بدون دیدگاه

در دنیای امروزی کسب و کارهای جدید، بیشتر به صورت آنلاین فعالیت می‎کنند. در دنیای اینترنت، ارتباط با مشتری و ایجاد حس راحتی و خاص بودن، برتری شما را نسبت به رقبای شما نشان می‎دهد. یکی از بهترین و شیرین ترین راهکارها برای یک کسب و کار آنلاین، استفاده از چت آنلاین وب سایت و فروش محصول از طریق آن است. تبدیل سرنخ یا لید به مشتری، یکی از مزیت های چت آنلاین است. چت آنلاین یکی از روش های زود بازده، کم هزینه و در دسترس برای فروش در فروشگاه های اینترنتی است. بنابراین نباید از تاثیر آن در فروش آنلاین غافل شد. اما چگونه می توانیم از چت آنلاین مشتری پیدا کنیم؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‎دهیم و راهکارهایی را به شما معرفی می‎کنیم. تا پایان مقاله با ما باشید.

مزایای راه اندازی سیستم چت آنلاین وب سایت و تاثیر آن در فروش

1)راهنمایی سریع و فوری مشتریان

یکی از راه های جذب مشتری از طریق چت آنلاین وب سایت، راهنمایی فوری مشتری است. شما می‎توانید با پرسیدن سوالاتی اقناع کننده، کاربر را ترغیب به برقراری ارتباط نمایید. یک اپراتور چت آنلاین، باید بتواند با بهره گیری از  بهترین روش ها، بازدید کننده را به برقراری ارتباط تشویق کند و او را از یک مخاطب، به یک مشتری تبدیل کند.


2) ارتباط خودکار با مشتری با استفاده از چت آنلاین وب سایت

هنگامی که یک بازدید کننده به سایت وارد می‎شود چت آنلاین وب سایت، به طور خودکار به کاربر پیام داده و با او ارتباط برقرار می‎کند و با پرسیدن سوالات روتین و استاندارد، سعی در کمک به کاربر دارد. توصیه می‎شود برای رفع یکنواختی ها و ایجاد تمایز از پرسش های جدید و متنوع استفاده کنید.


3) پشتیبانی همزمان چند مشتری

با پشتیبانی همزمان چند مشتری، که یکی از مزیت های چت آنلاین است، باعث می‎شوید که مشتری برای دریافت پاسخ سوالات خود، بیش از حد معمول منتظر نماند و این ویژگی یکی از عواملی است که باعث افزایش فروش از طریق چت آنلاین می‎شود.

4)جمع آوری اطلاعات کاربران

یک نرم افزار چت آنلاین، جمع آوری اطلاعات کاربران سایت را امکان پذیر می کند. مثل تعداد دفعاتی که یک کاربر وارد سایت شده، تعداد صفحاتی که بازدید کرده است و مدت زمانی که برای بازدید صفحات صرف کرده است. همچنین ایمیل ها، بررسی خرید های مشتری و علاقه مندی های او را تجزیه و تحلیل و بایگانی می‎کند. اطلاعات به دست آمده از این تحلیل ها برای مدیر سایت بسیار مفید است چرا که می تواند برای استراتژی های بلند مدت از آنها بهره بگیرد.


5) پشتیبانی سرویس های خدماتی

جهت تحلیل و آنالیز در بازاریابی دیجیتال، پشتیبانی و جمع آوری اطلاعات مختلف از مشتریان، سرویس های گوناگونی وجود دارد. مدت زمان بازدید از صفحات، سبد خرید مشتریان و نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM نمونه هایی از این سرویس ها هستند. با استفاده از اتصال این سرویس ها به چت آنلاین، اطلاعات کاملی از درخواست های مشتریان به دست می آید.

6) اطلاعات با دسترسی همیشگی

هنگامی که کاربر به یک سایت وارد شده و از آن بازدید می‎کند نیاز دارد به اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشد. این اطلاعات در لایه های مخفی سایت است و دسترسی به آنها از حوصله کاربر خارج بوده و زمان زیادی می طلبد. یک سایت با برخورداری از سامانه چت آنلاین کاربر را در هنگام نیاز به خوبی راهنمایی می کند و هنگامی که کاربر به راهنمایی نیاز دارد تنها با یک کلیک به بهترین شکل پشتیبانی شده و به خرید کالا و خدمات تشویق می شود. 

7)گزارش گیری

چت آنلاین وب سایت به شما این امکان را می دهد که با یک گزارش گیری دقیق و با جزئیات کامل، اقدامات همکاران خود را دنبال کنید.مزیت های اصلی این روش عبارتند از:
•    نوع سوالات مطرح شده از سوی کاربران سایت و یافتن مشکلات آنها
•    تعداد پاسخگویی به سوالات مشتریان
•    بررسی نوع گفتگو با مشتریان به وسیله اپراتورها

 

جذب مشتری از طریق چت آنلاین وب سایت

استفاده از لینک چت

امروزه با وجود دنیای اینترنت و پیشرفت تکنولوژی، می‎توان با استفاده از مدرن ترین ابزارهای تکنولوژی، سوددهی خود را افزایش  دهید. در صورتی که در مورد محصول، توضیحات یا نحوه مصرف، وجود داشته باشد این امکان وجود دارد که مشتری را توسط لینک چت به سمت پشتیبانی هدایت کنید و توضیحاتی ضروری را ارائه کنید.

به کارگیری پشتیبانی انسانی

سیتم چت آنلاین وب سایت به صورت اتوماتیک و ماشینی معمولا باعث می‎شود مشتری از ادامه مکالمه و خرید منصرف شود. بنابراین توصیه می شود که هنگام چت آنلاین از اشخاص واقعی با توانایی بالا در برقراری ارتباط با مشتری استفاده کنید. این کار باعث می شود جذب مشتری و میزان فروش افزایش یابد. فراهم کردن امکان آپلود فایل در بخش چت آنلاین، نیز می تواند باعث برقراری ارتباط و رفع مشکلات شود.


به کارگیری برچسب در مکان مناسب

استفاده از برچسب های شفاف و واضح، باعث می شود مشتری به آسانی به خواسته های خود دسترسی داشته باشد. از به کارگیری برچسب های بدون کاربرد خودداری کنید. بهره گیری از برچسب ها این امکان را به مشتری می‎دهد که نتیجه داشتن پشتیبانی و چت آنلاین را به وضوح ببیند. پس حتما از این برچسب ها استفاده کنید وآنها را از یاد نبرید.

 

استفاده از پنجره چت 

بعضی اوقات در میان کسانی که پنجره چت را مزاحم و بیهوده می‎دانند افرادی هم هستند که تمایل دارند پرسش های از قبل پاسخ داده شده را ببینند. بنابراین استفاده از پنجره چت می‎تواند جهت راحتی بیشتر حال مشتریان مفید واقع شود.


پاسخ دهی شفاف

هنگامی که درسیستم چت آنلاین وب سایت در حال مکالمه هستید، پاسخ دهی به همه سوالات کاربر با اطمینان و اعتماد به نفس کامل، باعث می شود مشتری از کیفیت محصول و اصالت آن اطمینان حاصل کند. در صورتی که سیستم پشتیبانی به طور مکرر قطع شود و مشتری مجبور شود پرسش خود را چندین بار تکرار کند ممکن است موجب انصراف او از خرید شود.


ذخیره سازی یک نسخه از گفت وگوی آنلاین

برای ارائه تبلیغات پربازده و اعتباربخشی به سایت، می‎توانید به مشتری اجازه ذخیره یک نسخه PDF از چت آنلاین را بدهید یا یک نسخه را برای او ایمیل کنید. لحنی که شما هنگام چت دارید روی تصمیم مشتری بسیار تاثیرگذار است. پس بهتر است گفتگوی خود را با احترام و لحن دوستانه شروع کنید. استفاده از امکانات مهم چت آنلاین وب سایت، استفاده از نیروی انسانی واقعی و توجه به لحن صحبت، باعث می شود کاربر به یکی از مشتریان وفادار شما تبدیل می شود.

 

حرف آخر

یک ابزار ساده و پرکاربرد، جهت ایجاد ارتباط فوری و سریع با مشتریان و تشویق و ترغیب آنها به خرید، چت آنلاین وب سایت است و با استفاده از آن می‎توانید به یک تجارت الکترونیک قدرتمند برسید. ترغیب کاربر به خرید، امکان جمع آوری، تحلیل اطلاعات و افزایش نرخ تبدیل در بازاریابی دیجیتال، از مزایای اصلی چت آنلاین است. آیا شما تجربه استفاده از سیتم چت آنلاین را دارید؟ شما می توانید نظرات خود را در پایان مقاله به اشتراک بگذارید.
 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها