بدون دیدگاه

کتاب عادت های اتمی: اثری نوشته ی جیمز کلیر است که اولین بار در سال 2018 به انتشار رسید. اگر در تغییر عادت هایتان به مانع برخورده اید، مشکل، شما نیستید بلکه «سیستم» شماست. جیمز کلیر، استاد خلاصه کردن موضوعاتی پیچیده در رفتارهایی ساده است؛ رفتارهایی که می توانند به راحتی در زندگی روزانه و کار انجام شوند. او در کتاب عادت های اتمی، از موثق ترین ایده ها در زیست شناسی، روانشناسی و علوم مغز و اعصاب استفاده می کند و راهنمایی ساده و همه فهم برای پایدار ساختن عادت های خوب و از میان برداشتن عادت های بد می سازد. مخاطبین در طول این مسیر، با داستان های الهام بخش و سرگرم کننده ای مواجه می شوند: از قهرمانان المپیک و هنرمندان برجسته گرفته تا رهبران تجاری و پزشکانی که زندگی انسان ها را نجات می دهند.

 عادت ها در ظاهر تا زمانی که از آستانه ای حیاتی عبور نکرده و سطح تازه ای از عملکرد را آشکار نساخته باشید، هیچ تغییری را پدید نمی آورند. در ابتدا و در مراحل میانی مسیر هر جست و جویی، اغلب در فلاتی از ناامیدی قرار دارید. شما توقع دارید که به شکل خطی پیشرفت کنید و تغییرات طی روزها، هفته ها و حتی ماه های اول چقدر ناامیدکننده به نظر می رسد. گویی که اصلا قدمی پیش نرفته اید. این روند کند، نشانه ی هر جریان ترکیب و تشدید شونده ای است: قوی ترین پیامدها با تأخیر از راه می رسد.


 زمانی که سرانجام از فلات «پتانسیل نهفته» عبور می کنیم، دیگران آن را موفقیت یک شبه می نامند. جهان بیرونی به جای آن که کل این روند را ببیند، فقط مهیج ترین رخداد را می بیند؛ لیکن ما می دانیم کاری که از مدت ها قبل انجام داده ایم، زمانی که به نظر می رسید، هیچ پیشرفتی نکرده ایم، سبب می شود که امروز بتوانیم جهش کنیم.


 استاد شدن صبوری می خواهد. مدیران تیم بسکتبال سن آنتونیو اسپرز، یکی از موفق ترین تیم های تاریخ ان. بی. ای، عبارتی از مصلح اجتماعی، ژاکوب ریس را در رختکن بازیکنان آویخته اند: «وقتی هیچ کاری پیش نمی رود، می روم و به آن سنگ تراشی نگاه می کنم که بارها، شاید صدبار، بر تکه سنگی می کوبد بی آنکه ترکی در آن پدیدار شود. با این وصف، وقتی برای صدویکمین بار می کوبد، سنگ دو پاره می شود. آنگاه می فهمم که این ضربه ی آخر نیست که سنگ را دو پاره می کند؛ بلکه دوپاره شدن سنگ، نتیجه ی ضربه های قبلی بوده است».

 

برچسب ها

کتاب عادت های اتمی



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها