بدون دیدگاه

گوگل ادز چیست؟  تبلیغات گوگل محصولی است که می توانید از آن برای تبلیغ کسب و کار خود، کمک به فروش محصولات یا خدمات، افزایش آگاهی و افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده کنید. حساب‌های Google Ads به صورت آنلاین مدیریت می‌شوند، بنابراین می‌توانید کمپین تبلیغاتی خود را در هر زمانی ایجاد و تغییر دهید، از جمله متن آگهی، تنظیمات، و بودجه. گوگل ادز نام پلتفرم پرداخت به ازای کلیک (PPC) گوگل است که به کسب و کارها امکان می دهد در گوگل دیده شوند. رایج‌ترین نوع تبلیغات Google Ads، تبلیغات جستجو است که در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای جستجوهای مرتبط با محصولات و خدمات تبلیغ‌کننده ظاهر می‌شود. Google Ads یک سرویس تبلیغاتی توسط گوگل برای مشاغلی است که می خواهند تبلیغات را در نتایج جستجوی گوگل و شبکه تبلیغاتی آن نمایش دهند.

استفاده از گوگل ادز ممکن است بهترین تصمیمی باشد که برای کسب و کار خود می گیرید. این اغراق نیست. مردم از گوگل برای جستجوی 3.5 میلیارد بار در روز استفاده می کنند. هر جستجو فرصت هایی را برای شما فراهم می کند تا برند خود را در مقابل کاربران بیشتری قرار دهید. این به معنای افزایش سرنخ ها، تبدیل ها و فروش است.

1. گوگل ادز چیست؟

Google Ads یک پلت فرم تبلیغات آنلاین پولی است که توسط گوگل ارائه می شود.

این شرکت موتور جستجو که در ابتدا Google Adwords نام داشت، در سال 2018 این سرویس را به عنوان Google Ads تغییر نام داد.

روش کار اساساً یکسان است: وقتی کاربران یک کلمه کلیدی را جستجو می کنند، نتایج جستجوی خود را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) دریافت می کنند. این نتایج می تواند شامل یک تبلیغ پولی باشد که آن کلمه کلیدی را هدف قرار می دهد.

Google Ads نام جدیدی برای طیف وسیعی از قابلیت‌های تبلیغاتی Google است. نام تجاری و راه حل جدید Google Ads به مشاغل در هر اندازه کمک می کند تا راه حل های مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنند و ارائه تبلیغات ارزشمند و قابل اعتماد را برای آنها آسان تر می کند و بهترین تجربیات را برای مشتریان فعلی و بالقوه ارائه می دهد.

گوگل ادز برنامه تبلیغات آنلاین گوگل است. از طریق Google Ads، می‌توانید تبلیغات آنلاین ایجاد کنید تا افراد را دقیقاً در زمانی که به محصولات و خدماتی که شما ارائه می‌دهید علاقه مند هستند، به دست آورید.

گوگل ادز

2. گوگل ادوردز چگونه شکل گرفت؟

گوگل ادوردز تقریبا 18 سال پیش راه اندازی شد و جهان در آن زمان به شدت تغییر کرده است. اکثر مردم در طول روز به طور مداوم و سریع بین فعالیت هایی مانند جستجوی محصولات، تماشای ویدیو، مرور محتوا، بازی کردن و غیره جابجا می شوند. موبایل بخش بزرگی از زندگی روزمره است که به کاربران امکان می دهد در هر زمان و هر مکان آنلاین شوند. شناخت این تغییرات است که منجر به راه اندازی Google Ads شد.

3. تبلیغات گوگل چه مزایایی برای کسب و کار من دارد؟

با راه اندازی تبلیغات گوگل، نوع جدیدی از کمپین به وجود می آید که به طور خاص با در نظر گرفتن مشاغل کوچک طراحی شده است. کمپین‌های هوشمند تجربه تبلیغات پیش‌فرض جدید در Google Ads هستند. تحقیقات نشان می دهد که برای 90 درصد صاحبان مشاغل کوچک، هدف اصلی تبلیغات آنلاین این است که مردم را وادار به تماس، بازدید از فروشگاه یا خرید کنند. کمپین‌های هوشمند Google Ads این اهداف را در مرکز تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما قرار می‌دهند و اکنون می‌توانید در عرض چند دقیقه تبلیغات ایجاد کنید تا نتایج واقعی کسب‌وکار را به دست آورید.

گوگل ادز

چرا تبلیغات گوگل در SERP ظاهر می شود؟

تبلیغات گوگل بر روی کلمات کلیدی متمرکز شده است، کلماتی که افراد به احتمال زیاد هنگام جستجوی محصول خود از آنها استفاده می کنند. وقتی تبلیغ‌کنندگان یک کمپین جستجوی Google Ads ایجاد می‌کنند، تبلیغاتی را با یک پیشنهاد خاص ایجاد می‌کنند و فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با پیشنهاد را برای هدف قرار می‌دهند. هنگامی که شخصی در گوگل جستجو می کند، گوگل بررسی می کند که آیا تبلیغ کننده ای برای کلمات کلیدی مرتبط با آن جستجو پیشنهاد قیمت می دهد یا خیر. اگر وجود داشته باشد، تبلیغات در آن SERP ظاهر می شود.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز چگونه محاسبه می‌شود؟

سرویس تبلیغات گوگل ادز صورت حساب‌های تبلیغاتی خود را بر مبنای پرداخت در ازای کلیک محاسبه می‌کند. یعنی هرچقدر کلیک کاربران بر روی آگهی‌های تبلیغاتی شما بیشتر باشد، هزینه‌ تبلیغات گوگل ادز نیز افزایش پیدا می‌کند. به همین خاطر می‌توان گفت هزینه تبلیغات گوگل ادز کاملا اتوماتیک و خودکار محاسبه می‌شود.

پس از اینکه آگهی تبلیغاتی شما در سرویس‌های آنلاین گوگل شروع به کار می‌کند، پس از گذشت چند روز، سرویس تبلیغات گوگل ادز با توجه به تعداد کلیک‌های صورت گرفته روی آگهی‌های شما، هزینه‌های شما را محاسبه می‌کند. روز موعود برای انجام پرداخت‌های سرویس تبلیغات گوگل ادز معمولا به دو روش مشخص می‌شود. یا تعداد روزهای در نظر گرفته برای تبلیغات گوگل ادز شما سپری شوند و به روز آخر برسند (معمولا ۳۰ روز) یا تعداد کلیک‌های صورت گرفته روی آگهی‌هایتان هرچه سریع‌تر به حد نصاب مورد نظرتان که از پیش حین راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی‌تان در سرویس تبلیغات گوگل ادز تعیین شده، برسد. هر یک از این دو مورد زودتر به حد نصاب برسند، روز موعود برای پرداخت صورت حساب گوگل ادز نیز فرا می‌رسد.

شما همچنین می‌توانید در هر زمان دلخواه که می‌خواهید پرداخت‌های باقی‌مانده تبلیغات گوگل ادز خود را انجام دهید تا مدیریت بهتری روی مخارج و هزینه‌های خود داشته باشید و از رسیدن صورت حساب‌های خود به مبالغ هنگفت جلوگیری کنید. به طور کلی سرویس تبلیغات گوگل ادز روش‌های متعددی را برای محاسبه‌ی هزینه‌های تبلیغاتی شما فراهم کرده تا کوچکترین چالش یا مشکلی در پرداخت هزینه‌های تبلیغات گوگل ادز به‌وجود نیاید.

اگر می‌خواهید یک چشم‌انداز کلی از هزینه‌های تبلیغات گوگل ادز داشته باشید، بهتر است بدانید که معمولا هر ۱۰۰۰ بازدید از آگهی‌های شما، بسته به مقدار تعاملات صورت گرفته از سوی کاربر، بین ۰.۲ تا ۲.۵ یورو هزینه‌بردار خواهد بود. به طور کلی نمی‌توان تبلیغات گوگل ادز را یک سرویس گران‌قیمت به حساب آورد. چنانچه هزینه‌ی کمپین تبلیغاتی شما در گوگل ادز زیاد شده باشد نیز به معنای این است که کاربران زیادی با تبلیغات شما تعامل برقرار کرده‌اند و احتمالا مشتریان زیادی به سمت محصولات یا خدمات شما جذب شده‌اند.

گوگل ادز

مزایای استفاده از گوگل ادز

گوگل با دریافت بیش از 5 میلیارد درخواست جستجو در روز، پرکاربردترین موتور جستجو است. ناگفته نماند، پلتفرم Google Ads نزدیک به دو دهه است که فعالیت می‌کند و این موضوع در زمینه‌ی تبلیغات پولی به آن ارشدیت می‌بخشد.

رقابت در کسب و کار: صدها هزار شرکت از Google Ads برای تبلیغ مشاغل خود استفاده می‌کنند و این بدین معنی است که حتی اگر برای یک عبارت جستجو، رتبه‌بندی ارگانیک هم داشته باشید، نتایج شما در زیر رقبا قرار می‌گیرند. پس اینجا گوگل ادوردز به شما امکان می‌دهد تا جایی که می‌توانید در نتایج SERP بالا قرار بگیرید و بیشتر دیده شوید.

افزایش ترافیک و درآمد: با Google Ads، شما می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را بالا ببرید، تماس تلفنی بیشتری دریافت کنید و حتی بازدید فروشگاه‌های خود را افزایش دهید. و طبق گفته‌ی گوگل، تبلیغ‌کنندگان بابت هر 1 دلار که برای Google Ads هزینه می‌کنند 8 دلار درآمد کسب می‌کنند. گوگل ادز همچنین به سئو سایت شما به طور موثر کمک خواهد کرد.

تبلیغات هدفمند: امکان هدف‌گیری در goole adwords به شما کمک می‌کند تبلیغات خود را به افرادی با علایق به‌خصوص نشان دهید. کلمات کلیدی، مکان تبلیغ، سن و زبان همه مواردی هستند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید تبلیغات هدفمندی را نشانه بگیرید.

امکان تبلیغ در دستگاه‌های دیگر: گوگل ادوردز به شما امکان می‌دهد تبلیغات به‌موقع (از طریق موبایل و دسک تاپ) را در میان مخاطبان خود ایجاد و به اشتراک بگذارید. این بدان معناست که در لحظه‌ای که مشتریان ایدئال شما از طریق جستجوی Google یا Google Maps به دنبال محصولات و خدماتی که برند شما ارائه می‌دهد هستند، کسب‌وکار شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) نشان داده می‌شود.

کنترل بودجه: شما می‌توانید تعیین کنید چقدر در ماه یا در روز یا حتی در هر تبلیغ هزینه کنید و در اکثر مواقع، برای حالتی پول پرداخت می‌کنید که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند.

اندازه‌گیری موفقیت: باگذشت زمان، Google Ads همچنین به شما کمک می‌کند تا آن تبلیغات را تجزیه‌وتحلیل و بهبود دهید تا به افراد بیشتری برسید و کسب‌وکار شما بتواند به همه‌ی اهداف کمپین پولی خود برسد.

نتیجه:

گوگل ادز که قبلاً گوگل ادوردز نام داشت، یک سیستم تبلیغات کلیکی است که در آن هزینه هر کلیک توسط تبلیغ‌کننده تعیین می‌شود. با کمک گوگل ادز امکان نمایش تبلیغات در موتور جستجوی گوگل، یوتیوب، گوگل پلی و همچنین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های همکار گوگل که در گوگل ادسنس و گوگل ادموب فعال هستند، وجود دارد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها