بدون دیدگاه

تفاوت هاست سی پنل با دایرکت ادمین : دو ابزار از بهترین ابزارهای مدیریت میزبان وب، سی پنل و دایرکت ادمین هستند که انتخاب یکی از آنها مساله ای دشوار است. با کسب اطلاع از تفاوت هاست سی پنل با دایرکت ادمین می‎توانید با توجه به شرایطتان گزینه مناسب را انتخاب کنید. جهت آشنایی بهتر با تفاوت این دو ابزار، ابتدا شما را با ویژگی های هر یک آشنا می‎کنیم و سپس در ادامه مطلب به مقایسه آنها می‎پردازیم. اگر میخواهید تفاوت هاست سی پنل با دایرکت ادمین تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

معرفی هاست سی پنل cPanel

یکی از پراستفاده ترین و پرطرفدارترین کنترل پنل های هاستینگ، سی پنل است که محبوبیت آن به دلیل برخورداری از ویژگی ها و امکانات منحصر به فرد است. امروزه کاربران زیادی از سی پنل استفاده می‎کنند به همین دلیل تعداد زیادی راهنما و آموزش در اینترنت ارائه می‎شود و به شما این امکان را می‎دهد تا بتوانید برای سوالات خود پاسخ مناسب را بیابید. برای این کنترل پنل قدرتمند، ویژگی های منحصر به فرد زیادی وجود دارد، به گونه ای که می‎توانید هر موردی که برای هاستینگ خود به آن نیاز دارید را در سی پنل بیابید. اما بهتر است بدانید این ویژگی های خاص به یک سیستم قدرتمند برای اجرا شدن نیاز دارند و امکان استفاده از سی پنل روی سیستم هایی که حداقل قدرت را دارند وجود ندارد. سی پنل که در سال 1996 به بازار ارائه شد بر پایه unix است و در آن زمان برای سی پنل رقیبی وجود نداشت و به همین دلیل طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. برخورداری هاستینگ سی پنل از طراحی خوب فضای کاربری وطبقه بندی شده یکی از مزیت های سی پنل است که باعث تفاوت آن با دایرکت ادمین شده است وتنها عیب آن این است که قیمت سی پنل از دایرکت ادمین بیشتر است. تفاوت هاست سی پنل با دایرکت ادمین در اینجا خلاصه نمی‎شود.

تفاوت هاست سی پنل با دایرکت ادمین

کدام سیستم ها توسط سی پنل پشتیبانی می شود؟
•    Xen
•    Open VZ
•    KVM
•    CentOS
•    Red Hat Enterprise
•    FreeBSD and CloudLinux
•    Linux-Vserver
•    Microsoft Server 2008 Hyper-V
•    Oracle VirtualBox
•    Virtuozzo, VMWare

کنترل پنل دایرکت ادمین DirectAdmin

اکنون پس از آشنایی با سی پنل، با شناخت کافی از دایرکت ادمین می‎توانید تفاوت هاست سی پنل با دایرکت ادمین را به خوبی درک کنید. کنترل پنل دایرکت ادمین در سال 2003 به بازار معرفی شد و پس از گذشت مدت کوتاهی از ارائه آن، کاربران زیادی را به سوی خود جذب کرد و به یک رقیب برای سی پنل تبدیل شد. برای آشنایی کامل با دایرکت ادمین به زمان بیشتری نیاز است هر چند این نرم افزار بسیارآسان و سبک است و در سرورهایی که سخت افزار ضعیف دارند نیز به خوبی می‎تواند کارها را انجام دهد.

کدام سیستم ها توسط دایرکت ادمین پشتیبانی می‎شوند؟

•    Fedora
•    Ubuntu
•    Debian
•    FreeBSD
•    CentOS
•    Red Hat

بررسی تفاوت هاست سی پنل با دایرکت ادمین

همانطور که گفته شد سی پنل و دایرکت ادمین دو کنترل پنل قدرتمند هستند و به شما این امکان را می‎دهند که تنظیمات زیادی را در اکانت خود انجام دهید. این دو ابزار هر دو به وسیله شرکت های معتبر توسعه یافته و مورد استفاده قرار می‎گیرند. در این بخش از مقاله با توجه به امکانات ویژه و تجربه های کاربران، تفاوت هاست سی پنل با دایرکت ادمین را مورد بررسی قرار می‎دهیم.

تفاوت هاست سی پنل با دایرکت ادمین

محیط کاربری

دایرکت ادمین با سی پنل در محیط کاربری تفاوت زیادی ندارند. دایرکت ادمین با محیط کاربری ساده دسترسی به گزینه های ادمین، مدیریت فایل، مدیریت اطلاعات، دسترسی به webmail و دیگر عملکردها را برای شما امکان پذیر کرده است. دسترسی به تمامی این گزینه ها در صفحه اصلی نرم افزار، امکان استفاده آسان از آنها را فراهم کرده است. اما در سی پنل ویژگی ها در دسته بندی های متفاوت قرار داده شده و با کاربری ساده امکان یافتن آنها به راحتی وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی های سی پنل این است که برای تمامی کاربران چه تازه کار و چه حرفه ای مناسب است.

هزینه

هزینه و یا قیمت، یکی دیگر از تفاوت های دایرکت ادمین و سی پنل است و همانطور که گفته شد سی پنل نسبت به دایرکت ادمین قیمت و هزینه بیشتری دارد. البته کاربران قیمت بیشتر سی پنل را به دلیل امکانات بیشتر آن می‎دانند و به آن به عنوان نقطه ضعف سی پنل نگاه نمی‎کنند.

هزینه اضافه کردن افزونه و امکانات جدید

زمانی که بخواهید به دایرکت ادمین، ویژگی های جدید و یا افزونه های کاربردی اضافه کنید باید هزینه های زیادی را پرداخت کنید. هر چند که قیمت آن از سی پنل کمتر است. اما برای اضافه کردن این ویژگی ها و افزونه ها به سی پنل حتی نیاز نیست هزینه پرداخت کنید. همچنین امکان توسعه افزونه ها با استفاده از کدنویسی، یکی دیگر از قابلیت های سی پنل است که به کمک این ویژگی می‎توانید دقیقا چیزی که نیاز دارید را ایجاد کنید.

رابط کاربری گرافیکی (GUI)

هاست سی پنل و دایرکت ادمین هر دو از رابط گرافیکی کاربر GUI جهت ارائه تنظمیات سرور بهره می‎برند. تفاوت هاست سی پنل با دایرکت ادمین در ارائه تنظیمات و میزان استفاده از رابط گرافیکی کاربر است و در این زمینه سی پنل تنظیمات بیشتری را به شما ارائه می‎کند. اما دایرکت ادمین شما را به استفاده از روت شل مجبور می‎کند و برای یادگیری این فرمان ها به زمان زیادتری نیاز دارید.

کلام آخر

اکنون که با تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین و ویژگی های آنها آشنا شدید قادر هستید تصمیم بگیرید از این دو کنترل پنل کدامیک برای شما مناسب تر است و بیشتر در مدیریت میزبانی وب به شما کمک می‎کند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها