بدون دیدگاه

کوتاه کننده لینک چیست ؟ لیست بهترین کوتاه کننده ها : طول لینک یا URL یکی از اصول مهم در سئو سایت است و هرچه طول لینک سایت کوتاه تر باشد بهتر است و تبلیغات آن ساده تر انجام می‎شود و هزینه کم تری دارد. اگر آدرس سایت شما طولانی است می توانید برای کوتاه کردن آدرس، از سرویس های کوتاه کننده لینک به صورت رایگان استفاده کنید. URL یا لینک آدرس اینترنتی سایت است که می‎تواند طول های مختلفی داشته باشد. اما کوتاه کردن لینک هر سایت به پیروی از قوانین خاصی نیاز دارد. یعنی طول لینک نباید از یک مقدار معین شده بیشتر یا کم تر باشد. لینک طولانی تاثیر منفی روی سئو سایت می‎گذارد. کوتاه کننده لینک یک سرویس می‎باشد که به کمک آن می‎توانید طول لینک را کوتاه کرده و کاربر روی یک لینک کوتاه کلیک کرده و به سایت شما هدایت می‎شوند، در این مقاله از سورنا همراه ما باشید:

اهمیت استفاده از کوتاه کننده لینک

از لحاظ سئو هرچه قدر طول لینک و URL سایت کوتاه تر باشد، برای سئو سایت بهتر است. یک از دلایل این مسئله این است که اشتراک گذاری لینک‌های کوتاه بسیار ساده تر از لینک‌¬های بلند است. در صورتی که شما می‎خواهید سایت خود را تبلیغ کنید و می‌خواهید URL آن را در صفحات دیگر به اشتراک بگذارید، هرچه طول لینک آن کوتاه تر باشد، بهتر است.

در دنیای دیجیتال، سرعت از اهمیت زیادی برخورداراست. بنابراین هر چه طول لینک شما کوتاه تر باشد و از یکی از سرویس‌¬های کوتاه کننده لینک استفاده کنید، برای نوشتن آدرس سایت و یا ارسال آن توسط ایمیل و پیامک، زمان و انرژی کم تری صرف می‎شود. اطمینان داشته باشید این مساله می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئوی سایت و میزان بازدید از آن داشته باشد.

اکثر سایت ها دارای محدودیت در تعداد کاراکتر هستند. مزیت استفاده از کوتاه کننده لینک این است که می‌توان تعداد کلیک بر روی لینک ها را هم شمارش کرد. استفاده از سرویس‌های کوتاه کننده لینک کاملا رایگان است. و میتوانید بدون پرداخت هزینه آدرس اینترنتی سایت خود را کوتاه کنید و آن را در سایت‌‌های دیگر به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از دلایل اهمیت استفاده از کوتاه کننده ها، عدم نمایش لینک بلند و واقعی به کاربران می‎باشد.

کوتاه کننده لینک چیست ؟ لیست بهترین کوتاه کننده ها

مزیت های استفاده از سرویسهای کوتاه کننده لینک

استفاده از لینک کوتاه می‎تواند کمک زیادی به شما بکند. در ادامه به شرح مزایای استفاده از کوتاه کننده های لینک می‎پردازیم :

1. استفاده آسان تر در صفحات اجتماعی

اکثر سایت ها فعالیت های خود را علاوه بر گوگل و موتورهای جستجو، در نرم افزارهای مجازی دیگر مانند اینستاگرام و یوتیوب نیز فعال هستند. جهت ارتقا سئو و افزایش بازدید میتوانید لینک هرکدام از صفحات خود را در آنها بگذارید.

اگر لینک سایت شما طولانی باشد، گذاشتن یک آدرس طولانی در بیو هم فضای زیادی از آن می‎گیرد و روی زیبایی صفحه تاثیر منفی خواهد داشت. بنابراین می¬‌توانید با بهره گیری از یک سرویس کوتاه کننده ، لینک صفحه اینترنتی خود را کوتاه کرده و آدرس کوتاه شده را در صفحات مجازی قرار دهید.

2. استفاده از لینک‌های کوتاه شده متناسب با سلیقه شما

انتخاب آدرس کوتاه شده با سلیقه شما، یکی دیگر از مزایای استفاده از سرویس های کوتاه کننده لینک است و این آدرس می¬‌تواند با آدرس واقعی سایت شما متفاوت باشد. لازم به ذکر است آدرس کوتاه شده باید غیر تکراری و یونیک باشد.

3. استفاده آسان تر از لینکهای کوتاه در پیامک های تبلیغاتی و ایمیل مارکتینگ

•با استفاده از ایمیل مارکتینگ و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی می‎توانید مخاطبان خود را چند برابر کنید. سرویس¬‌های زیادی با دریافت هزینه‌¬هایی مناسب، تبلیغات شما را برای گروه‌های هدف شما ایمیل می‎کنند یا از طریق پیامک برای آنها ارسال می‎کنند، بنابراین تبلیغات شما بیشتر و بهتر دیده می‎شود.

•بهره گیری از این روش تبلیغات مثل هر روش بازاریابی نیازمند توجه به اصول و قواعدی است که عدم توجه به آنها باعث کاهش میزان بازدهی می‎شود. استفاده از لینک‌های کوتاه یکی از این اصول است. اگر آدرس اینترنتی سایت شما طولانی است، قبل از ایمیل مارکتینگ یا تبلیغ به وسیله پیامک، با استفاده از سرویسهای کوتاه کننده لینک، آن را کوتاه و بهینه نمایید.

تاثیر بیشتر روی بازاریابی آفلاین

•کوتاه بودن و ساده بودن یکی از اصول مهم برای انتخاب نام هرکسب و کار است به گونه ای که بتوان آن را به راحتی به ذهن سپرد. این مساله درباره URL و لینک سایت‌¬ها نیز قابل استفاده است. هرچه آدرس سایت کوتاه تر باشد، به خاطر سپردن آن نیز ساده تر است و بازاریابی آفلاین آن نیز با سرعت و کیفیت بهتری انجام می‎شود.

کوتاه کننده لینک چیست ؟ لیست بهترین کوتاه کننده ها

استفاده مداوم ازسرویس ها

• برای استفاده از هر سرویس نیاز است پس از هر دوره زمانی، سرویس خود را شارژ کنید که معمولا همراه با هزینه است. همان بهره گیری از از سرویس‌های کوتاه کننده لینک رایگان است و استفاده از این سرویس‌¬ها دائمی است و به تمدید و یا شارژ مجدد نیازی ندارید.

کسب درآمد به صورت جداگانه

سرویس های کوتاه کننده لینک علاوه بر اینکه رایگان هستند باعث درآمد زایی نیز می‎شوند. برای کسب درآمد از این طریق بعد از وارد شدن به سایت کوتاه کننده لینک و عضویت در سایت، لینک کوتاه شده را در سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی قرار دهید تا به ازای هر کلیک روی آدرس کوتاه شده، مبلغ مشخصی به حساب کاربری شما واریز شود. بعد از رسیدن این مبلغ به مقدار مشخص می‎توانید آن را برداشت کنید.

بهترین سرویسهای کوتاه کننده لینک

در این قسمت از مقاله بهترین سرویس‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد و ویژگی های انها را مورد بررسی قرار می‎دهیم.

•سرویس Tinyurl

سرویس Tinyurl یکی از سرویس های پرطرفدار کوتاه کننده لینک است که با استفاده از آن می‎توانید به صورت رایگان و بدون نیاز به ثبت نام، لینک ها را کوتاه و یا سفارشی کنید.

لینکهایی که توسط این سرویس کوتاه می‎شوند تاریخ انقضا ندارند و همیشگی هستند. عدم امکان بازدید آمارکلیک ها، از معایب این سرویس است.

•سرویس Bitly

سرویس Bitly یکی از بهترین سرویس های کوتاه کننده لینک است که امکانات خاصی را به شما ارائه می‎دهد. با استفاده از سرویس بیتلی می‎توانید لینک های کوتاه شده را سفارشی کنید و از اطلاعات دقیق آن بهره مند شوید.

• نسخه پریمیوم این سرویس امکانات گسترده تری دارد که برای استفاده از آن¬ها باید حق عضویت پرداخت کنید. ده هزار لینک کوتاه شده بدون مارک و 500 لینک کوتاه شده مارک دار از مزایای استفاده از این سرویس است. گواهی SSL سفارشی، ریدایرکت مسیرهای مارک دار، وارد کردن کلمات کلیدی در انتهای لینک از امکانات نسخه پریمیوم هستند.

• سرویس Ouo.io

•سرویس Ouo.io علاوه بر امکانات کوتاه کننده¬‌های دیگر، درآمد زایی قابل توجهی را برای شما ایجاد می‎کند. نحوه کسب درآمد از طریق این سرویس به این صورت است که با کلیک روی لینکهای کوتاه شده، یک فیلم کوتاه تبلیغاتی برای کاربران نمایش داده خواهد شد. به ازای هر کلیک و هر مشاهده فیلم، مبلغ مشخصی به حساب شما واریز خواهد شد.

کوتاه کننده لینک

•سرویس Ow.ly

•    سرویس Ow.ly یکی از قدیمی ترین سرویس های کوتاه کننده لینک است که دارای مزایا و امکانات زیادی می‎باشد. امکانات این سرویس شامل آنالیز دقیق لینک‌¬های کوتاه شده در صفحات مجازی و اجتماعی می‎شود. این سرویس دارای نسخه پریمیوم است و شما  با پرداخت حق عضویت سالانه 29 دلاری می‎توانید از امکانات بیشتر آن استفاده کنید.

•سرویس Shorl.com

با استفاده از یک افزونه که برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس  قابل استفاده است قادر است لینک‌ها را سریع‌تر و ساده‌تر کوتاه کند. بررسی بازدید لینک های کوتاه شده به صورت خصوصی از دیگر ویژگی های این سرویس است .

• سرویس Sniply

سرویس Sinply علاوه بر کوتاه کردن آدرس اینترنتی سایت، نرخ تبدیل آن را افزایش می‎دهد. همچنین شما می¬‌توانید به صورت رایگان اطلاعات مورد نظر را در داشبورد اختصاصی خود آنالیز کنید. این سرویس دارای نسخه پریمیوم هم می‎باشد و برای استفاده از آن باید حق عضویت سالانه پرداخت کنید. امکان ایجاد دو حساب کاربری به صورت همزمان مزیت دیگر نسخه پریمیوم است.

سرویس ADF.ly

این سرویس نیز علاوه بر کوتاه کردن آدرس اینترنتی سایت، امکان درآمد زایی را برای شما فراهم می‎کند که درآمد آن به دلار است.

روش استفاده از سرویس‌های کوتاه کننده لینک

استفاده از این سرویس‌ها بسیار آسان است. پس از اینکه وارد سرویس شدید می‎توانید در آن ثبت نام کنید. ثبت نام شامل وارد کردن اطلاعات شخصی شما می‎شود. باید در کادری که جهت کوتاه کردن لینک قرار داده شده لینک خود را وارد کرده و گزینه shorten را انتخاب کنید.

جمع بندی

استفاده از لینک های کوتاه برای سایت شما مزایای زیادی دارد و در زمینه سئو، از لحاظ هزینه و تبلیغات برای شما سودمند است و همانطور که گفته شد برای انجام اینکار باید از سرویس های کوتاه کننده لینک استفاده کنید که در این نوشته بهترین ها را به شما معرفی کردیم.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها