بدون دیدگاه

تکنیک موفقیت سایت فروشگاهی یکی از مسائلی است که امروزه فکر تعداد زیادی از صاحبان کسب و کارهای آنلاین را به خود مشغول کرده است. با ظهور شبکه های اجتماعی و رونق گرفتن وب سایت ها، مردم به فضای مجازی علاقه زیادی پیدا کردند و بسیاری از نیازهای خود را از طریق سایت های فروشگاهی برآورده می‎کنند. امروزه یکی از شیوه های کسب درآمد،  طراحی فروشگاه آنلاین است. اما بعد از اینکه فروشگاه خود را ساختید باید فکری برای افزایش فروش اینترنتی خود کنید. در این مقاله می‎خواهیم چند تکنیک برای موفقیت سایت فروشگاهی را معرفی کرده و آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

معرفی چند تکنیک موفقیت سایت فروشگاهی

علاوه بر آگاهی از ترفندهای فروش اینترنتی و انجام تبلیغات لازم و مناسب، می‎بایست اصول و قواعدی را بدانید تا در بازار امروز ماندگار شوید وبتوانید در این مسیر موفق شوید.

 

داشتن استراتژی مناسب 

یک تکنیک موفقیت سایت فروشگاهی، داشتن استراتژی مناسب با کسب و کارتان است. قبل از انجام هر کاری باید بدانید که در چه زمینه ای قصد دارید فعالیت کنید و یا اینکه مخاطب هدف شما چه کسی است. بدون هدف مشخص و برنامه ریزی دقیق قطعا موفق نخواهید شد.

 

سرمایه کافی برای آغاز کسب و کار

داشتن سرمایه کافی برای آغاز کردن کسب و کار، یک تکنیک دیگر برای موفقیت سایت فروشگاهی است. برای شروع یک کسب و کار آنلاین، باید هزینه ای را برای خرید فروشگاه اینترنتی، تامین کالا، سئو سایت و... در نظر بگیرید. علاوه بر این هزینه های برنامه ریزی شده،  باید به فکر هزینه های ناگهانی نیز باشید.


فعالیت در شبکه های اجتماعی

امروزه اکثر مردم وقت آزاد خود را در شبکه های اجتماعی می‎گذرانند. این موضوع باعث می‎شود تا صاحبان کسب و کار بتوانند خود را به مردم معرفی کنند. برای معروف شدن در حوزه پر رقابت کسب و کارهای اینترنتی، باید بتوانید در شبکه های اجتماعی خود را به خوبی معرفی کنید تا معروف شوید. جذب مشتری از این شبکه ها تاثیر مهمی در موفقیت شما دارد.

 

صبر و حوصله زیاد

داشتن صبر و حوصله زیاد، یکی از رمزهای فروش اینترنتی است. شما باید برای جذب بازدید کننده اقداماتی را به صورت پیوسته انجام دهید و صبور باشید. چرا که اگر اقدامات شما بدون برنامه ریزی و نظم خاص باشد نتیجه خوبی نخواهید گرفت.ب نابراین تلاش و صبر زیاد یک تکنیک موفقیت سایت فروشگاهی است.

 

جلب اعتماد مشتری

بهترین تبلیغ برای کسب و کارتان و ماندگاری مشتری، جلب اعتماد مشتری است. داشتن نماد الکترونیکی در جلب اعتماد مشتری تاثیر بسیار زیادی دارد و اعتبار فروشگاه شما نیز افزایش می یابد. اتصال فروشگاه آنلاین به درگاه پرداخت امن و معتبر، نیز موجب جلب اعتماد مشتری می‎شود.


ارائه اطلاعات کامل به مشتری

به دلیل اینکه در خرید آنلاین امکان مشاهده کالا از نزدیک و یا لمس کردن آن وجود ندارد باید توضیحات محصول را کامل و جامع ارائه کنید تا برای کاربر سوالی باقی نماند. به علاوه وقتی در مورد محصولات خود اطلاعات جامعی را ارائه می‎کنید مشتری با اعتماد بیشتری اقدام به خرید محصول می‎کند. ارائه اطلاعات کامل و شفاف به مشتری، یک تکنیک موفقیت سایت فروشگاهی است که می تواند تا حد زیادی اعتماد مخاطب را جلب کند.


قیمت مناسب

داشتن قیمت های مناسب نیز یکی از رموز موفقیت فروشگاه های آنلاین است. با اینکار به جای تعداد کمی مشتری، مشتری های بیشتر با سود کمتر خواهید داشت. این امر در طولانی مدت باعث می شود کار شما بازدهی بالایی داشته باشد.

پشتیبانی

یکی از رموز موفقیت وب سایت فروشگاهی این است که همیشه در دسترس مشتری باشد و با پشتیبانی خوب در هر لحظه بتواند مشکلات او را برطرف کند. مشکلاتی مثل مشکل در پرداخت و ثبت سفارش یا نرسیدن محصول به دست مشتری باید به بهترین شکل ممکن و در سریع ترین زمان برطرف شوند تا رضایت مشتری جلب شود. با قرادادن امکان چت آنلاین در فروشگاه اینترنتی، امکان ارتباط مشتری با شما به راحتی فراهم می شود.

فعال کردن گواهی SSL

گواهی SSL یک تکنیک موفقیت سایت فروشگاهی  است که در سئو سایت فروشگاهی تاثیر فوق العاده ای دارد و با فعال کردن آن می توانید نماد الکترونیکی دو ستاره کسب کنید. همچنین فعال سازی پروتکل https علاوه بر افزایش اعتماد کاربران نسبت به سایت شما، رتبه فروشگاه اینترنتی شما در گوگل را بهبود می بخشد.

 

ایجاد قابلیت های فراوان و متنوع برای وب سایت فروشگاهی 

از ویژگی های عمومی یک فروشگاه اینترنتی، می توان سیستم خرید، نمایش محصولات و سیستم جستجو را نام برد که این ویژگی ها باید با خصوصیت هایی همراه باشند تا باعث جذب کاربران شوند. مثلا نمایش محصول و سیستم خرید باید به به روز باشند و با سرعت بالا و راحت انجام شوند. اگر وب سایت فروشگاهی شما برای موتور جستجوی گوگل بهینه شده باشد بازدید کاربران را افزایش داده و باعث علاقه مندی کاربران به سایت شما می‎شود. یک تکنیک موفقیت سایت فروشگاهی رعایت ویژگی های زیر است :


•    امکان جستجوی پیشرفته براساس فیلدهای خاص
•    برخورداری از سیستم حراجی
•    سیستم پرداخت آنلاین
•    امکان نمایش محصولات مشابه
•    قابلیت نمایش سوالات معمول و متداول 
•    برخورداری از سیستم تگ و ارتباط بین صفحات
•    قابلیت دسته بندی به صورت کامل و سطح به سطح
•    ارائه و نمایش محصولات مشابه

 

خدمات پس از فروش

هنگامی که شما به مشتری خود این تضمین را بدهید که در صورت بروز هر گونه مشکل هزینه آنها بدون هیچ شرطی بازگردانده می شود مشتری به شما اعتماد کرده و با خیال آسوده از شما خرید می‎کند. خدمات پس از فروش مثل بازگشت وجه در صورت معیوب بودن کالا باعث می‎شود مشتری دفعات بعدی برای خرید مجددا به سایت شما مراجعه کند. به یاد داشته باشید یک وب سایت فروشگاهی هنگامی به سوددهی می‎رسد که بتواند به دفعات زیاد مشتریان را برای خرید به سوی خود جذب کند.

 

ارائه تصاویر با کیفیت بالا از محصولات

وجود تصاویر با کیفیت از محصولات در سایت فروشگاهی، یک تکنیک موفقیت سایت فروشگاهی است که باعث جذب مشتری می‎شود. تصاویر باید از تمامی زاویه ها و با کیفیت بالا ارائه شوند.

 

بهینه سازی سایت و بازاریابی

یکی از رموز موفقیت در فروش اینترنتی، بازاریابی و جذب مشتری از این روش است. با بهره گیری از بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی دیجیتال می‎توانید سایت و محصولات آن را به کاربران معرفی کنید. برای انجام اینکار به برنامه ریزی و استفاده از دانش و تجربه افراد متخصص نیاز دارید. ترفندهای مختلفی برای بازاریابی اینترنتی وجود دارد مثل استفاده از تبلیغات که می‎تواند به صورت رپورتاژ آگهی در سایت های دیگر انجام شود و یا با استفاده از اصول سئو، سایت خود را بهینه سازی کنید و رتبه سایت خود را افزایش دهید. این کار باعث بهبود سرعت سایت و جذب مشتریان بیشتر می‎شود.

سخن آخر

در این مقاله تلاش کردیم روش های موفقیت وب سایت فروشگاهی را در قالب 13 تکنیک موفقیت سایت فروشگاهی به شما آموزش دهیم. نکته حائز اهمیت این است که این اقدامات باید به صورت منظم و پیوسته انجام شود. امید بر آن است که با مطالعه این مطلب بتوانید موفقیت وب سایت فروشگاهی خود را تامین و تضمین کنید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها