بدون دیدگاه

پینترست چه سایتی است؟ آموزش کار با پینترست : پینترست یکی از شبکه های اجتماعی مبتنی بر تصویر است که امکانات زیادی دارد، اما هنوز بین مردم ایران جا نیفتاده است که شاید به دلیل محبوبیت زیاد اینستاگرام است. در این نوشته از شرکت طراحی سایت سورنا به بررسی سایت پینترست ، نحوه کار آن و قابلیت های آن می‎پردازیم.

پینترست چیست؟

پینترست یکی از شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری تصاویر است و امکانات فراوانی دارد. این سایت در واقع جایی برای اشتراک گذاری تصویر مورد علاقه شما یا پین کردن آن با دوستان است. اما طرز کار آن با اینستاگرام متفاوت است. در این سایت می‎توانید تصاویر دلخواه خود را پین کنید یا با ساختن بوردهای مخصوص تصاویر مرتبط را در آن قرار دهید. این سایت با شبکه های اجتماعی و سایت های دیگرکاملا در تعامل است و شما می‎توانید در هر جایی از وب، تصاویر را به لیست علاقه مندی ها اضافه کنید.

در پینترست می‎توانید به تعداد زیاد و نامحدود، آلبوم عکس داشته باشید و تصاویر را بدون افت کیفیت با هر سایزی به آلبوم اضافه کنید. این شبکه اجتماعی برای کسب و کارها امکانات زیادی را فراهم کرده است تا هر برند و کارهایش بیشتر و بهتر دیده شود. توسط این سایت می‎توانید در مورد هر موضوعی ایده بگیرید. برای اینکار کافی است کلمه کلیدی را جستجو کنید تا به دنیایی از تصاویر مرتبط دست پیدا کنید. با کلیک روی هر تصویر به یک صفحه جدید هدایت می‎شوید که در آنجا تصاویر مشابه به شما نمایش داده می‎شود. پینترست یک جستجوگر قدرتمند است که براساس تصاویر نتایح خود را ارائه می‎دهد.

پینترست چه سایتی است؟ آموزش کار با پینترست

چگونه از پینترست استفاده کنیم؟

با مراجعه به سایت رسمی pinterest.com یا اپلیکیشن آن به امکانات رایگان این سایت دسترسی پیدا می‎کنید. اپلیکیشن پینترست برای IOS و گوشی های اندرویدی توسعه داده شده است و هر روزه به امکانات آن اضافه می‎شود.

پس از ورود به این سایت باید برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید یا از طریق اکانت فیسبوک یا گوگل وارد این سایت شوید و از خدمات آن بهره مند شوید.

از انجایی که این سایت یک ابزار برای معرفی کسب و کار نیز محسوب می‎شود می‎توانید اکانت Business هم داشته باشید. پس از وارد شدن به برنامه باید علاقه مندی ها، سن و جنسیت خود را مشخص کنید تا چیزهایی را که می‎خواهید، به شما نشان داده شود.

در قسمت تنظیمات پروفایل گزینه های مختلفی وجود دارد که با تنظیم آنها می‎توانید خود را بهتر معرفی کنید. در این قسمت از مقاله می خواهیم این گزینه ها و کاربرد آنها را معرفی کنیم.

 Home : با استفاده از این گزینه به صفحه اصلی یا خانه هدایت می‎شوید. در اینجا می‎توانید تمام پین های جدید براساس علاقه شما و یا آنهایی را که دنبال می‎کنید را مشاهده کنید. هر یک از تصاویری که مورد پسند شما بود را می‎توانید به طور مستقیم پین کنید یا با کلیک کردن روی آن تصویر، به گزینه های اشتراک گذاری و دانلود دست یابید.

Following : در سایت پینترست امکان دنبال کردن کاربران وجود دارد. در قسمت Following می‎توانید به تصاویری که فالوورهایتان پین کرده اند دست پیدا کنید و اگر شما هم بپسندید می‎توانید آنها را پین کنید. همچنین می‎توانید افراد دیگر را دنبال کنید.

 search : این سایت دارای یک مرورگر داخلی است که با استفاده از آن می‎توانید موضوعات مورد علاقه خود را در آن سرچ کنید. شما یک متن را وارد کادر می‎کنید اما این مرورگر، تصاویر مرتبط را به شما نمایش خواهد داد. بعد از وارد کردن هر موضوع، پیشنهاداتی به شما ارائه می‎شود.  همچنین موضوع مورد نظر را چه به فارسی سرچ کنید و چه به انگلیسی در نهایت به هدف خواهید رسید.

profile  : اگر برای پروفایل خود عکس یا نامی را انتخاب نکردید با استفاده از منوی سمت راست روی گزینه Edit Setting کلیک کنید و اطلاعات خود را ویرایش کنید.

Messages در این برنامه قسمتی برای گفتگو با دیگر کاربران طراحی شده است که توسط آن می‎توانید با افرادی که دنبال می‎کنید گفتگو کنید و ایده هایتان را با آنها مطرح کنید. همچنین می‎توانید با فالوورهای خود پیام ها و پین ها را تبادل کنید.

 Notifications : در این قسمت که با آیکون زنگ طراحی شده است تمامی هشدارها و اخبارها اطلاع رسانی می‎شود.

Setting : در بخش تنظیمات و امکانات مدیریتی مختلفی وجود دارد. جهت شخصی سازی بیشتر، گزینه های موجود در این منو را بررسی کنید.

پینترست چه سایتی است؟ آموزش کار با پینترست

اگر روی آیکون پروفایلتان کلیک کنید وارد صفحه جدیدی می‎شوید که درای 4 زبانه است. در ادامه این 4 زبانه را به صورت مختصر شرح خواهیم داد :

 Boards : در این زبانه می‎توانید تمام آلبوم هایی را که ساخته اید ببینید. برای ویرایش و مدیریت این آلبوم ها نیز گزینه هایی وجود دارد.

Pins : در این قسمت تمام مواردی که پین کرده اید را خواهید دید. اگر روی هر پین کلیک کنید صدها پین مشابه دیگر نمایش داده می‎شود. در این زبانه می‎توانید پین ها را سازماندهی و مدیریت کرده و یا به اشتراک بگذارید

Tries : در این زبانه می‎توانید پین های بازشده یا دارای کامنت را مشاهده کنید. در واقع تاریخچه ای از فعالیت خود را در این قسمت مشاهده می کنید.

: Topics در این قسمت می‎توانید لیستی از تصاویر را ببینید که بنابر علاقه شما پیشنهاد می شوند.

ایجاد برد و پین کردن تصاویر

بعد از ورود به صفحه Home آیکونی به شکل + در سمت راست مشاهده می‎کنید. وقتی روی آن کلیک کنید شما را به بخش افزونه های مرورگرتان هدایت می کند. با نصب Pinterest browser button اگر روی تصاویر موجود در وب دوبار کلیک کنید به صورت مستقیم آنها را پین می‎کنید. در دفعات بعدی اگر روی آیکون + کلیک کنید گزینه Create Pin را خواهید دید و با کلیک روی آن یک پین جدید ساخته می‎شود. این توضیحات برای حالتی است که تصاویر را به صورت مستقیم از کامپیوتر یا گوشی آپلود و پین کنید.

در قسمت Create Pin می‌توانید تصاویری موجود در وب را نیز به بوردهایتان اضافه کنید و آن ها را پین کنید. برای این کار باید URL تصویر را کپی کنید و دربخش مربوطه پیست کنید.

دنبال کردن افراد و کسب و کارها

برای اینکار به سربرگ Following بروید و در صفحه باز شده و درمیان دسته بندی ها به دنیال علاقه مندی هایتان بگردید. پس از انتخاب تصویر پین شده توسط کاربران خود می‎توانید با کلیک روی گزینه Follow کاربر را دنبال کنید. بعد از آن هر تصویری که این کاربر به اشتراک بگذارد به شما خبر داده می‎شود و در قسمت home می‎توانید جدید ترین ها را ببینید.

پینترست چه سایتی است؟ آموزش کار با پینترست

تعامل با کاربران

در پینترست به 3 حالت می‎توانید با کاربران در ارتباط باشید. در حالت اول می‎توانید تصاویری را که کاربران دیگر پین کرده اند با زدن save برای خود پین کنید. با استفاده از گزینه send آن را به سایر کاربران ارسال کنید. در حالت سوم می‎توانید برای هر پین یک کامنت گذاشته و نظرتان را بنویسید.

سخن آخر

پینترست با قابلیت ها و ایده های جدید فراوان جایی رای دیده شدن است و با عضویت در آن می‎توانید ایده های زیادی به دست آورید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها