بدون دیدگاه

مراحل ساخت سایت از ثبت دامنه تا تحویل : مراحل ساخت سایت از یک فرآیند ساختار یافته و اصولی پیروی میکند و باعث میشود سایت سریع تر و با کارایی بیشترارائه شود. سایت هایی که از طراحی خوب بهره می برند امکانات و ویژگی هایی بیشتر از زیبایی را ارائه میدهند و مزیت هایی دارند که توجه بازدید کننده را به خود جلب میکنند و توسط عناصر مختلف، یک برند را معرفی می کنند. طراحی یک سایت مراحلی دارد که در این مقاله قصد داریم آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

مراحل ساخت سایت

گام اول : مشخص کردن هدف از طراحی سایت

در مرحله اول، طراح سایت باید هدف اصلی و نهایی خود از طراحی سایت را شناسایی و مشخص کند که اینکار از طریق ارتباط با بازدید کنندگان سایت و یا مدیر شرکت مشخص میشود. در این مرحله از مراحل ساخت سایت ، سوالاتی مطرح می شود که با پاسخگویی به آنها می توان هدف ها را شناسایی کرد:

  1. بازدید کننده سایت انتظار دارد چه چیزی را در سایت بیابد یا چه کارهایی را از طریق سایت انجام دهد؟
  2. سایت برای چه کسانی طراحی می شود؟
  3. هدف اصلی این سایت چیست؟
  4. چه سایت هایی رقیب هستند و چگونه باید با آنها تفاوت داشت؟

در فرآیند توسعه وب اگر به سوالات فوق درست و دقیق پاسخ داده نشود پروژه در مسیر درستی پیش نمی رود. بهتر است اطمینان پیدا کنید که مخاطبان سایت را میشناسید.

مراحل سایت ساخت

گام دوم : انتخاب  دامنه

دامنه سایت ماهیت سایت شما است. در مراحل ساخت سایت بعد از شناسایی و تعیین هدف، باید یک دامنه خوب متناسب با ماهیت سایت خود و هدفی که دارید انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر یک سایت شخصی طراحی میکنید میتوانید برای نام دامنه، از نام و نام خانوادگی خود استفاده کنید. اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید میتوانید از نام برندتان استفاده کنید یا آن را با کلمات مرتبط ترکیب کنید. طبق آمار حدود 2 میلیارد سایت فعال وجود دارد یعنی ممکن است نام انتخابی شما برای دامنه قبلا توسط شخص دیگری خریداری شده باشد. قبل از اینککه دامنه را ثبت کنید بهتر است از طریق سایت whois آن را چک کنید و از اینکه قبلا ثبت شده یا نه اطمینان حاصل کنید.

هر دامنه هزینه خاص خود را دارد و به پسوند دامنه بستگی دارد. ثبت دامنه و پرداخت هزینه برای آن، برای یک سال است و بعد از آن باید مجددا هزینه پرداخت کنید تا دامنه تمدید شود. در غیر اینصورت دامنه از مالکیت شما خارج میشود و توسط شخص دیگری قابل استفاده است.

گام سوم : خرید هاست مناسب

بعد از اینکه برای سایت خود یک دامنه انتخاب کردید باید یک هاست مناسب نیز خریداری کنید. هاست به فضایی گفته می شود که تمام محتویات سایت شما، مثل تصاویر، ویدئوها و سیستم مدیریت محتوا در آن ذخیره شده و نصب می شود.

در مراحل ساخت سایت انتخاب هاست از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که تمام اطلاعات سایت در این فضا قرار می گیرد. برای خرید یک هاست خوب، بهتر است با انواع هاست آشنا شوید و سپس اقدام به خرید کنید. زیرا دیگر سایت شما به مشکل برنمیخورد و هزینه اضافی هم پرداخت نمیکنید.

گام چهارم : ایجاد سایت

بعد از گذراندن مراحل فوق، به مرحله اصلی یعنی ساختن سایت می رسیم. اگر در گام اول هدف را به درستی شناسایی و تعیین کرده باشید، در این مرحله کار آسان تر است چرا که در این بخش با ابزارها و روش های مختلف برای ایجاد و طراحی سایت آشنا میشوید و باید با توجه به نیازها و هدفی که دارید یکی را انتخاب کنید.

مراحل ساخت سایت از ثبت دامنه تا تحویل

راه اندازی سایت با سایت ساز

راه اندازی سایت با سایت ساز یکی دیگر از مراحل ساخت سایت است. آسان ترین روش برای طراحی و راه اندازی سایت، سایت ساز است و برای کسانی مناسب است که در زمینه کدنویسی و طراحی سایت دانشی ندارند یا وقت کافی ندارند و ترجیح میدهند وقت شان را روی بخش های دیگر صرف کنند. جهت راه اندازی سایت با سایت ساز به خرید هاست نیاز ندارید و تنها در زمانی بسیار کوتاه در حد چند دقیقه سایت اولیه شما ایجاد میشود. شما باید سایت ایجاد شده را متناسب با سلیقه خود شخصی سازی کنید و صفحات مورد نیاز و منوها را ایجاد و محتواها را بارگذاری کنید. اگر برای طراحی سایت زمان کافی ندارید یا برای اینکار بودجه محدود دارید این روش، یک انتخاب مناسب برای شما خواهد بود.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا در طراحی سایت

پیشنهاد ما برای انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای خوب، سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که یکی از سیستم های مدیریت محتوای محبوب و پرطرفدار است.در سیستم وردپرس برای سایت ها با تعداد محصولات کم افزونه ووکامرس مناسب است و برای فروشگاه های کوچک و متوسط، سیستم هایی مثل مجنتو و اپن کارت میتوانند مفید واقع شوند.

مراحل ساخت سایت از ثبت دامنه تا تحویل

ایجاد سایت با پلتفرم اختصاصی

در این روش از مراحل ساخت سایت ، باید برنامه نویسی انجام دهید و یا اینکه از یک شرکت طراحی سایت کمک بگیرید. ایجاد سایت با پلتفرم اختصاصی هزینه بالاتری دارد .برای کسانی که قصد راه اندازی یک سایت منحصر به فرد مطابق با نیازهای کسب و کارشان دارند و محدودیت بودجه ندارند این روش یک روش ایده آل است.

گام پنجم : دریافت ای نماد و درگاه پرداخت

این مرحله برای کسانی است که قصد دارند یک سایت فروشگاهی ایجاد کنند. پس اگر قصد ایجاد یک سایت شخصی را دارید نیازی به انجام این مرحله ندارید و می توانید از آن بگذرید. یک فروشگاه اینترنتی بدون درگاه پرداخت کارایی ندارد و قبل از گرفتن درگاه پرداخت بانکی باید نشان اعتماد یا ای نماد گرفته باشید.

بعد از تایید ای نماد، باید با مدارک حقیقی و حقوقی خود به بانک مورد نظر مراجعه کنید. این فرآیند ممکن است کمی زمانبر باشد. بعد از تایید مدارک توسط بانک، برنامه نویس باید برای نصب درگاه روی سایت شما یک تکه کد را اضافه کند.

راه اندازی سایت

بعد از طی مراحل گفته شده سایت شما ایجاد شده و از این به بعد به نگهداری و توسعه نیاز دارد تا رشد کند .اکنون وقت آن است که بازاریابی اینترنتی انجام دهید، در شبکه های اجتماعی فعال باشید، تولید محتوای هدفمند انجام دهید و با استفاده از قوانین سئو وانجام آن به صورت اصولی در نتایج جستجوی گوگل جایگاه کسب کنید.

جمع بندی

اگر در انتخاب راهکار مناسب تردید دارید میتوانید روی تیم ما حساب کنید. اگر در رابطه با مراحل ساخت سایت سوال یا ابهامی دارید می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات از ما بپرسید تا بتوانیم به شما کمک کنیم. امید بر آن است که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها