بدون دیدگاه

کتاب گاو بنفش، اثری نوشته ی ست گودین است که نخستین بار در سال 2002 منتشر شد. گاوها، پس از این که یکی یا دو تا یا ده تا از آن ها را دیدید، کاملا خسته کننده می شوند. اما یک گاو بنفش چطور؟ منظور از گاو بنفش در این کتاب پرفروش، چیزی غیرمنتظره، غیرقابل باور و هیجان انگیز است که تصورات ما را دگرگون می کند.

همه روزه، مشتری ها با بسیاری از چیزهای خسته کننده و حوصله سربر رو به رو می شوند (گاوهای معمولی)، اما می توان مطمئن بود که هرگز گاوهای بنفش را فراموش نخواهند کرد. و این موضوع مثل یک کار بازاریابی نیست که بتوان آن را به محصول یا خدمت خود اضافه کرد بلکه در فرآیند شکل گیری آن محصول یا خدمت باید وجود داشته باشد. ست گودین در این کتاب، به ما می آموزد که از قواعد گاو بنفش در فرآیند تولید همه ی محصولات و خدماتمان استفاده کنیم و چیزی بسازیم که به معنای واقعی کلمه، جالب توجه باشد. کتاب گاو بنفش، مانیفستی برای بازاریابانی است که می خواهند در خلق محصولاتی شریک باشند که ارزش بازاریابی را دارند.

 نمی توانید مردم را به شنیدن و توجه کردن مجبور کنید؛ اما می توانید بفهمید چه کسانی به شنیدن حرف هایتان علاقه مندند. حتی اگر افراد به پیشنهادهایتان مبنی بر کمی ارزان تر یا آسان تر بودن گوش بدهند، باز هم این چیزی جز اتلاف وقت نیست. مخاطبانی در فضای بازار کار موثرند که نیازی برای رفع کردن دارند. آن ها زمانی برای شنیدن داستانتان آمادگی دارند که کاملا متمایز و خاص باشید؛ درغیر این صورت، نادیده گرفته می شوید.


 شرکت هایی سود می برند که پول را صرف نوآوری می کنند؛ به گونه ای که به ایجاد گاو بعدی منجر می شود. در مقابل، شرکت هایی که قانون گاو را فراموش می کنند، از این سود بهره ای نمی برند.


 اگر متمایز هستید، این طبیعی است که بعضی افراد شما را دوست نداشته باشند. این بخشی از تعریف متمایز بودن است. انتقاد به سوی کسانی حمله ور می شود که برجسته و بارز هستند.


 

برچسب ها

کتاب گاو بنفش



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها