بدون دیدگاه

روش های بالا بردن رنکینگ در گوگل : برای کسب و کارهایی که ترافیک خود را به وسیله موتورهای جستجو به دست می آورند بهینه سازی سایت بسیار مهم است و باید آن را در اولویت قرار دهند.بسیاری از کاربران جستجوهای خود را درگوگل انجام می دهند و اولین لینکی که در نتیجه گوگل ظاهر می شود یک سوم از تمام کلیک ها را شامل می شود.پس نتیجه می گیریم قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو برای کسب و کارها مساله ای بسیار مهم است.در این مطلب قصد داریم به بررسی معیارهای رتبه بندی صفحات وب در گوگل یا رنکینگ پرداخته و به معرفی چند ترفند جهت بالا بردن رتبه سایت در گوگل بپردازیم.

معیارهای مهم برای رنکینگ

بهترین و معروف ترین موتور جستجو در دنیا، گوگل است و بنابر تخمین های زده شده توسط متخصصان  بیشتر از 5/6 میلیارد جستجو در آن صورت می گیرد.این امر باعث پیشی گرفتن گوگل از رقبای خود مانند یاهو و بینگ شده است و صاحبان کسب وکارها قصد دارند بهترین رتبه را در گوگل کسب کنند.حال می خواهیم معیارهای گوگل برای رتبه بندی را مورد بررسی قرار دهیم.جهت رتبه بندی سایت ها گوگل بیش از 200 معیار دارد.محتوای باکیفیت،هدف کاربران از جستجو،ساخت بک لینک،بهینه سازی سایت ویژه نمایش در موبایل،سرعت بارگذاری صفحه، بهینه ساختن کلمات کلیدی سئو،امنیت و ساختار وب سایت و تجربه کاربری از مهم ترین این معیارها هستند که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت یکی از مهم ترین و اصلی ترین معیارها جهت کسب رتبه های بالاتردر صفحه نتایج جستجوی گوگل است.محتوایی را باکیفیت گوییم که جدید،منحصر به فرد و نسبتا" طولانی و برای کاربر مفید باشد.محتوا باید از ساختار مناسبی برخوردار باشد و با استفاده از تیترها،جداول،بولت پوینت ها مرتب شود تا خواندن آن برای کاربران سریع و آسان باشد.

روش های بالا بردن رنکینگ در گوگل

هدف کاربر از جستجو

هماهنگ بودن محتوای صفحه با هدفی که کاربر از جستجو درباره موضوع آن صفحه دارد یکی دیگر از معیارهای مهم گوگل است.

بک لینک

وجود محتوا و بک لینک در کنار هم موجب پیشرفت یک سایت می شود و داشتن بک لینک با کیفیت یک معیار مهم برای رنکینگ در گوگل است.سایتی که دارای بک لینک نباشد ترافیک خوبی هم نخواهد داشت.اگر بک لینک را از سایت های معتبر بگیرید شانس قرار گرفتن سایت شما در بالاترین نتایج جستجو بیشتر می شود.

بهینه سازی سایت برای موبایل

کاربران عمدتا" از تلفن همراه خود برای جستجو در گوگل استفاده می کنند و با توجه به الگوریتم های گوگل،گوگل از نسخه موبایل سایت جهت رتبه بندی و ایندکس کردن استفاده می کند.در نتیجه بهینه سازی سایت برای موبایل یک عامل مهم جهت افزایش رتبه سایت در گوگل محسوب می شود.

سرعت بارگذاری صفحه

سرعت بارگذاری عناصر صفحه مثل فونت،تصاویر وویدئوها از جمله ویژگی هایی هستند که در سرعت بارگذاری صفحه موثر است و مورد بررسی قرار می گیرد.هدف از این معیار بهبود تجربه کاربری و افزایش رضایت کاربر است.

روش های بالا بردن رنکینگ در گوگل

امنیت وب سایت

برای رمزگذاری داده های مبادله شده بین مرورگرها و سایت شما برای سایت خود از پروتکل HTTPS استفاده کنید چرا که گوگل از سال 2014 استفاده از پروتکل HTTPS را معیار رتبه بندی خود قرار داده است.همچنین اگر سایت شما گواهی SSL ندارد باید آن را بروز رسانی کنید.

بهینه سازی کلمات کلیدی

یکی دیگر از معیارهای مهم تولید محتوا و بهبود رتبه سایت بهره گیری از کلمات کلیدی مرتبط در نوشته هایتان است.از کلمات کلیدی در توضیحات متا،انکر تکست ها،URL،تگ های هدینگ و متن جایگزین تصاویر استفاده کنید چرا که به بهبود رنکینگ در گوگل کمک بسیاری می کند.

ساختار سایت

برخورداری از ساختار منظم و مشخص یکی دیگر از معیارهای رنکینگ در گوگل است. داشتن ساختار منظم و مناسب در سایت باعث می شود ربات های گوگل به آسانی صفحات شما را پیدا کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهند.

تجربه کاربری

هنگامی که کاربر به سایت هایی که جذاب نیستند یا محتوای بی کیفیت دارند وارد می شود با آن سایت تعامل نخواهند کرد.در نتیجه بهبود تجربه کاربری باعث افزایش تعامل کاربر با سایت می شود و سایت هایی که بیشتر رضایت کاربر را جلب می کنند رتبه بهتری نیز کسب خواهند کرد.

ترفندهای بالا بردن رنکینگ در گوگل

برای هر کسب و کار افزایش رنکینگ امری ضروری و حائز اهمیت است و با کسب اطلاعات در رابطه با بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو سئو سایت و فعالیت پی در پی می توانید در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید زیرا هیچ راه میانبری وجود ندارد.در ادامه شما را با چند ترفند برای بالا بردن رنکینگ در گوگل آشنا می کنیم.

روش های بالا بردن رنکینگ در گوگل

رتبه کنونی سایت در موتورهای جستجو را ارزیابی کنید

برای اینکه در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید باید مشخص کنید که از نظر رتبه بندی یا رنکینگ در چه وضعیتی هستید.با استفاده از ابزارهای مختلف سئو می توانید معیارهایی مثل رتبه صفحه در گوگل،جریمه های وب سایت،سرعت بارگذاری صفحه و ترافیک ورودی،کلمات کلیدی و امنیت سایت را بررسی کنید و ابتدا مشکلات مربوطه را بهبود ببخشید. Google Analyticsگوگل آنالیتیکس مهم ترین ابزار جهت ارزیابی وضعیت و رتبه صفحات وب است.

بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت

یکی از معیارهای مهم و ضروری برای بهبود رتبه سایت سرعت بارگذاری صفحات آن است.زیرا بارگذاری با سرعت کم تاثیر منفی و مخرب در رتبه سایت خواهد داشت و باعث صدمه دیدن تعامل با کاربران می شود و تجربه بد کاربری را در پی خواهد داشت.

تولید محتوای با کیفیت

اگر محتوای وب سایت خود را بروز رسانی نکنید و به طور مرتب محتواهای جدید و با کیفیت منتشر نکنید در صفحه نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی نخواهید داشت.برای افزایش ترافیک سایت باید کاربران را به بازدید مجدد از سایت ترغیب کنید.محتوای منتشر شده باید جدید،مرتبط با موضوع و باکیفیت باشد چرا که باعث می شود کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما بمانند.استفاده از تگ های هدینگ،وبلاگ نویسی،بهینه سازی تصاویر،بهره گیری از انواع مختلف محتوا و اینفوگرافیک ها،انتشار محتوای دوستانه،قابل فهم و طولانی نکاتی هستند که هنگام تولید محتوا باید به آنها توجه داشت.

بهینه سازی تصاویر

بهتر است در محتوای وب سایت خود از تصاویر مختلف استفاده کنید اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که باید به بهینه سازی تصویر برای سئو توجه فراوان داشت.به عنوان مثال فرمت تصاویر،حجم و اندازه تصاویر تاثیر بسیار مهمی در سرعت بارگذاری سایت دارد.قراردادن تصویر با حجم زیاد در سایت می تواند به رتبه سایت آسیب وارد کند.بنابراین تمام تصاویر باید با حجم مناسب بهینه سازی شوند.همچنین با استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و متن جایگزین تصاویر می توانید رتبه سایت را بهبود ببخشید.

استفاده از تگ های هدینگ

بهره گیری از تیترها و هدینگ ها یکی از ترفندهای بهبود رتبه سایت در موتور جستجوی گوگل است و باعث بهبود تجربه کاربری نیز خواهد شد.با استفاده از تگ و تقسیم مطالب به قسمت های کوتاه می توانید خواندن آن را برای کاربران ساده کنید.بهتر شدن ظاهر متن از دیگر مزیت های استفاده از تیترها است و باعث تاثیر مثبت در بهبود رتبه سایت و تجربه کاربری خواهد شد.

وبلاگ نویسی

برای کسب و کارها ایجاد یک وبلاگ و تولید محتوا می تواند بسیار مفید باشد.نوشتن وبلاگ باعث ایجاد مخاطب راغب و مناسب ترین راه برای بهبود رتبه سایت و افزایش تعامل با بازدیدکنندگان سایت است.یکی از بهترین روش ها جهت تولید محتوای مداوم نوشتن مقاله های مختلف در وبلاگ ها است.

روش های بالا بردن رنکینگ در گوگل

بهینه‌سازی URLها و کدها

URL باید دربرگیرنده کلمه کلیدی بوده و کوتاه باشد.حذف کدهایی که ضروری نیستند باعث بهبود رنکینگ در گوگل می شود و بهتر است کدها تا حد امکان کوتاه باشند.رعایت این نکته باعث بارگذاری سریع تر صفحات وب می شود و درنهایت باعث افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد شد.

مشهور کردن نام سایت

جهت کسب تعداد زیاد بک لینک از سایت های معتبر باید سایت و برند خود را برجسته و مشهور کنید.گفتگوی کاربران و سایت های دیگر درباره کسب و کار و برند شما تاثیر زیادی در رنکینگ در گوگل خواهد داشت. شرکت و فعالیت در سایت های پرسش و پاسخ،شرکت در مصاحبه ها،استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ از جمله ترفندهایی برای انجام این کار هستند.

سخن پایانی

مطالب گفته شده جهت افزایش رنکینگ و بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل بسیار موثر و مفید هستند و اجرای آنها ساده است.تنها ممکن است در کوتاه مدت نتیجه ای را مشاهده نکنید بنابراین با حوصله کار کنید و به فعالیت های خود ادامه دهید تا نتایج کار خود را در بلند مدت ببینید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها