2 ترفند حرفه ای جستجو در گوگل ، چگونه یک سرچ موفق در موتور جستجوگر داشته باشیم ، روش های جستجو در گوگل ، جستجو در سایت با گوگل | شرکت طراحی سایت و سئو سورنا

بدون دیدگاه

22 ترفند حرفه ای جستجو در گوگل : آموزش جامع جستجو در گوگل ، 22 ترفند جستجوی حرفه ای در گوگل که باید بدانید تا بهترین نتایج رو پیدا کنید.جستجوی حرفه ای در گوگل یکی از مهارت هایی است که هر فردی به یادگیری آن نیاز دارد. امروزه جستجو کردن در دنیای وب چندان ساده نیست و با افزایش حجم اطلاعات ارائه شده در وب، انجام جستجوهای حرفه ای میان آنها یک مهارت مهم به شمار می‎آید. اکثرکاربران در دنیای اینترنت، موتور جستجوی گوگل را به عنوان اولین گزینه برای جستجوهای خود انتخاب می‎کنند. به همین دلیل در این مقاله از شرکت طراحی سایت سورنا قصد داریم 22 ترفند حرفه ای جستجو در گوگل را به شما آموزش دهیم تا به یک جستجو گر حرفه ای تبدیل شوید.

1) جستجوی دقیق یک عبارت

22 ترفند حرفه ای جستجو در گوگل
اگر می‎خواهید یک عبارت به طور دقیق و بدون نمایش نتایج مشابه، سرچ شود باید آن را بین دو علامت نقل قول بگذارید.



2) جستجو جهت به دست آوردن یک معنی خاص


برای اینکار باید قبل از کلمه مربوطه یک خط فاصله قرار دهید.

3) جستجوی عبارات یا کلماتی که آنها را فراموش کرده ایم

22 ترفند حرفه ای جستجو در گوگل
یکی از امکانات کاربردی گوگل که شاید خیلی ها از آن بی اطلاع باشند امکان جستجوی عبارت یا کلمه ای است که آن را به خاطر نمی آوریم. برای اینکار باید عبارات مورد نظر را داخل دو علامت نقل قول بگذارید و به جای کلمه ای که فراموش کرده اید، علامت ستاره را قرار دهید.

4) جستجو در یک وبسایت خاص

22 ترفند حرفه ای جستجو در گوگل
اگر می‎خواهید یک کلمه یا عبارت را در سایت خاصی جستجو کنید باید عبارت site:addresesite.com را نوشته و کلمه مورد نظرتان را در جلوی آن قرار دهید.

5) جستجوی تعاریف کلمه و هجی کردن آن

یکی دیگر از ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل جستجوی تعاریف یک کلمه و هجی کردن آن است. برای جستجوی تعریف یک کلمه و هجی کردن آن باید قبل از آن کلمه عبارت define: نوشته شود


6) ماشین حساب

راه استفاده از ماشین حساب گوگل
امکان استفاده از گوگل به عنوان یک ماشین حساب نیز وجود دارد. برای محاسبه یک عبارت کافی است عبارت مورد نظر خود را با علائم ریاضی مورد نظر در کادر جستجوی گوگل بنویسید و کلید جستجو را کلیک کنید.


7) تبدیل عدد به حروف

تبدیل عدد به حروف، یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که جستجوگر گوگل به کاربرانش ارائه می‎دهد. به عنوان مثال برای خواندن عدد بزرگی مثل  19999999999 و تلفظ آن نیاز نیست خودتان را اذیت کنید. این عدد را در کادر جستجوی گوگل وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید.


8) یافتن جواب سوالات مربوط به هندسه

یکی از قابلیت های فوق العاده گوگل برای دانش آموزان، یافتن جواب سوالات مربوط با هندسه است تا بتوانند مسائل هندسه را تمرین کنند. فقط کافی است نام شکل هندسی مدنظر خود را پس از کلمه “Solve” قرار دهید.

9) تبدیل واحدهای اندازه گیری به یک دیگر

تبدیل واحدهای اندازه گیری به همدیگر یکی دیگر از ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل است و شما قادر هستید تا واحدهای اندازه گیری مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید.

10) ترجمه متون و عبارات

برای ترجمه متون و عبارات توسط گوگل تنها کافی است تا در جلوی عبارت از عبارتی مثل English to Persian استفاده کنید.

11) تبدیل گوگل به کرنومتر

اگر بخواهید جستجوگر گوگل را به یک کرنومتر کامپیوتری تبدیل کنید باید از دستور google timer استفاده کنید.

12)  فهمیدن زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب

با استفاده از موتور جستجوگر گوگل می‎‎توانید اطلاعاتی مثل زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب و موقعیت ساعتی یک منطقه را بدانید. به کمک گوگل شما اطلاعاتی نظیر زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب و همچنین موقعیت ساعتی یک منطقه خاص را خواهید دانست.

13) پیش‌بینی وضعیت آب و هوا

با استفاده از کلمه Forecast بعد از نوشتن نام منطقه اطلاعاتی مثل وضعیت آب و هوایی از آن منطقه به شما ارائه می‎شود. 


14) محاسبه گر هوشمند مقدار مسافت

با استفاده از این ترفند جستجوی حرفه ای در گوگل می توانید زمان تقریبی رسیدن به مقصد را به دست آورید. برای اینکار باید از فرمول gorgan to tehran distance استفاده کنید. ویژگی خاصی که وجود داره، این است که میشود انتخاب کنید که مسیر پیاده روی یا با ماشین چقدر است.

محاسبه فاصله شهرها در گوگل


15) مقایسه غذاها

با استفاده از این قابلیت امکان مقایسه بین میزان کالری و دیگر عوامل موجود در غذا به شما ارائه می‎شود. برای انجام این کار کافی است تا میان نام غذاهای مورد نظر خود از عبارت vs استفاده کنید.


16) اطلاع از تاریخ انتشار فیلم مدنظر شما

گوگل وضعیت موتور جستجوی خود در بخش هنری را روز به روز گسترده تر می‌کند. جهت اطلاع از تاریخ انتشاریک فیلم ، باید عبارت “release date” را بعد از نام آن فیلم استفاده نمایید


17) نام کتاب‌های یک نویسنده

برای کسب اطلاع از کتاب های منتشر شده توسط یک نویسنده ،کافیست تا قبل از نام نویسنده مورد نظرتان، عبارت “books by” را وارد نمایید.


18) یافتن آدرس آی پی دستگاه

برای یافتن آدرس آی پی دستگاهی که با آن کار می کنید سریع ترین روش استفاده از موتور جستجو گر گوگل است. برای پیدا کردن این آدری باید در کار جستجوی گوگل عبارت  “IP address” را وارد کنید.


19) اجرای بازی با ترفند جستجوگر گوگل

توسط گوگل و در خود محیط جستجوگر گوگل شما می توانید تا به اجرای چندین بازی کم حجم بپردازید. برای این کار باید نام بازی مورد نظر را وارد نمایید


20) جستجو در آرشیو اخبار قدیمی

یکی از ترفندهای جستجوی حرفه ای در گوگل، جستجو در آرشیو اخبار قدیمی است که گوگل به کاربرانش ارائه می‎کند


21 ) جستجوی فرمت فایل خاص

جستجوی فرمت فایل خاص در گوگل

 

برای جستجوی فایل مورد نظر از :filetype استفاده می کنیم ، مثلا ما به دنبال فایل pdf یک کتاب می گردیم. filetype:pdf کتاب


22 ) استفاده از @ برای پیدا کردن پیج یا کانال های شبکه های اجتماعی

ایدی مورد نظر را در گوگل با @ جستجو می کنیم و سریع به پیج/کانال/ربات مورد نظر می رسیم

جستجوی اکانت شبکه های اجتماعی در گوگل

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها