بدون دیدگاه

سئو کلاه سیاه چیست!؟ برای صاحبان کسب و کار دیده شدن سایت در نتایج جستجو بسیار مهم و حیاتی است.برای رسیدن به این هدف روش های درست و غلط وجود دارد.سئو کلاه سیاه همان روش غلط و اشتباه است و به جای اینکه مشکل کاربر را برطرف کند موتورهای جستجو را فریب می دهد.یعنی به جای آنکه به صورت عادلانه و منصفانه در سئو سایت رتبه بالا کسب کند از روش های نادرست برای کسب جایگاه استفاده می کند.استفاده مرتب و مداوم از تکنیک های سئو کلاه سیاه به جای اینکه باعث بهبود رتبه سایت شما شود باعث آسیب زدن به حضور شما در نتایج جستجو خواهد شد.در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که با استفاده از SEO کلاه سیاه درگیر چه مسائل و متدهایی می شوید و چرا باید از آن دوری کنید.

سئو کلاه سیاه black hat seo

به تکنیک های غیراخلاقی یا تهاجمی که توسط برخی از مدیران وب برای به دست آورن جایگاه بالاتر در موتورهای جستجو استفاده می شود سئو کلاه سیاه می گویند که در واقع نشان دهنده اقداماتی است که از نظر جامعه عمومی اینترنتی غیر منصفانه تلقی می شود.در موتورهای جستجوی اصلی مثل گوگل تغییراتی ایجاد شده است تا مانع از دستیابی مدیران کلاه سیاه به نتایجی که می خواهند بشوند.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه تحت عناوین زیر نیز شناخته می شود :

هرزنامه موتور جستجو
مسمومیت موتورهای جستجو
جستجوی هرزنامه
هرزنامه وب

کسانی که از روش‌های کلاه سیاه استفاده می‌کنند شاید به صورت غیرقانونی عمل نکنند، اما باعث تاثیر ناعادلانه بر نتایج جستجو می شوند.استفاده از این تکنیک های سئو باعث جریمه شدن سایت از سوی موتورهای جستجو می شود.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

هدف موتورهای جستجو مثل گوگل این است کاربران از جستجو یک تجربه عالی داشته باشند و نتایجی را مشاهده کنند که باعث بهبود کار آنها شود و اسپم نباشد.گوگل از طریق به کار گیری الگوریتم های دستی یا اتوماتیک این کار را انجام میدهد تا وب سایت هایی که از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده می کنند را شناسایی و آنها را جریمه کند.با گذشت زمان این الگوریتم ها پیشرفته تر و پیچیده تر شدند به همین دلیل استفاده از روش های سئو کلاه سیاه دیگر منطقی نیست .تکنیک های سئو کلاه سفید بهتر و موثر تر از کلاه سیاه هستند.به اقداماتی که از طریق تولید محتوی باکیفیت یک تجربه خوب برای کاربران ایجاد می کند و به دستورالعمل های موتور جستجو شبیه تر و نزدیک تر است سئو کلاه سفید White hat SEO گویند.

تفاوت سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه

تکنیک های کلاه سیاه برخلاف اصول و قوانین موتورهای جستجو مانند گوگل هستند و به همین دلیل ممکن است وب سایت شما را از نتایج جستجو حذف کند وجایگاهی را که در آن مدت به دست آورید از دست بدهید.تکنیک های سئو کلاه سفید سئو کردن به روش اخلاقی را که به وسیله تولید محتوی باکیفیت  و تجربه کاربری خوب است را در برمیگیرد.

سئو کلاه سیاه

تکنیک های کلاه سیاه در SEO

1)استفاده بی رویه از کلمات کلیدی keyword stuffing

یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است و زمانی رخ می دهد که شما محتوای خود را با کلمات کلیدی نامرتبط پرکنید که این کار جهت فریب دادن موتورهای جستجو به کار می رود تا به این روش در نتایج جستجو رتبه بالا کسب کنید.استفاده از این تکنیک باعث ایجاد یک تجربه بد کاربری خواهد شد و از هیچ ارزشی برخوردار نیست و احتمال می رود که صفحه شما در نتایج جستجوی نامرتبط مشاهده شود و رتبه کسب کند.توضیحی که گوگل از keyword stuffing می دهد به شکل زیر است :

استفاده از شماره تلفن‌های بی معنی و بدون استفاده

استفاده از محتواهای طولانی از نام شهرها و یا کلماتی که صفحه با آنها جایگاهی را به دست بیاورد.

تکرار بی رویه عبارات و کلمات یکسان که زیاد و غیر طبیعی و غیر منطقی به نظر برسد.

شما باید با نوشتن محتوای خود برای کاربر ارزش ایجاد کنید.قبل از نوشتن متن خود، جستجو وبررسی کنید که کاربران چه مواردی را بیشتر جستجو می کنند ولی استفاده بیش از حد از این کلمات کلیدی در متن منطقی و درست نیست و بهتر است تمرکز خود را بر روی تولید متن های ارزشمند و سودمند بگذارید.

2)تکنیک مخفی کاری یا Cloaking

نمایش دادن یک نسخه از متن به کاربران و نمایش نسخه متفاوت به موتور جستجو را مخفی کاری گویند که وب سایت ها عموما از این متد استفاده می کنند تا با ساخت یک محتوا برای زمینه هایی که به موضوع صفحه ربطی ندارد رتبه کسب کند. سایت های اسپم از این روش با هدف پنهان کردن محتوای خود از ربات ها بهره می برند.اینکه محتوای سایت را برای گروه های مختلف کاربران اصلاح و سازگار کنیم یک امر مورد قبول است.مثلا ممکن است شما سایت خود را در حالت نمایش موبایل به صورت کوچک و بهینه طراحی کنید.به طور کلی بهتر است از خودتان بپرسید که آیا تغییرات شما به سودکاربران است یا خیر؟اگر جواب شما مثبت باشد پس اطمینان حاصل کنید که این کار مورد قبول است. می توانید از ابزار Fetch as Google استفاده کنید تا دریابید دیدگاه موتور جستجوی گوگل به سایت شما چیست؟

3) ریدایرکت های مخفیانه Sneaky redirect

فرستادن کاربر به یک آدرس URL متفاوت از آنچه در ابتدا آن را انتخاب کرده است را ریدایرکت گویند.سئو کلاه سیاه با بهره گیری از این ریدایرکت ها برای هدف دیگر،موتور جستجو را فریب می دهد.یعنی موتور جستجو را به یک صفحه انتقال داده و کاربر را به صفحه ای دیگر ریدایرکت می کند.در واقع از این روش جهت دستکاری کردن نتایج جستجو استفاده می کند.ریدایرکت باید برای هدفی استفاده شود که برای آن ایجاد شده است.در بعضی از شرایط خاص ریدایرکت های مبتنی بر جاوا اسکریپت قابل قبول است. بنابراین باید از ریدایرکت های مخفیانه دوری کنید چرا که دستورالعمل های موتورهای جستجو را اجرا نمی کند و زیر پا می گذارد.

4) استفاده از محتوای بی کیفیت

یکی از روش های رایج سئو کلاه سیاه ساخت محتوای بی کیفیت است که برای کاربر هیچ ارزشی ایجاد نمی کند.مانند محتواهایی که کپی می شوند.گوگل با استفاده از الگوریتم پاندا می تواند مطالب کپی شده را شناسایی کند.یکی دیگر از اقدامات ممنوع استفاده از کلمات کلیدی مخفی در محتوا است. این مساله قطعا تاثیر منفی روی سایت شما خواهد داشت.

 5) لینک خارجی پولی و مخرب (Buy Backlinks) 

موتورهای جستجو در وب سایت خود اعلام کرده اند که هر لینکی که با هدف فریب دادن رتبه بندی سایت ایجاد شده باشد مخالف با قوانین گوگل است و خرید و فروش آنها ممنوع است.می توانید با استفاده از بخش دستورالعمل های FTC  اطمینان یابید که چه لینک هایی قابل قبول نیستند.همچنین بهتر است از اینکه به سایر وب سایت ها برای قرادادن لینک در آنها پول بپردازید پرهیز کنید.زیرا گوگل هم سایت خریدار و هم سایت فروشنده را جریمه خواهد کرد.

6)تکنیک فروش و تغییر bait and switch

در تکنیک فروش و تغییر شما جهت موضوعی که می خواهید برای آن رتبه کسب کنید یک محتوا تولید می کنید و بعد از کسب رتبه در نتایج جستجو یک محتوای دیگر جای آن قرار می دهید .این اقدام تجربه بدی را برای مخاطبین در پی خواهد داشت زیرا کاربران انتظار دارند پس از انتخاب صفحه سایت شما با موضوعی روبرو شوند که درباره آن سرچ کرده اند.

سئو کلاه سیاه

7) کامنت های اسپم

در این روش از سئو کلاه سیاه لینک وب سایت در بخش کامنت وب سایت های دیگر اضافه می شود که البته امروزه این مورد کمتر رخ می دهد چرا که گوگل با الگوریتم های خود امکان شناسایی این کامنت ها و خنثی کردن این لینک ها را دارد.این لینک های نوفالو به ربات های گوگل می گوید که آنها را فالو نکنند. بنابراین اعتبار این صفحه به جای دیگری منتقل نمی شود.اگر وب سایت شما بخش نظردهی مطالب را دارد بهتر است روی کامنت ها نظارت کاملی داشته باشید چرا که گوگل صفحه ای که نظرات اسپم آن زیاد باشد را به مرور جریمه و حذف خواهد کرد.

8) مزرعه‌های لینک

به وب سایت یا مجموعه ای از سایت ها که تنها با هدف ساخت بک لینک ایجاد شده باشند مزرعه لینک گویند.هر کدام از بک لینک ها به سایت هایی داده می شود که قصد دارند رتبه بالاتری در گوگل کسب کنند.مزرعه های لینک عموما دارای تعداد زیادی لینک و محتوای بی کیفیت هستند.این لینک ها دارای کلمه کلیدی هستند که مایل هستید وب سایت شما در آن جایگاه بگیرد.موتورهای جستجو به راحتی این لینک ها را تشخیص داده و مانع از استفاده از آنها می شود.

9) استفاده از شبکه وبلاگ های خصوصی PBN

Private Blog Network یا PBN به مجموعه ای از سایت های معتبر گفته می شود که جهت لینک سازی خارجی ایجاد شده اند و جهت افزایش تعداد بک لینک های سایت فعالیت می کنند.تفاوت PBN با مزرعه لینک در این است که هر سایت PBN فقط به یک وب سایت اشاره کرده و به هم اتصال یا لینک پیدا نمی کنند.

سخن آخر

اکنون و بعد از خواندن این مقاله حتما به این نتیجه رسیده اید که نباید به دنبال سئو کلاه سیاه رفت زیرا ارزش ریسک کردن را ندارد و در اکثر مواقع به ضرر شما خواهد بود.پس الگوریتم های گوگل را زیر پا نگذارید تا از جریمه شدن در امان باشید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها