستند.

گام سوم : طراحی یک سایت

پس از آگاهی از اصول سئو باید از دانشی که به دست آورده اید استفاده کنید. ابتدا بهتر است دانش خود را روی سایت خودتان پیاده کنید و به عبارتی با انجام آزمون و خطا در این زمینه ماهر شوید. ابتدا باید HTML و تگ های آن را بیاموزید و هریک را آزمایش و بررسی کنید.

گام چهارم: فراگیری یک سیتم مدیریت محتوا

در قدم چهارم باید با یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس به خوبی آشنا شوید که یکی از CMS های خوب و موجود برای سئو است. وردپرس به طور مستقیم و غیرمستقیم روی عملکرد سئو تاثیر دارد در نتیجه باید یادگیری آن را جز اولویت های خود قرار دهید.

گام پنجم : یادگیری ابزارهای سرچ کنسول

سئوکارها جهت بهینه سازی محتوا و تحلیل عملکرد آنها از ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول استفاده میکنندکه پایه و اصول یادگیری سئو هستند و از اهمیت زیادی برخوردار میباشند. این ابزارها داده هایی را جهت بهبود شرایط سایت در اختیار شما قرار می دهند.

گام ششم: مطالعه مداوم

یک سئوکار باید بداند که موتورهای جستجو به طور مداوم درحال تغییر هستند و بروز رسانی های جدیدی برای آنها اتفاق میافتد. به همین دلیل باید اطلاعات لازم در مورد این تغییرات را کسب کنید تا رتبه سایت خود را بالا نگه دارید. با آگاهی از جدیدترین الگوریتم های گوگل میتوانید برای سایت تصمیمات بهتری بگیرید.

سئو کار کیست؟

گام هفتم: بررسی نتایج جستجو

در قدم آخر باید با نهایت دقت نتایج جستجوی خود را تحلیل و بررسی کنید و ببینید که این نتایج با چه ساختاری و چه محتوایی به کاربر نمایش داده میشود و کدام سایت برترین محتوا را ارائه کرده است. پیگیری نتایج جستجو یکی دیگر از کارهایی است که باید انجام دهید چرا که بهترین نتایج را به کاربر نمایش می دهد. اقدامات دیگری که میتوانید برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای انجام دهید کسب اطلاعات در مورد سئو تکنیکال، کسب اطلاع در مورد تولید، بهینه سازی و ارتقا محتوا است. آموختن تکنیک های لینک سازی و شرکت در کنفرانس های دیجیتال مارکتینگ نیز میتواند به شما کمک بسیاری کند.

جمع بندی

کاربرد و استفاده فراوان اینترنت و دنیای وب در تمامی کسب و کارها موجب شده تا صاحبین کسب و کار جهت رشد و پیشرفت برند خود، به یک سئوکار نیاز پیدا کنند و همین امر باعث شده تا افراد زیادی به فعالیت در حوزه سئو روی بیاورند. با مطالعه این مقاله میتوانید در مورد متخصص شدن در سئو اطلاعات مفیدی به دست بیاورید.

 

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها