بدون دیدگاه

ابزارهای دیجیتال مارکتینگی که هر دیجیتال مارکتری باید بداند اگر یک کسب و کار اینترنتی دارید برای آنکه انتخابی خوب و مطلوب داشته باشید موارد زیادی مثل سهولت در استفاده از ابزار، عملکرد و بودجه مورد نیاز را باید در نظر بگیرید. در این مقاله از شرکت سورنا فهرستی از بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ که پیش روی دیجیتال مارکترها قرار دارد را تهیه کرده ایم تا با بهره گیری از آنها بتوانید نتیجه دلخواه را بگیرید.

منظور از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی اینترنتی عبارت است از هر نوع فعالیت بازاریابی که توسط یک اینترنت یا یک دستگاه الکترونیکی انجام شود.

در بازاریابی دیجیتال، مشاغل مختلف از کانال‌های دیجیتالی مثل ایمیل و وبسایت و شبکه های اجتماعی برای معرفی کسب و کار خود به افراد و تشویق آنها به خرید استفاده میکنند.

 بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال کدام اند؟ 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بوجود آمده‌اند تا انجام کارها را ساده تر و راحت‌تر کنند. دنیای وب نیز ابزارهای مختلفی را به دیجیتال مارکترها ارائه می‌دهد تا بتوانند کسب و کار آنلاین خود را به بهترین شکل ایجاد کرده و مدیریت کنند.

با وجود طیف وسیعی از ابزارها، انتخاب بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ متناسب با نیازهای شما به فرآیندی طولانی و زمانبر تبدیل شده است. برای شناسایی آسان تر ابزارهای موردنیازتان، فهرستی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را به شما ارائه میکنیم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگی

بهترین ابزارهای ساخت و طراحی وب سایت

با گذشت زمان با پدیدار شدن ابزارهای بهتر جهت کمک به طراحان، پروسه طراحی و ایجاد یک وبسایت آسان‌تر می‌شود. ابزارهای ساخت و طراحی وب سایت به طراحان، کمک میکند تا سایت خود را راه اندازی کنند و آن را روی دنیای وب به اشتراک بگذارند. بدون اینکه به کدنویسی نیاز باشد.

وردپرس Wordpress))

یکی از بهترین و معروف ترین  ابزارهای طراحی وبسایت وردپرس است. وردپرس قدرت و رابط کاربری آسان همراه با انعطاف پذیری را که برای ساخت و اجرای یک سایت مورد نیاز است در اختیارتان قرار میدهد. آمارها نشان داده اند بیش از 35% از وب سایت های موجود با ورد پرس ساخته شده اند.

امکان انتخاب بیش از هزار قالب و افزونه داخلی از امکانات وردپرس است تا کاربران بتوانند به بهترین شکل و متناسب با نیازهایشان وب سایت خود را طراحی کنند.

استفاده از وردپرس کاملا رایگان بوده وتنها برای استفاده از بعضی افزونه ها و قالب ها ممکن است لازم باشد هزینه پرداخت کنید.

InVision Studio

InVision Studio یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای طراحی UI سایت است که با ویژگی های فوق العاده خود به طراحان کمک میکند تا علاوه بر ریسپانسیو بودن، رابطی زیبا و کاربر پسند طراحی کنند. هنگامی که با بهره گیری از این ابزار، طراحی مورد نظر خود را برای شروع و پایان پروژه انتخاب کنید، این ابزار به شما در ایجاد و طراحی قسمت های باقی‌مانده کمک می‌کند.

امکان ساخت انیمیشن های دلخواه برای حرکات تعاملی، مثل کشیدن انگشت، کلیک کردن و بردن نشانگر ماوس روی یک قسمت خاص از سایت، از ویژگی های این ابزار کارآمد است. استفاده از این ابزار کاملا رایگان است و تنها برای قابلیت هایی فراتر از یک پروژه متوسط ممکن است مستلزم به پرداخت هزینه شوید.

Sketch

یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قدرتمند در زمینه طراحی وب، ابزار Sketch میباشد که عمدتا برای طراحی بردار استفاده میشود. یکی از ویژگی های این برنامه نمادها و علائم موجود در آن هستند که باعث می شوند کاربر بتواند عناصر طراحی UI را به صورتی طراحی کند که دوباره قابل استفاده باشند. اسکچ این قابلیت را نیز دارد که از پروژه طراحی خود، در قالب یک نمونه قابل کلیک کردن، خروجی بگیرید که این ویژگی امکان مدیریت و کنترل بیشتر در کار شما را به وجود میآورد. این ابزار برای اپلیکیشن های موبایل و طراحی وب سایت ساخته شده است. استفاده از این ابزار به مدت یک ماه رایگان میباشد و پس از آن باید به صورت سالانه هزینه پرداخت کنید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگی که هر دیجیتال مارکتری باید بداند

بهترین ابزارهای تحلیل و گزارش‌دهی

ابزاری که تجزیه و تحلیل داده‌های کمی و کیفی وب سایت شما و وب سایت رقبا را برای دست یافتن به بهبود تجربه کاربری و هدف های تجاری ممکن میکند را ابزار تحلیل وب سایت گویند.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

یکی از ابزارهای  تحلیل رایگان فوق العاده و کارآمد برای وب مستران و افرادی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند گوگل آنالیتیکس است. این ابزار یکی از ابزارهای ضروری برای کار هر دیجیتال مارکتر است و تمامی اطلاعات مورد نیاز جهت تحلیل عملکرد وب سایت و رفتار کاربران را برای شما فراهم میسازد و اینکه کاربران با چه کلمه کلیدی به سایت شما وارد میشوند و یا از چه پلتفرمی استفاده میکنند و یا بیشتر تایم خود را در چه صفحاتی میگذرانند.

نسخه استاندارد این ابزار کاملا رایگان است و برای کسب و کارهای کوچک و متوسط خدمات ارائه میدهد. نسخه پریمیوم این ابزار با پرداخت به صورت سالانه قابل خرید است.

 Google Data Studio

Google Data Studio یا Data Studio ، یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قدرتمند شرکت گوگل برای دیجیتال مارکترها است که می تواند اطلاعات را از منابع مختلف استخراج کند و آنها را در قالب یک گزارش ادغام کند. دیتا استودیو میتواند داده‌ها را از بیش از 10 منبع، ازجمله گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس استخراج کند و آنها را تبدیل به یک گزارش واحد کند. این ابزار می‌تواند با استفاده از نمودار، ویجت، جدول و نقشه، اطلاعات را بطور قابل فهم تری به تصویر بکشد.

با بهره گیری از این ابزار، می‌توانید در عرض تنها چند دقیقه با ایجاد، مطالعه و به اشتراک گذاری گزارش‌ها ، در بودجه و زمان خود صرفه‌جویی کنید.

قیمت: کاملا رایگان

Hotjar

یک ابزار تحلیلی که به بازاریابان اینترنتی اجازه می‌دهد تا رفتار کاربران را در وبسایت خود دنبال کنند Hotjar است. این برنامه چیزی بیشتر از آمار و ارقام به شما نشان می‌دهد و کمک می‌کند تا با بهره گیری از ابزارهای قدرتمندی مثل نقشه‌های حرارتی و ضبط‌کننده صفحه کاربران، اطلاعات مرتبط با بازخورد آن‌ها را نسبت به قسمت های مختلف سایتتان به دست آورید.

با استفاده از این برنامه میتوانید میزان کارآیی و تاثیر سایتتان را بر مخاطبان ارزیابی کنید، مشکلات احتمالی را رفع کنید و باعث افزایش نرخ تبدیل شوید.

استفاده از این برنامه تا سقف 2.000 بازدید در روز به طوررایگان امکان پذیر است.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگی که هر دیجیتال مارکتری باید بداند

بهترین ابزارهای سئو  SEOو SEM

سئو یا ابزارهای بهینه سازی موتورجستجو به صاحبان سایت ها کمک میکند تا درنتایج جستجو رتبه بالایی را کسب کنند. SEM یا ابزارهای بازاریابی موتور جستجو به بازاریابان اینترنتی کمک میکند تا تبلیغات پولی سایتشان را مدیریت کنند.

1) Google Search Console

یکی از بهترین و قدرتمند ترین ابزارهای رایگان سئو، سرچ کنسول گوگل است و به شما این امکان را میدهد تا از مشکلات ایندکس سایت خود مطلع شوید، کلمات کلیدی و عملکرد URL را بررسی کنید و از کارایی درست سایت روی گوشی های موبایل مطمئن شوید. چک کردن وضعیت نقشه سایت و ایده های موثر در انتخاب کلمات کلیدی از دیگر امکانات این ابزار است.

2) یوست Yoast

پلاگینی بسیار محبوب و پرطرفدار که بطور اختصاصی برای وردپرس ساخته شده و با ویرایشگر گوتنبرگ و کلاسیک به خوبی سازگار است Yoast می باشد. یوست جهت بهینه‌سازی و سئو محتوای صفحات وب شما برای موتورهای جستجو ابزاری عالی و مناسب است که به طور مداوم بروز می‌شود. افزونه Yoast SEO در رعایت مواردی از قبیل چگالی درست کلمات کلیدی، تگ آلت تصاویر ، لینک‌سازی‌های داخلی و خارجی و خوانایی متن به شما کمک میکند تا محتوایی بهینه تر داشته باشید.

این افزونه دو نسخه رایگان و نسخه پولی دارد که نسخه پولی شامل امکاناتی ازجمله مدیریت ریدایرکت‌های 301، پیشنهاداتی جهت ساختن لینک‌های داخلی و پشتیبانی 24 ساعته است.

3) Google Ads

یکی از محبوب ترین و برجسته ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغ کسب و کار اینترنتی شما در فضای دیجیتال، گوگل ادز است که سیستم کار آن پرداخت به ازای هر بار کلیک میباشد. به این صورت که هنگامی که کاربران کلمات کلیدی مشخص شده از سوی شما را سرچ میکنند، گوگل تبلیغات کسب و کار شما را در بالاترین رتبه نتایج جستجو به آنها نشان میدهد. هزینه این تبلیغات را زمانی پرداخت میکنید که روی تبلیغ شما کلیک کنند. با توجه به نوع کلمه کلیدی و برحسب هر کلیک قیمت محاسبه میشود.

4) Ahrefs

Ahrefs  یکی دیگر از بهترین ابزارهای سئو میباشد. این ابزار برای تحلیل وبسایت رقبا یک ابزار عالی است که مشاهده و بررسی لینک‌سازی‌ها، بهترین صفحات هر وبسایتی و کلمات کلیدی را امکان پذیر میکند. گزارش دادن بک‌لینک‌های شکسته از دیگر مزیت های این ابزار است تا به سایت مورد نظر مراجعه کنید و برای لینک خود درخواست بروز رسانی کنید. قیمت این ابزار با توجه به نوع پلن ها محاسبه میشود.

سخن آخر

برای به حداکثر رساندن تاثیر عملکردهای خود در حوزه دیجیتال مارکتینگ، باید بهترین ابزارها را در اختیار داشته باشید. با استفاده درست از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ معرفی شده، می توانید بهترین نتایج را با کمترین هزینه بگیرید و در صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کنید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها