بدون دیدگاه

چگونه متخصص سئو شویم ؟ آموزش تخصصی سئو برای هر فرد تازه کار در این حوزه دوره ای لازم و ضروری است زیرا یک نیروی اصلی و مهم در بخش بازاریابی دیجیتال یک شرکت، متخصص سئو است. حتما" تاکنون برایتان پیش آمده که یک عبارت را در موتورهای جستجو مثل گوگل سرچ کنید و موتور جستجو یک لیست از نتایج را در صفحاتی به نام SERP یا صفحه نتایج موتور جستجو به شما نمایش میدهد. اگر دارای یک کسب و کار موفق هستید باید برای معرفی برند خود در این صفحات سایت خود را برای موتور های جستجو مثل گوگل بهینه کرده و جایگاه لازم را کسب کنید. یکی از راه های رشد هرکسب وکار افزایش فروش سایت است که از طریق سئو سایت امکان پذیر است. یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن مشتریان و مخاطبان جدید کسب جایگاه در صفحه نتایج جستجو است چرا که مشتریان جهت کسب اطلاع و پیدا کردن کالای مورد نظرشان آن محصول را در گوگل سرچ می کنند. در این مقاله به شما میگوییم که چگونه میتوانید یک متخصص سئو شوید و در کار خود موفق باشید.

اگر می خواهید یک متخصص سئو شوید باید بتوانید پس از فراگیری آموزش تخصصی سئو آن را به بهترین نحو عملی کرده و انجام دهید.

سئو (SEO) چیست؟

سئو SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو تکنیک هایی است که صفحات سایت شما را به بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو میرساند و این کار باعث میشود تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش یابد.

آشنایی با انواع سئو

چهار نوع متداول سئو وجود دارد که هر کدام از آنها به مهارت های مختلفی نیاز دارد تا در کنار هم معنا پیدا کنند و از مباحث مهم آموزش تخصصی سئو هستند. در ادامه این چهار نوع را به شما معرفی می کنیم:

1. سئوی داخلی (On-Page SEO)

2. سئوی خارجی (Off-Page SEO)

3. سئوی محلی (Local SEO)

4. سئو تکنیکال (Technical SEO)

چگونه متخصص سئو شویم ؟

سئو داخلی : تمام آن چیزی که در رابطه با محتوای صفحات سایت مثل متن، تصاویر و کلمه کلیدی بیان میشود را سئو داخلی میگوییم. شما باید محتوای خود را طبق کلمه کلیدی که بیشترین میزان سرچ را دارد بهینه سازی کنید. وقتی که میخواهید محتوای بهینه ایجاد کنید باید بیشتر از کلمه کلیدی استفاده کنید. سئو داخلی تحقیق درباره کلمات کلیدی، نقشه برداری و بهینه سازی کلمات کلیدی است.

سئو خارجی : سئو خارجی شامل محتوای سایت هایی میشود که به وب سایت شما لینک داده میشود. یک معرفی خوب از طریق سایت های معتبر و قابل اعتماد به موتورجستجو می گوید که صفحه شما نیز معتبر و قابل اعتماد است.

سئو تکنیکال: تمرکز سئو تکنیکال روی جنبه های فنی صفحات سایت مثل سرعت صفحه، کدهای HTML و موارد دیگر است. بهبود عملکرد سایت کار اصلی سئو تکنیکال است. لینک های داخلی، ساختار سایت و امنیت آن و سرعت صفحه مواردی هستند که توسط سئو تکنیکال مورد بررسی قرار میگیرند.

سئو محلی : ترکیبی از استراتژی های سئو داخلی، خارجی، تکنیکال و بهینه سازی نقشه های خارجی و فهرست ها را سئو محلی می گوییم که مختص مشاغلی است که به صورت حضوری خدمات خود را ارائه می دهند.

یادگیری سئو

یک متخصص سئو باید به طور مداوم در حال یادگیری، افزایش و بهبود مهارت ها و توانایی های خود باشد چرا که سئو با پیشرفت تکنولوژی و به روز رسانی الگوریتم ها نیز توسعه یافته و پیشرفت میکند. بنابراین یک سئو کار موفق دائما در حال یادگیری است.

مهارت های لازم برای تبدیل شدن به متخصص سئو

همانطور که گفته شد سئو، بهینه سازی محتوای سایت است به گونه ای که سایت شما از نظر موتور جستجوی گوگل بالاتر رود و باعث جذب ترافیک بیشتر به سوی سایت شما شود.سئو سایت موجب میشود کاربران بیشتری با برند شما آشنا شوند که این امر خود باعث افزایش فروش شما خواهد شد. تاثیر بالای سئو روی نتایج بازاریابی و فروش آن را به یک شغل خانگی پردرآمد تبدیل کرده است و متخصصین سئو برای استخدام موقعیت های عالی و بسیاری دارند. در ادامه مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به متخصص سئو را به شما معرفی خواهیم کرد.

چگونه متخصص سئو شویم ؟

گام اول : فراگیری نحوه کار موتورهای جستجو

کاربران عمدتا" برای جستجوی سوالات خود از موتورهای جستجو استفاده میکنند و دریافت پاسخ در کمترین زمان مزیت مهم گوگل است.

نحوه کار موتورهای جستجو

1. کراول یا خزش Crawl 

موتورهای جستجو مثل گوگل از ربات ها یا عنکبوت ها برای خواندن مطالب در صفحات وب و خزش در اینترنت استفاده میکنند.

2. Indexکردن صفحات در گوگل

ربات های موتور جستجو محتواهای خزش شده را در یک پایگاه داده جمع آوری میکنند و پس از ایندکس کردن کاربران میتوانند صفحات سایت را به راحتی پیدا کنند.

رتبه Rank 

صفحات ایندکس شده برای مشخص شدن موضوع، بررسی شده و ارتباط آن با کلمه کلیدی مورد بررسی قرار میگیرد. لازم است بدانید گوگل الگوریتم های مختلفی برای نمایش نتایج به کاربران دارد و سیستم های رتبه بندی قادر هستند میلیاردها صفحه وب را در طی چند ثانیه ارزیابی کنند و اطلاعات کاملا مرتبط را به کاربران ارائه دهند.

گام دوم : مهارت های تخصصی خود را توسعه دهید.

برای اینکه به یک متخصص سئو تبدیل شوید باید آموزش تخصصی سئو را در اولویت برنامه های خود قرار دهید.

برای موفقیت در سئو تحقیق کلمات کلیدی کسب وکار شما حائز اهمیت است. چرا که با یافتن آنها می توانید حدس بزنید که کاربرها چه کلماتی را سرچ می کنند و از این کلمات برای بهبود رتبه جستجوی سایت خود در محتواهایتان استفاده کنید.

سئو برای بهبود رتبه جستجوی سایت شما محتوای صفحات را بهینه میکند. پس بهینه سازی مناسب صفحات، نیز یکی دیگر از عوامل مهم است.

دانستن اصول برنامه نویسی به شما کمک میکند بتوانید با بررسی منبع یک سایت، ویژگی های کلیدی را متوجه شوید.

لینک سازی، وب سایت شما را قدرتمند می کند و باعث می شود سایت به عنوان یک منبع با کیفیت شناسایی شود. زمانی لینک سازی اتفاق می افتد که محتوای وب سایت های دیگر به سایت شما لینک داده شوند.

محتوا در سئو از اهمیت زیادی برخوردار است. شما علاوه بر اینکه به ایجاد محتوای جذاب در سایت نیاز دارید باید بتوانید کاری کنید که افراد به محتوای شما لینک دهند تا شما بتوانید بک لینک دریافت کنید.

چگونه متخصص سئو شویم ؟

مرحله 3. تحلیل رقبا

تجزیه و تحلیل سایت و رقبای شما به اندازه محتوای تولید شده اهمیت دارد چرا که از عملکرد سایت خود آگاه شده و میتوانید جایگاه رقبای خود را ارزیابی کنید. بنابراین با بررسی ترافیک سایت های رقیب، شناسایی کلمات کلیدی و یافتن منابع معتبر برای ایجاد بک لینک میتوانید این تجزیه و تحلیل را انجام دهید.

دانش سئو خود را همیشه به روز نگه دارید. یادگیری سئو و آموزش تخصصی سئو کار ساده ای نیست و اگر می خواهید یک متخصص سئو بشوید باید دانش های فراگرفته را عملی کنید. برای اینکه دانش خود را بروز نگه دارید با مطالعه وبلاگ ها و کتاب ها و شرکت در کارگاه های آموزش سئو اطلاعات خود را بروز نگه دارید.

موفقیت یک متخصص سئو به توانایی او در تجزیه و تحلیل عملکرد سئو وابسته است. با استفاده از سرچ کنسول و ردیابی و بررسی رتبه بندی ها و ترافیک ورودی سایت میتوانید مشخص کنید که سایت شما از چه جایگاه و امتیازی برخوردار است. این ارزیابی ها باعث می شود شما بتوانید رتبه بندی موتورهای جستجو را ارتقا دهید. رتبه بندی کلمات کلیدی و بررسی موقعیت آن در صفحه سرچ، بررسی نتایج بازریابی محتوا و نقص بک لینک ها برخی از معیارها برای ارزیابی عملکرد سئو هستند.

گام ششم : توانایی آموزش و انتقال اطلاعات سئو

شغل سئو ممکن است برای کسانی که در این زمینه کار نمیکنند پیچیده باشد. یک متخصص سئو باید بتواند کار خود را بیان کند و به صاحبان کسب و کار توضیح دهد که سئو چطور می تواند برای کسب و کار آنها مفید باشد. لازمه این امر برخورداری از مهارت های ارتباطی قوی است.

سخن پایانی

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو هیچگاه دیر نیست. شما می توانید با گذراندن دوره آموزش تخصصی سئو از این کسب و کار خانگی به عنوان ابزاری برای موفقیت و برای افزایش درآمد استفاده کرده و بهترین فرصت ها را برای استخدام بیابید. نکته مهم دیگر که در پایان باید گفته شود این است که تجربه کار مهم تر از یادگیری اصول سئو است. امید است با استفاده از این مقاله بتوانید در مهارت سئو حرفی برای گفتن داشته باشید و به یک متخصص تبدیل شوید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها