بدون دیدگاه

کتاب تمام بازاریاب ها دروغ گو هستند، داستان تعریف می کنند، اثری نوشته ی ست گودین است که اولین بار در سال 2005 چاپ شد. همانطور که ست گودین به ما آموخته است، بازاریاب های بزرگ و موفق، درباره ی ویژگی ها و حتی مزایای محصولات صحبت نمی کنند. آن ها در عوض، یک داستان را تعریف می کنند؛ داستانی که مشتری ها دوست دارند باور کنند. در جهانی که اغلب افراد در آن، انتخاب های بیشماری را پیش روی خود می بینند اما زمانی برای این انتخاب ها ندارند، هر نهاد، یک بازاریاب است و بازاریابی یعنی تعریف کردن داستان ها. بازاریاب ها زمانی به موفقیت می رسند که داستانی را تعریف می کنند که با جهان بینی مشتری ها سازگار است. اما باید مراقب بود؛ اگر داستانتان غیر قابل اعتماد باشد، بدون تردید مشتری هایتان را از دست خواهید داد.

قسمت هایی از کتاب تمام بازاریاب ها دروغ گو هستند، داستان تعریف می کنند (لذت متن)

 اعتماد، کمیاب ترین منبعی است که در دسترس بشریت قرار دارد. هیچ فردی به هر کسی اعتماد نمی کند. راز شنیده شدن داستان یک بازاریاب در این است که بتواند اعتماد افراد را جلب کند در غیر این صورت کسی داستانش را نخواهد شنید.


 هر چه مقدار کمتری از داستان را خودتان بیان کنید داستان قوی تری خواهید داشت. بازاریاب می داند که مشتری ها خودشان داستان را پرورش داده و برای یکدیگر تعریف می کنند لذا به مشتری این اجازه را می دهند که خودش داستان را تعریف کند.


 بیشتر داستان های خوب و موفق همیشه با آنچه که مشتری باور دارد، همسو هستند. بدین صورت با تعریف کردن این داستان، مشتری احساس باهوش بودن می کند.

برچسب ها

کتاب همه ی بازاریاب ها دروغ می گویند



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها