بدون دیدگاه

رازهای انتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی : نکات مهم برای انتخاب نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی ، هنگامی که صاحبان کسب و کار یا شرکت ها شروع به ایجاد فروشگاه آنلاین خود می کنند، مرحله تفکر این است که نام مناسبی برای فروشگاه های خود انتخاب کنند تا بخشی از برند و سفیر ایده آل محصولاتی باشد که صاحبان کسب و کار در اختیار مشتریان خود قرار داده اند. به یک علامت متمایز از فروشگاه از فروشگاه های اینترنتی دیگر تبدیل شود.معمولاً انتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی بر اساس معیارهای اساسی است که امکان انتخاب نام مناسب، مبتکرانه و غیر سنتی را فراهم می کند که به طرح بازاریابی کمک می کند تا به اهداف خود برسد، بنابراین در انتخاب نام مناسب به بررسی این معیارها و نکات در این مقاله از سورنا می پردازیم.

مهم ترین نکات و معیارهای اساسی برای انتخاب نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی

نکاتی وجود دارد که باید در انتخاب نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی خود به آنها توجه کرد که عبارتند از:

نام فروشگاه آنلاین باید کوتاه و ساده باشد: نام فروشگاه آنلاین باید به راحتی برای مشتریان به خاطر بسپارد. بنابراین نام باید ساده و مختصر و متشکل از دو کلمه باشد که در صفحه اصلی فروشگاه گنجانده شود و جستجوی آسان در موتورهای جستجو، بیانگر هویت فروشگاه اینترنتی شما و جذب مشتری باشد، همانطور که برخی فروشگاه ها متکی هستند. بر روی برند خود شرکت، و دیگران بر کلماتی با معنای شخصی یا نام شخصی صاحب فروشگاه تکیه می کنند.

نام فروشگاه آنلاین باید متفاوت باشد: مالک فروشگاه آنلاین باید نامی متمایز و متفاوت انتخاب کند که بتواند با بقیه فروشگاه‌های دیگر رقابت کند و آن را در زمینه تجارت الکترونیک متمایز و منحصر به فرد کند. در دنیای بازاریابی برای رسیدن به این هدف، می‌توانید با مطالعه‌ای در بازار به نام‌های انتخاب شده توسط رقبا پی ببرید و سعی کنید نام رقیبی برای آن ایجاد کنید که به نام دیگری شباهت نداشته باشد یا با دانستن راز یا داستان نام‌گذاری فروشگاه‌های الکترونیکی. زیرا اغلب دارای معانی خاصی هستند، که به شما کمک می کند نامی را انتخاب کنید که نشان دهنده فعالیت تجاری شما باشد و فروشگاه شما را به یک برند شناخته شده در بین فروشگاه های دیگر تبدیل کند.

 نام فروشگاه آنلاین باید در اینترنت مناسب باشد: صاحبان فروشگاه های آنلاین باید قبل از انتخاب نام، مطمئن شوند که می توان نام آن را به دست آورد و باید به انتخاب نام دامنه برای فروشگاه اینترنتی توجه کنند، زیرا برای تجارت شما بسیار مهم است. همچنین باید به انتخاب نوع پسوند دامنه متناسب با ماهیت فروشگاه اینترنتی خود توجه کنید.

نام فروشگاه اینترنتی باید از نظر اجتماعی مناسب باشد: ترجیحاً نام فروشگاه اینترنتی متناسب با ماهیت، فرهنگ و عادات مخاطبین و به دور از وابستگی های سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی باشد تا اطمینان حاصل شود که آن را به راحتی گسترش دهید و مشتریان کشورهای دیگر را که آداب و سنن متفاوتی نسبت به سایر کشورها دارند، هدف قرار دهید.

نام فروشگاه اینترنتی باید از منابع نوآورانه الهام گرفته شود: یکی از مهم ترین راه ها برای به دست آوردن یک نام مناسب برای فروشگاه اینترنتی شما، گنجاندن چندین گزینه نام برای رای دادن است، جایی که کارمندان فروشگاه، دوستان و خانواده به آن رای می دهند. گزینه ها، زیرا نمونه خوبی هستند که جامعه و مخاطبان هدف را نشان می دهند، به طوری که مشتریان می توانند از طریق نظرسنجی آنلاین درگیر شوند.

استفاده از زبان های خارجی در جستجو گزینه های زیادی را برای انتخاب نام مناسب برای فروشگاه خود در اختیار شما قرار می دهد و همچنین می توانید به رفتارها و مکالماتی که بین دوستان انجام می شود فکر کنید تا نامی الهام گرفته از آن رفتارها یا مکالمات به دست آورید.

توضیحات متا:

معمولاً نامگذاری فروشگاه اینترنتی بر اساس معیارهای اساسی است که امکان انتخاب نام مناسب، بدیع و غیر سنتی را فراهم می کند.

رازهای انتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی

6 مرحله برایانتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی

ما در حال حاضر توضیح خواهیم داد که چه اقداماتی را باید انجام دهید تا خلاقیت به خرج دهید و بتوانید بهترین ایده ها را برای نام های فروشگاه آنلاین خود بیاندیشید.

1. برند شما چه ارزش هایی را منتقل می کند؟

این اولین چیزی است که باید تعریف کنید. اگر می خواهید جدیت و حرفه ای بودن را منتقل کنید، نام شما نمی تواند با برندی که می خواهد جسارت و خلاقیت را منعکس کند، یکسان باشد. همه چیز باید مرتبط باشد.همچنین در مورد مشتری ایده آل خود و اینکه کدام ارزش ها آنها را شناسایی می کند فکر کنید.

اگر پرسونای خریدار فروشگاه اینترنتی شما علاقه‌مندی‌ها و نگرانی‌های خاصی دارد، به دنبال کلماتی باشید که می‌تواند نشان دهنده آن علاقه‌ها و نگرانی‌ها باشد.

اگر نام شما آن ارزش ها را به خاطر بیاورد، به نفع شما خواهد بود.

2. در مورد موضوع و رقبا تحقیق کنید

در هر بخش اصطلاحات یا مفاهیم خاصی وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد یک نام عالی کمک کند. ابزارها، مواد یا عباراتی را که ممکن است کاری برای انجام دادن داشته باشند، هدف قرار دهید.

رقبای خود را بررسی کنید، از چه نوع نامی استفاده می کنند؟

خود را با رقبای بزرگی که در بازار حضور دارند مقایسه نکنید. نام آنها به قدری رایج است که هر چه باشد خوب به نظر می رسد.

3. طوفان فکری

هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. چیزی را انتخاب یا دور نریزید. هر چه هست، اگر پوچ هم بود، بنویس. هدف از طوفان فکری ایجاد تداعی هایی است که شما را به بهترین ایده های دیگر می برد.

هنگام طوفان فکری نیازی به تحلیل چیزی ندارید. اگر دامنه رایگان است یا خوب یا بد به نظر می رسد موضوعی است که بعداً مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد، فقط روی اضافه کردن ایده ها تمرکز کنید. هر چه بیشتر، بهتر است، حتی اگر احمقانه به نظر برسند.

4. مشورت با دوستان و خانواده

آنها همچنین می توانند در طوفان فکری شرکت کنند، اما هدف اساسی تماس کمک به فیلتر کردن شما است. یک کلمه یا عبارت می تواند معانی بسیار بیشتری از آنچه تصور می کنید داشته باشد. هرگز از مشورت با دیگران دست برندارید.

5. دامنه

وقتی نامی را دارید، آنچه را که در مورد دامنه دیده‌ایم در نظر داشته باشید. به یاد داشته باشید که مگر اینکه دلیل خاصی کسب و کار شما بر روی یک کشور خاص متمرکز باشد، همیشه باید پسوند .com یا irرا انتخاب کنید.

6. معماری اطلاعات

قبل از ادامه، به ساختاری که URL و فروشگاه اینترنتی شما با نامی خواهد داشت فکر کنید.

رازهای انتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی

نتیجه :

چرا نام فروشگاه اینترنتی شما مهم است

1. آن را کوتاه و به یاد ماندنی کنید

2.  مطمئن شوید که نام فروشگاه آنلاین شما منحصر به فرد است

3. نام دامنه خود را فراموش نکنید

4.  سعی کنید نام فروشگاه خود را سئو پسند کنید

 

برچسب ها

رازهای انتخاب نام برای فروشگاه اینترنتی



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها