بدون دیدگاه

چطور بازاریابی ایمیلی داشته باشیم؟! از سال های گذشته ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی به عنوان یک شیوه اصلی تبلیغات و بازاریابی استفاده می شده است و طی چند سال اخیر در روش اجرای آن تغییرات کوچکی رخ داده است.اصول اجرای این مدل از بازاریابی ثابت است اما بعضی از شرکت های فعال در این حوزه سعی می کنند با ایجاد تغییراتی توجه مخاطبان را به خود جلب کنند و بازدید کنندگان را به مشتریان خود تبدیل کنند.در این نوشته سعی بر آن داریم که دیجیتال مارکتینگ  از طریق ایمیل را مورد بررسی قرار دهیم و با مزایا و معایب آن آشنا شویم.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

به روش هایی که به وسیله ایمیل برای سایت ترافیک و بازدید کننده جذب می کنند ایمیل مارکتینگ گفته می شود که یک روش بازاریابی از نوع مستقیم است که در آن از بازدید کننده می خواهیم که کسب و کار ما را ببیند.در این روش هیچ گونه واسطه ای وجود ندارد و ارتباط با مخاطب به شکل مستقیم است.بنابراین چگونگی انجام بازاریابی در این روش مهم می باشد و به برنامه های دقیق و استراتژیک نیاز دارد.

نحوه انجام بازاریابی ایمیلی

برای انجام بازاریابی دیجیتال به وسیله ایمیل ابتدا لازم است که فرد با پنل های مختلف ارسال ایمیل آشنا باشد.ایمیل از پنل یاهو و جیمیل از پنل گوگل معروف ترین پنل های ارسال پیام هستند که نحوه ی استفاده از آنها بسیار شبیه به هم بوده و آیتم های آنها تقریبا یکسان است.در این پنل ها با وارد کردن ایمیل شخصی گیرنده و نوشتن متن تبلیغ یک پیام الکترونیکی رایگان برای مخاطب فرستاده می شود.این روش برای ارسال ایمیل های تکی استفاده می شود و در زمینه ارسال ایمیل به شکل انبوه روش های مختلفی وجود دارد که باهم تفاوت دارند.به ارسال ایمیل های تبلیغاتی با بهره گیری از این پنل ها جهت جلب توجه مخاطبان بازاریابی ایمیلی گفته می شود.

همه افراد می توانند جهت معرفی برند و کسب و کار خود از این ابزار قدرتمند استفاده کنند ولی در بازاریابی ایمیلی تسلط و مهارت در کار حائز اهمیت است چرا که فرد باید آگاه باشد که از چه روشی و به چه شکلی استفاده کند.در روش ارسال ایمیل به صورت انبوه احتمال دارد ایمیل تبلیغاتی برای هر کسی ارسال شود و انتخاب در اینجا اهمیتی ندارد.زیرا ارسال ایمیل به صورت تصادفی انجام می گیرد.

کسانی در زمینه ایمیل مارکتینگ موفق هستند که نرخ بازشدن ایمیل و بازدید آنها بالا است و به این مساله آگاه هستند که مخاطبان به دنبال چه محصولات یا خدماتی هستند.در روش ایمیل مارکتینگ نرخ بازگشت سرمایه عددی بزرگ و قابل توجه است.

بازاریابی ایمیلی

انواع ایمیل در ایمیل مارکتینگ

ایمیل‌های خبری (Email Newsletters)

این ایمیل ها با برخورداری از پیام تبلیغاتی به صورت یک اخبار کوتاه برای مخاطب ارسال می شوند و به این وسیله ارتباط خود را با مخاطب حفظ می کنند.

ایمیل‌های تبلیغاتی (Sponsorship Emails) 

برای شرکت هایی که به دنبال مشتری و جذب بازدید کننده های بیشتر هستند و هنوزمجموعه مخاطبان هدف را تشکیل نداده اند از ایمیل های تبلیغاتی یا اسپانسری استفاده می شود که حاوی اطلاعاتی درباره مشخصات شرکت،خدمات و محصولات آن است تا از این طریق مخاطبین بیشتری را جذب کنند.

ایمیل‌های اختصاصی (Dedicated Emails)

ایمیل هایی که به طور خاص در رابطه با یک هدف یا موضوع خاص برای کاربران فرستاده می شود را ایمیل های اختصاصی گویند.مثل مطلع ساختن مشترکین شرکت از تخفیف ها.

ایمیل‌های Digest

شبیه به ایمیل های خبری هستند و اطلاعاتی در رابطه با خدمات شرکت که قبلا انجام شده یا قرار است در آینده انجام شود را ارائه می دهند.در واقع این ایمیل ها کاربر را در جریان فعالیت های شرکت قرار می دهد.

ایمیل‌های تبادلی (Transnational Email)

ایمیل های تبادلی مختص انتفال اطلاعات بین کاربران و شرکت است.به طور مثال وقتی که فرم عضویت را در یک سایت تکمیل می کنید ایمیل های تبادلی درمورد ثبت نام و ادامه مراحل آن به شما اطلاع می دهند.

ایمیل‌های پرورش مخاطب (Lead Nurturing Emails)

هنگامی که تبلیغات اسپانسری را انجام دادید و ترافیک مورد نظر خود را بدست آوردید آن کاربران به مشترکین سایت شما تبدیل می شوند.در گام بعدی باید به دنبال ایمیل های پرورش مخاطب بروید و با ارائه پیشنهادات مناسب آنها را تبدیل به مشتری کنید.

بازاریابی ایمیلی

برخی از مزایای ایمیل مارکتینگ

تاثیر سریع

پنل های ارسال ایمیل انبوه از سرعت بالایی برخوردار هستند و با استفاده از آنها این احتمال می رود که در ساعت اول تعداد زیادی از ایمیل های ارسال شده دیده شوند.

داشتن درصد بالایی از مخاطبان جهانی

امروزه در بسیاری از کشورهای جهان شبکه های اجتماعی استفاده می شوند اما گستردگی کاربران ایمیل از کاربران شبکه های اجتماعی بیشتر است.

انتشار و ارسال آسان

با استفاده از پنل های ارسال ایمیل انبوه و به آسانی تعداد بالایی از ایمیل های تبلیغاتی برای کاربران در سرتاسرجهان ارسال می شود و هیچ گونه محدودیت جغرافیایی در این زمینه وجود ندارد.

اندازه‌گیری آسان

نرم افزارهای ارسال ایمیل انبوه امکان چک کردن وضعیت ایمیل های ارسالی را برای کاربران خود فراهم کرده اند.

قابلیت هدف گذاری برای پیام‌های ارسالی

ایمیل انبوه را می توان برای یک قشر خاص ارسال کرد یا ارسال ایمیل را به صورت فراگیر انجام داد و بنابراین اینکه ایمیل های ارسالی برای چه گروهی ارسال می شود قابل تعیین است.

قابلیت جذب مخاطبان جدید

هنگام استفاده از پنل ارسال ایمیل انبوه عده ای از آنها به مخاطب شما تبدیل شده و ایمیل های بعدی را به طور ویژه برای این مخاطبان ارسال خواهید کرد.

هزینه پایین

بهره گیری از ایمیل مارکتینگ بسیار کم هزینه است و گام های اولیه را می توان به شکل رایگان انجام داد.

بازاریابی ایمیلی

افزایش نرخ باز شدن ایمیل

یک فاکتور مهم برای اینکه بررسی کنیم بازاریابی ایمیلی ما چه اندازه تاثیر داشته است اندازه گیری نرخ باز شدن ایمیل است.طی سال های اخیر به دلیل استفاده از شبکه های اجتماعی نرخ باز شدن ایمیل کاهش یافته است.اما با توجه به آمارهای بدست آمده مشخص شده که نرخ بازگشت سرمایه در روش ایمیل مارکتینگ بیشتر است.برای افزایش نرخ باز شدن ایمیل چندین راهکار وجود دارد که در ادامه برخی از آنها را معرفی خواهیم کرد.

تقسیم لیست مخاطبان به چند دسته

بهتر است مخاطبان و بازدید کنندگان را به چند دسته تقسیم کنید و با توجه به این دسته بندی ها ایمیل های خود را ارسال کنید.مثلا" ممکن است برخی از کاربران به دنبال تخفیف ها باشند و برخی دیگر به ایمیل های خبری علاقه داشته باشند.

بروز نگه داشتن لیست مخاطبان

گاهی اوقات ممکن است مشترکین ایمیل و یا جیمیل برای مدتی از ایمیل خود استفاده نکرده یا در شرایط متفاوت بازدید های مختلفی داشته باشند.بنابراین بهتر است لیست مخاطبین خود را تازه و بروز کنید و تعیین کنید که در فواصل زمانی مشخص چه تعداد ایمیل ها را باز نکرده اند و بهتر است ایمیل های خود را برای افراد فعال ارسال کنید.

پرهیز ار ارسال اسپم یا هرزنامه

اکثر کاربران ایمیل های اسپم خود را باز نمی کنند یا آنها را به طور کلی حذف می کنند.بهتر است همیشه در قسمت آدرس فرستنده نام حقیقی خود را نوشته و موضوع ایمیل خود را مشخص کنید.یا هنگام ثبت نام مخاطب از او بخواهید شما را از لیست اسپم خارج کند.

انتخاب بهترین زمان بندی

یک عامل بسیار مهم در بازاریابی زمان بندی است که این موضوع در بازاریابی دیجیتال به وسیله ایمیل نیز اهمیت دارد.با وجود شبکه های اجتماعی و استفاده وسیع از آنها کاربران همواره یک زمان معین را به چک کردن ایمیل های خود اختصاص می دهند و شما باید این زمان را پیدا کنید.در گام اول باید مشخص کنید کاربران در چه روزهایی ایمیل خود را چک می کنند.مثلا شما باید تمرکز خود را روی روزهای ابتدای هفته بگذارید که بیشترین میزان بازدید در این روزها رخ می دهد.در گام دوم باید تعیین کنید درهر روز بیشترین بازدیدها در چه ساعتی اتفاق میافتد.

بازاریابی ایمیلی

مشخص کردن موضوع ایمیل به صورت کاملا واضح

بهتر است شرایطی را مهیا کنید که کاربرخیلی سریع از موضوع ایمیل شما آگاه شود و عکس العمل خود را نشان دهد.با قراردادن مشخصات شخصی یا تلفن کاری خود یا استفاده از لفظ شوخی کاربر را به نشان دادن عکس العمل تشویق و ترغیب کنید.

کلام پایانی

یکی از بهترین روش های تبلیغاتی، بازاریابی دیجیتال به وسیله ایمیل است که به کمک آن می توانید به طور دائم با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید.در این نوشته سعی بر آن داشتیم که ایمیل مارکتینگ را از جنبه های مختلف بررسی کنیم و تاثیرات استفاده از آن در کسب و کارها را نشان دهیم و به بررسی مزایا و معایب آن پرداختیم.

بازاریابی ایمیلی

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها