بدون دیدگاه

مهم ترین و محبوب ترین فریم ورک فرانت اند : مجموعه ای از کدهای جاوا اسکریپت که متخصصان آنها را می نویسند و شما می توانید از آنها در برنامه های خود استفاده کنید فریم ورک های فرانت اند هستند که در ساخت سریع تر و آسان تر سایت به شما کمک می کنند. چارچوب یا فریم ورک مجموعه ای سازمان یافته است که باعث کمک به طراحی سایت و ساخت آن می شود و یک ساختار لایه ای است که مشخص می کند امکان ساخت چه برنامه هایی وجود دارد و چگونه می توان بین آنها ارتباط برقرار کرد.فریمورک در واقع یک نرم افزار انتزاعی است که در آن نرم افزار عمومی قادر است به صورت انتخابی به وسیله کدی که توسط کاربر نوشته شده تغییر کند یا اضافه شود.بهتر است بدانیم مفهوم فریمورک مستقل از مفهوم کنترل پنل است.کنترل پنل برای مدیریت آسان استفاده از وب سرور آپاچی و سرورهای لینوکسی است.

مفهوم فریم ورک فرانت اند سایت

فریم ورک فرانت اند جهت گسترش و توسعه بخش ظاهری سایت است و به طراحی سایت های فروشگاهی کمک می کند.فریم ورک فرانت اند در واقع شامل راه هایی جهت طراحی و ساخت فایل های شما،مرتبط ساختن داده هابا عناصر DOM،ساختن درخواست های AJAX و طراحی سایت شرکتی و توسعه آن است.بالاترین اولویت برای هر کسب و کار تجربه کاربری است که باعث گسترش وب سایت می شود.عملیات هایی که در پس زمینه روی می دهد اهمیت زیادی ندارند.یکپارچه بودن دیدگاه و تجربه کاربری است که حائز اهمیت است و لازمه این امر بهره گیری از چارچوب های فرانت اند است که باعث ساده شدن توسعه سایت های تعاملی و کاربر محور می شود.در ادامه بهترین فریم ورک های فرانت اند جهت توسعه و گسترش اپلیکیشن های وب را مورد بررسی قرار می دهیم.شرکت های مطرح و موفق مثل اینستاگرام،نتفلیکس و فیسبوک از این چارچوب ها استفاده می کنند.

کاربرد اصلی فریم ورک های فرانت اند

ایجاد ابزارهای تعاملی و توسعه وب سایت های واکنش گرا کاربردهای اصلی چارچوب های فرانت اند هستند که برای افزایش ترافیک محصولات ثابتی ایجاد می کنند و برنامه های تلفن همراه و ظاهر سایت را ارتقا می دهند.

مزایای استفاده از فریم ورک های UI

فریمورک فرانت اند امکان ایجاد برنامه هایی با قابلیت های واکنش سریع را به توسعه دهندگان وب می دهد.توسعه سریع با پیامدهای کاربر محور و ارائه برنامه نویسی بلادرنگ از مزایای استفاده از چارچوب های  UI است.پشتیبانی توسط فناوری یکی از مزیت های مهم چارچوب توسعه وب فرانت اند است که باعث سهولت در استفاده و یادگیری آن می شود.ایمنی بودن کدنویسی توسعه وب فرانت اند و ایجاد سایت قابل تعامل تر برای مشتریان از دیگر قابلیت های فریمورک های UI است.

انواع فریم ورک های فرانت اند

1)Angular  

 Angular یکی دیگر از بهترین فریم ورک های توسعه فرانت اند است که براساس typescript بوده و یک ریمورک واحد است.این فریم ورک در سال 2016 توسط گوگل تاسیس و منتشر شد.Angular برای طرح هایی که شامل برنامه های وب یا موبایل در حال توسعه هستند یک انتخاب عالی است.ساخت برنامه های وب پیشرفته و چند صفحه ای از دیگر کاربردهای این فریم ورک است.

آسان تر کردن فرآیند کدگذاری،اکوسیستم بزرگ،سازماندهی مجدد تولید رابط طراحی متریال و عملکرد بالا از مزایای Angular هستند.

2)jQuery

یکی از چارچوب های  فرانت اند اولیه جی کوئری است که در سال 2006 منتشر شد. jQuery در فضای تکنولوژی امروز اهمیت زیادی دارد و علاوه بر اینکه باعث استفاده آسان می شود موجب کاهش نیاز به اسکریپت کدهای جاوا اسکریپت گسترده نیز می شود.جی کوئری در واقع برای تقویت تعامل یک سایت،تقویت عملکرد سایت و عملیات دستکاری CSS و DOM به کار می رود.این فریم ورک از اکثر مرورگرها پشتیبانی می کند.آسان شدن درخواست های HTTP و ساده شدن انتقال درخواست های HTTP از مزایای جی کوئری است و برای حذف مولفه ها و جمع آوری آنها نیز انعطاف پذیر می باشد.

فریم ورک فرانت اند

3)REACT

چارچوب REACT بهترین فریمورک UI در سال 2022 است که به وسیله فیس بوک ایجاد و توسعه داده شده است.این فریم ورک توسط توسعه دهندگان فرانت اند در سال 2021 برای طراحی پورتال شرکتی و سازمانی استفاده شده است.فریمورک REACT برای کسانی که انتظار ترافیک بالایی دارند و نیاز به یک پلتفرم ثابت برای مدیرت آن دارند عالی است.

4) Backbone.js

Backbone.js  یک فریم ورک ساده است که امکان ساخت سریع برنامه های تک صفحه ای را برای شما فراهم می کنداین چارچوب که براساس الگوی MVC است به شما امکان می دهدپروژه هایی ایجاد کنید که به انواع متفاوتی از کاربران احتیاج دارند.یادگیری این چارچوب که سریع ترین فریمورک جاوا اسکریپت است بسیار آسان است.

5) Ember.js

یک فریمورک و سریع ترین چارچوب توسعه براساس مولفه است که شبیه به Angular است و اتصال داده دو طرفه را ارائه می دهد.به کمک این فریم ورک می توانید برنامه های چند بعدی موبایل و وب بسازید.

6) Semantic-UI

یک فریم ورک فرانت اند جدید است که توسط LESS و jQuery پشتیبانی می‌شود.این فریمورک یا چارچوب با عملکردهای ساده و رابط کاربری فوق العاده یکی از محبوب ترین فریم ورک های فرانت اند است که پیچیدگی کمی دارد.

7) Preact

یک کتابخانه جاوا اسکریپت است که قابل توسعه روی ویژگی های پلتفرم ثابت است و به راحتی با سایر کتابخانه ها کار می کند.افزایش عملکرد حین ساخت اپلیکیشن یکی از مزایای این فریمورک است.

8) Foundation

این فریمورک برای توسعه وب سایت های واکنش گرا و سریع در سطح سازمانی ایجاد شده است و به شما امکان می دهد سایت هایی با ظاهر نفیس بسازید.شبکه های انعطاف پذیر و تجربه کاربری شخصی شده از سایر مزایای این فریم ورک چالش برانگیز است.

9) Svelte

یک چارچوب مدرن و مقیاس پذیر برای توسعه فرانت اند است..این فریمورک سبک و ساده از کتابخانه های رایج جاوا اسکریپت استفاده می کند واز فریمورک های دیگر مثل Angular و React سریع تر است.

سخن پایانی

چارچوب هایی مثل Angular، Vue.jsوReactاز بالاترین جایگاه در بازار برخوردار هستند.با بررسی بهترین فریم ورک های ظاهری می توانیم به این نکته برسیم که تنوع زیادی از فریمورک ها در بازار وجود دارد و توسعه دهندگان وب این امکان را دارند که برترین ها را انتخاب کنند.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها