سایت دانشجویی که باید حتماً داشته باشی ، سایت های مهم دانشجویی | شرکت طراحی سایت و سئو سورنا

بدون دیدگاه

8 سایت دانشجویی که باید حتماً داشته باشی : امروزه اینترنت اصلی ترین منبع اطلاعاتی برای دانشجویان به شمار می آید زیرا در هر ثانیه بانک اطلاعاتی هر یک از سایت ها، به روز می شود و میتوان به مقالات بزرگترین دانشگاه‌های نه تنها ایران بلکه جهان با توجه به رعایت قوانین سایت مبدا ، دسترسی پیدا کرد. در این مطلب می خواهیم به معرفی پرکاربرد ترین وب سایت های دانشجویی بپردازیم.

1. Prezi برات اسلاید می‌سازه

سایت Prezi (پرزی) یک ابزار مبتنی بر وب برای خلق فایل‌ های پرزنتیشن یونیک است. این نرم افزار مشابه دیگر نرم افزارها مانند پاورپوینت مایکروسافت است، اما ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از برنامه‌های دیگر متمایز می‌کند. در سال‌های اخیر، پرزی در مدرسه‌ها و بیزینس‌ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. 

پرزی (prezi) یک نرم افزار مدرن است که کمتر از ۱۰ سال از عمر آن می‌گذرد. این نرم افزار که رقیب سرسخت و جدی نرم افزارهای سنتی اسلاید محور همچون پاورپوینت است این روزها به شدت مورد استقبال افرادی قرار گرفته است که قصد دارند ارائه ای مدرن، حرفه ای و متفاوت داشته باشند.

در Prezi قرار نیست که اسلاید های متعدد داشته باشید. بلکه پرزی شامل یک صفحه سفید نامحدود است. شما قادر هستید اطلاعات را در هر کجای صفحه که تمایل دارید قرار دهید. تنها کافیست برای هرکدام از اطلاعات ارائه خود به ترتیب نمایش، مسیرحرکت و جابه جایی تعریف کنید. در واقع نرم افزار پرزی همانند نرم افزار پاورپوینت  به قصد کمک رسانی در ارائه ها و سخنرانی های ما به میدان آمده است و همانطور که از نام آن پیداست هدفی جز ارائه ندارد. اما ویژگی های مثبتی در این نرم افزار وجود دارد که حساب آن را از پاورپوینت کاملا جدا می‌کند.

امروزه بسیاری از برنامه هایی هایی که برای ارائه مقاله در زمینه های آموزش، تجارت، کنفرانس ها استفاده می شوند به روش اسلاید به اسلاید هستند. ارائه اسلاید به اسلاید، مانند آنچه در نرم‌افزار پاورپوینت انجام می‌گیرد بسیار خسته‌کننده است چون یک روند خطی ساده را دنبال می‌کند.

8 سایت دانشجویی که باید حتماً داشته باشی

2. Google Scholar مقاله‌های علمی داره

به جرأت می‌توان گفت گوگل اسکولار یا گوگل اسکالر /ˈskɑl·ər/ بهترین موتور جستجوی رایگان منابع و مقالات علمی و پژوهشی است.

چندین روش برای یافتن منابع تحقیقاتی وجود دارد، اما این سرویس گوگل آسان‌ترین روش برای تمامی افراد فعال در حوزه‌های علمی و تحقیقاتی است. مواردی که ممکن است یک محقق یا دانشجو به دنبال آن باشد می‌تواند دانلود کتاب، رساله‌، چیکده‌، متون قضایی و حقوقی، پایان‌نامه‌های مقاطع ارشد و دکتری و یا منابع دیگر باشد. به طور کلی جستجو در گوگل آنقدرها معتبر نبود و بسیاری از مطالب قابل اعتماد و استناد نبودند، به همین منظور گوگل سرویس Google Scholar خود را طراحی و عرضه کرد. با گوگل اسکولار هنگام جستجوی کلیدواژه‌ها، هزاران سایت با عناوین و موضوعات مختلف به شما نمایش داده نمی‌شوند و صرفا مستندات و مقالات و کتاب‌های علمی نمایش داده می‌شوند.

8 سایت دانشجویی که باید حتماً داشته باشی

3. Slide Share پاور پوینت داره

اسلایدشیر یک بستر و یا به عبارت بهتر یک شبکه اجتماعی است که افراد می توانند اسلایدهای ساخته شده با پاورپوینت را در آنجا بارگذاری یا آپلود کنند.

اسلایدشیر (به انگلیسی: SlideShare ) یکی از بزرگترین وب‌گاه‌های اشتراک‌گذاری ارائه است که با استفاده از ابزارهای وب ۲٫۰ عمل می‌کند و به عنوان یکی از ابزارهای مهم در جهت بهره‌وری شناخته می‌شود. محبوبیت این وب‌گاه در زمینهٔ ارائه به قدری است که به آن یوتیوبِ پاورپوینت گفته شده.

این سرویس در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد و در سال ۲۰۱۲ شبکۀ اجتماعی لینکدین آن را خرید. با توجه به این‌که در سال ۲۰۱۶ شرکت مایکروسافت لینکدین را خرید، می‌توان گفت که مالک اصلی SlideShare در حال حاضر شرکت مایکروسافت است.

تا زمان نوشتن این مقاله و بر اساس سایت slideshare.net هیجده میلیون فایل در قالب محتوایی مختلف بارگذاری شده و جزء 100 سایت پربازدید جهان است.

مزیت مهم این پلتفرم این است که برای بارگذاری، دانلود، یا بازدید فایل های آن نیازی به هیچگونه هزینه ای نیست.

8 سایت دانشجویی که باید حتماً داشته باشی

4. Linkedin شبکه اجتماعی تجاری

یک شبکه اجتماعی حرفه ای با بیش از 690 میلیون عضو است که به سرعت در حال رشد می باشد . لینکدین یک شبکه اجتماعی برای حرفه ای ها است. تفاوتی نمی کند که شما مدیر اجرایی یک شرکت، دانشجوی دانشگاه، هنرمند یا متخصص کامپیوتر باشید، اگر در کار خود حرفه ای هستید، به دنبال ارتباط و آشنایی با حرفه ای های کار خود هستید یا به دنبال کار در زمینه فعالیت خود هستید، لینکدین بهترین شبکه دراین خصوص می باشد.

یکی از اهداف شبکه لینکداین این است که به کاربرانش امکان دسترسی به لیستی از جزئیات تماس با افرادی را که با آنها آشنایی داشته و در این شبکه با عنوان ارتباطات یا Connections شناخته می‌شوند خواهد داد و کاربران می‌توانند از هرکسی دعوت کنند تا به این لیست افزوده شوند. با این‌همه اگر فرد دعوت شده به جای پذیرش دعوت گزینه "او را نمی‌شناسم" یا "هرزنامه" را انتخاب کند، از آن علیه کاربر دعوت‌کننده استفاده خواهد شد و درصورتی که کاربر تعداد زیادی از این نوع پاسخ‌ها دریافت کند، با خطر محدود شدن یا بسته شدن حساب‌ کاربری مواجه خواهد شد.

8 سایت دانشجویی که باید حتماً داشته باشی

5. ResearchGate تبادل اطلاعات علمی

ریسرچ گیت در سـال 2008 به منظور ایجاد فضای علمی و برقراری ارتباط بین دانشمندان، راه اندازي شد. در حال حاضر، مركز ريسرچ گيت در بوستون و هانور است. ريسرچ گيت جز سايت هاي آگاهي رساني پژوهشي معرفی می شود. بر اساس آخرین امار اعلام شده، نزدیک به 6 میلیون نفر در این سایت عضو هستند.

به بیان دیگر ریسرچ گیت یکی از شبکه های اجتماعی مختص دانشمندان و محققان است . در صفحه اول این شبکه اجتماعی پیغامی بیان شده است که هدف ریسرچ گیت را به خوبی بیان می کند . این جمله بیان می کند :دانش علمی را کشف کنید و خودتان را برای دیگران قابل مشاهده کنید.

این شبکه اجتماعی برای محققین و دانشمندان این فرصت را فراهم کرده است که با ثبت نام و فعالیت در آن جایگاه علمی خود را تثبیت نمایند . این شبکه اجتماعی امکاناتی از قبیل : همکاری مؤثر و کارآمد با یکدیگر، معرفی محقق از طریق پروفایل دانشگاهی، شبکه‏ سازی و برقراری ارتباط، روزآمد ماندن، فعالیت روی پروژه ‏های مشترک، دنبال کردن مقالات دیگران و خود، دنبال کردن سؤال‏ها و پاسخ‏ها، مقایسه پاسخ‏ها  و.. را برای محققین فراهم کرده است .

8 سایت دانشجویی که باید حتماً داشته باشی

6. IranPaper دانلود رایگان کتاب و مقالات

ایران پیپر سامانه‌ی یکپارچه‌ی ارائه خدمات علمی-پژوهشی به دانشجویان، اساتید، پژوهشگران، محققین، صنعتگران و همه‌ی آنهایی است که در مسیر تحقیقات خود نیازمند دسترسی به آخرین مقالات، کتاب‌ها و منابع منتشرشده هستند. این سامانه با برقراری دسترسی به آخرین و به‌روزترین منابع دانشگاهی، کتب مرجع، استانداردها و سایر منابع علمی و پژوهشی، درصدد رفع نیازهای محققان عزیز کشورمان است. سامانه‌ی یکپارچه‌ی دانلود ایران پیپر همواره همه‌ی تلاش خود را در تامین نیازهای علمی جامعه‌ی علمی به کاربسته و در این راه از هیچ کمکی دریغ نخواهدکرد. با ایران پیپر دیگر نگران دسترسی به هیچ مقاله و کتابی نخواهید بود.

سایت مقالات علمی ایران پیپر، امکان دانلود رایگان مقاله از ساینس دایرکت ، اشپرینگر، تیلور اند فرانسیس و IEEE را فراهم میکند. دانلود مقاله ISI از این 4 پایگاه بهصورت کاملاً رایگان و بدون هیچ محدودیتی است. سامانه دانلود رایگان مقاله ایران پیپر، با برقراری دسترسی آنلاین به بیش از 500 سایت مقالات علمی، به کاملترین سایت دانلود مقالات انگلیسی تبدیل شده است. در ایران پیپر امکان دانلود مقاله فارسی فراهم نیست ولی دانلود مقاله علمی پژوهشی و مقاله انگلیسی در ایران پیپر ممکن است. دانلود کتاب انگلیسی یکی دیگر از خدمات بینظیر سایت مقالات علمی ایران پیپر است. امکان دانلود رایگان کتاب خارجی و PDF در ایران پیپر فراهم است. ایران پیپر با جمعآوری بیش از 1.6 میلیون کتاب انگلیسی رایگان، به بزرگترین مرجع دانلود رایگان کتاب تبدیل شده است. در ایران پیپر علاوه بر دانلود رایگان کتاب، بیش از 4.3 میلیون کتاب خارجی نیز برای خرید قرار دادهشده است

8 سایت دانشجویی که باید حتماً داشته باشی

7. Magiran بانک اطلاعاتی نشریات کشور

آگاهی از مطالب و منابع پژوهشی و دسترسی به آنها، از نيازهای اوليه پژوهشگران در حوزه‌های مختلف علوم به شمار می‌آيد.

یکی از پایگاه‌هایی که به این امر همت گماشته است، پایگاه مگ ‌ایران یا همان بانک اطلاعات نشریات کشور می‌باشد که این خدمات را به صورت الکترونیکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از جمله اهدافی که این پایگاه برای تأسیس این بانک اطلاعات داشته است، می‌توان به ايجاد مرجعی کامل و كارآمد از نشريات كشور در اينترنت، به منظور رفع نياز محققان و علاقه‌مندان و معرفي عناوين متنوع و گاهی مهجور نشريات و نیز بسترسازي براي حضور مؤثر اين رسانه ديرپا در صنعت نوپاي اطلاع‌رساني كشور اشاره نمود.

فعاليت پايگاه‌ از سال 1380 آغاز گرديده و ضمن مكاتبه و رايزني‌هاي مكرر با مديران نشريات، تا كنون موفق به پوشش و ارائه خدمات به بيش از 1500 نشريه، در حال انتشار شده است. اين خدمات، شامل: درج شناسنامه نشريه، طرح روي جلد، فهرست مطالب هر شماره و مؤلفه‌های مقاله‌شناختي آنها با استفاده از مندرجات نشريه مي‌باشد. مجلات این پایگاه، به دو نوع «دارای متن» و «بدون متن» تقسیم می‌شوند که عناوین دارای متن آن به بیش از 900 عنوان می‌رسد. کاربران برای استفاده از این مقالات، ‌باید طبق شرایط، عضو این پایگاه شوند. این پایگاه، روزانه بیش از 40 هزار بازدیدکننده دارد که در نوع خود قابل توجه است.

8 سایت دانشجویی که باید حتماً داشته باشی

8. Civilica پایگاه کنفرانس‌های علمی کشور

سیویلیکا یا مرجع دانش ، یک پایگاه اینترنتی (وب سایت) خصوصی است که به نمایه‌سازی و نشر مجموعه مقالات همایش و کنفرانس‌های داخل کشور ایران می‌پردازد. این پایگاه توسط تعدادی از دانشگاه‌ها و کنگره‌های ایران به عنوان مرجع پایگاه تخصصی معرفی می‌شود.

دانشجویان و تمام کسانی که به نوعی با تحقیق، مقاله‌نویسی و به‌طورکلی دنیای علم در ارتباط هستند، حتی یک بار هم که شده، واژه «سیویلیکا» به گوش‌شان خورده است. اگر به دنبال منبعی هستید که در آن مقالات کنفرانس­های مختلف داخل کشور پیدا می‌شود باید به سایت سیویلیکا (Sivilica) سر بزنید.

با استفاده از این پایگاه اینترنتی به راحتی می‌­توانید با اتفاقات روزی که در دنیای علوم درون کشور رخ می ­دهد آشنا شوید و همگام با آنها پیش بروید. در این صورت در زمینه علمی موردنظرتان به روزتر خواهید ماند.

برای اینکه در رشته‌ای علمی به پیشرفت و موفقیت برسید، در جریان‌بودن ضرورت دارد. منظور از در جریان‌بودن چیست؟ منظور این است که از رویدادهای علمی گوناگون و مقالاتی که در رشته‌تان نوشته می‌شود، کاملا باخبر باشید. یکی از روش‌های مطلوب برای آگاهی از اتفاقات علمی درون‌کشوری، سیویلیکاست.

8 سایت دانشجویی که باید حتماً داشته باشی

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها