بدون دیدگاه

گوگل ترندز (Google Trends ) چیست؟+لیست آموزش و راهنمای فارسی : گوگل ترندز (Google Trends ) یکی از سرویس های گوگل است که جهت جستجوی کلمه کلیدی اطلاعات زیادی را به شما می‎دهد. یک منبع بسیار مهم برای تمام افراد در سراسر دنیا محتوای آنلاین است و نکته ای که در رابطه با تهیه محتوای آنلاین حائز اهمیت است روش نوشتن محتوا و قراردادن درست و صحیح کلمات کلیدی در محتوا است. قبل از اینکه یک پست را منتشر کنید باید تحقیق درست و کاملی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. یعنی باید بدانید چه کلماتی مورد علاقه کاربران است و بدانیم چه روشی برای تحقیق کلمات کلیدی بهتر است.

جهت آگاهی از ترندهای گوگل و جستجوی کلمات در گوگل از Google Trends استفاده می شود.نحوه بهره گیری از گوگل ترندز فارسی و نحوه کار با آن باعث کمک کردن به تحلیل داده های سئو و تجزیه و تحلیل بازار می‎شود و آموزش این نرم افزار می‎تواند برای بسیاری از افراد سودمند باشد. هر سایت یک بخش trend یا trending دارد که نشان دهنده گرایش کاربران به هر بخش است زیرا کاربران در زمینه های متفاوت ممکن است کنجکاوی های خاص خود را داشته باشند که این موارد در بخش trending نمایش داده می‎شود.

کاربرد گوگل ترندز

همانطور که گفته شد با استفاده از ابزار گوگل ترندز امکان تجزیه و تحلیل داده های سئو و بازارها وجود دارد. Google Trends  به وسیله مکان کاربر اطلاعات را فیلتر می کند و با دسته بندی محصولات، تاریخ انتشار و موضوع محتوا دید وسیع تری از آنالیزهایمان به ما می دهد. گوگل ترندز این امکان را فراهم می‎کند که وضعیت وب سایت را در زمینه سئو سایت بهبود ببخشید و در واقع یک ابزار سنجش تحلیلی است که امکان تنظیم جستجوهای مرتبط با عبارات را به کاربران خود می‎دهد تا بتوانند در هر زمان روی روند سئو نظارت داشته باشند.

Google Trends یک وب سایت و ابزار کاربردی است که یک عبارت جستجو را بررسی کرده و میزان محبوبیت آن را توسط کاربران گوگل نشان می دهد. با استفاده از این ابزار می‎توانید ببینید که این محبوبیت روند کاهشی دارد یا روند افزایشی. همچنین با یافتن اطلاعات آماری، پرسش ها و موضوعات مرتبط، می‎توانید درک و استفاده بهتری از الگوریتم های گوگل داشته باشید. امکان مرتب سازی داده‌های Google Trends برای هفت روز گذشته یا یک محدوده خاص زمانی وجود دارد. این ابزار روی روش انجام انواع مطالعات تحقیقاتی نیز تاثیرگذار بوده است.

آموزش Google Trends

اکنون پس از آشنایی با این ابزار و اهمیت آن، باید نحوه استفاده از آن را فرابگیرید. نحوه استفاده از این ابزار کاربردی به موضوع شما و فعالیت مورد نظرتان بستگی دارد. برای استفاده از این ابزار می توانید به وب سایت گوگل ترندز به آدرس Google.com /Trends بروید تا به صفحه اصلی سایت Google Trends وارد شوید.

گوگل ترندز (Google Trends ) چیست؟+لیست آموزش و راهنمای فارسی

در مرحله بعد کلمه کلیدی مورد نظر به عنوان مثال کلمه دیجیتال مارکتینگ را در قسمت سرچ وارد کنید. پس از جستجوی کلمه شما با چهار گزینه مواجه خواهید شد.

گوگل ترندز (Google Trends ) چیست؟+لیست آموزش و راهنمای فارسی

1) با استفاده از گزینه اول می‎توانید کشوری را انتخاب کنید که می‎خواهید آمار کلمه در آن مشخص شود.

2) گزینه دوم انتخاب بازه زمانی که کلمه در آن جستجو شده است را امکانپذیر می‎کند.

3) با استفاده از گزینه سوم می‎توانید دسته بندی مرتبط با کلمه خود را انتخاب کنید.

4) در گزینه چهارم این امکان را دارید که انتخاب کنید گوگل ترندز آمار کلمه شما را در قسمت وب، عکس، اخبار و قسمت مربوط به خرید گوگل یا یوتیوب به شما نشان دهد.

در قسمت زیر نمودار بخش دیگری وجود دارد که براساس مکان های جغرافیایی مختلف آماری را در مورد کلمه مورد جستجو به شما نشان می‎دهد. همانطور که در تصویر زیر می‎بینید امکان تغییر این آمار براساس کشور، منطقه یا استان و شهر وجود دارد.

گوگل ترندز (Google Trends ) چیست؟+لیست آموزش و راهنمای فارسی

در قسمت پایانی این ابزار گزینه های  Related Topics و Related Queries وجود دارند.   Related Queriesجستجوهایی که با کلمه شما مشابه است را نشان می‎دهد و Related Topics عنوان های مرتبط با کلمه مورد نظر شما را نمایش می‎دهد. امکان تنظیم این دو قسمت براساس کلماتی که در حال پیشرفت هستند و یا بهترین کلمات وجود دارد. سپس روی دکمه Subregion کلیک کنید و از کشوی باز شده گزینه city را انتخاب کنید تا ببینید بالاترین میزان محبوبیت کلمه شما در کدام شهر است.

گوگل ترندز (Google Trends ) چیست؟+لیست آموزش و راهنمای فارسی

یکی دیگر از امکانات این ابزار این است که امکان اضافه کردن کلمات دیگر نیز وجود دارد تا بتوانید کلمات مورد نظرتان را باهم مقایسه کنید. به طور مثال ما کلمه بازاریابی دیجیتال را هم اضافه می کنیم و سپس آمار به دست آمده از این کلمات را که براساس رنگ از هم جدا شده ان با هم مقایسه می‎کنیم. همانگونه که در تصویر میبینید کلمات با دو رنگ آبی و قرمز از هم تفکیک شده اند.

گوگل ترندز (Google Trends ) چیست؟+لیست آموزش و راهنمای فارسی

کاربرد گوگل ترندز

استفاده از ابزارهای موتور جستجوی گوگل برای کاربر بسیار ساده و آسان است. در نتایج گوگل ترندز در هر کادر یک گزینه قرار دارد که 3 مورد را شامل می شود.با استفاده از گزینه کسو قادر خواهید بود از نتایج، یک خروجی فایل اکسل با پسوند کسو تهیه کنید. با انتخاب گزینه اشتراک گذاری می توانید نتایج را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. با کلیک روی گزینه درون ریزی یک تگ اسکریپت به شما داده می شود که با قراردادن آن در درون کدهای سایت خود می توانید نتیجه را به شکل آی فریم نمایش دهید.

روش استفاده از گوگل ترندز

با استفاده از آماری که گوگل ترندز به شما می دهد می توانید از آنها در چند زمینه بهره ببرید.

اگر در زمینه تولید محتوا فعالیت می کنید و می‎خواهید بدانید کدام یک از گزینه های شما برای نوشتن محتوا بیشتر و بهتر نظر کاربر را جلب می کند با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی موضوع هایتان را با هم مقایسه کنید و به این روش بهترین موضوع را انتخاب کنید.

ابزار گوگل ترندز جهت آگاهی از میزان محبوبیت برند نیز کاربرد دارد. شما می توانید با جستجوی نام برند خود متوجه شوید در بازه های زمانی مختلف نام برند شما به چه میزان جستجو شده است و این میزان جستجو چقدر افزایش داشته است.

با استفاده از این ابزار می توانید به گسترش بازار کار خود کمک کنید. به طور مثال برای فروش محصولات خود می‎خواهید در یک شهر دیگه شعبه ای را افتتاح کنید. به کمک ابزار گوگل ترندز می‎توانید متوجه شوید بیشترین جستجوی محصول شما مربوط به کدام شهر است. کاربرد مهم دیگر این ابزار یافتن کلمات کلیدی برای استفاده در مقاله و سایت است.

ترند گوگل امروز

یکی از ابزارهای بسیار کاربردی و سودمند برای سئو سایت شما Google Trends است زیرا در رابطه با ترندهای محبوب به شما اطلاعاتی بروز را ارائه می کند. همچنین می توانید این اطلاعات را آنالیز و بررسی کنید تا با آگاهی از روندهایی که در بازه های زمانی مشخص تکرار می شود و با تهیه محتوا برای دوره تکرار بعدی کاربران مورد نظرتان را هدف قرار دهید.

این ابزار و سایر ابزارهای مشابه گزارش ها و نمودارهایی را به شما ارائه می‎کنند که به تنهایی کافی نیستند. برای موفقیت در کسب و کار خود باید با مطالعه دقیق این نمودارها و گزارش ها خلاق باشید، با دقت عمل کنید و یک استراتژی موثر و مناسب را پیاده سازی کنید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها