بدون دیدگاه

سایت خود را به سکوی پرتاب ببرید ( هشت تکنیک افزایش فروش از طریق سایت ) : برای فروش اینترنتی تنها داشتن یک سایت کافی نیست و باید برای افزایش فروش از طریق سایت تکنیک هایی را اجرا کنید. اگر یک سایت فروشگاهی دارید ولی فروش کافی ندارید باید با تکنیک های افزایش فروش از طریق سایت آشنا باشید. در این مقاله قصد داریم بهترین روش های افزایش فروش یک سایت فروشگاهی را معرفی کرده و آنها را مورد بررسی قراردهیم. اگر شما هم میخواهید بدانید چگونه مشتریان بیشتری را جذب کنید و نرخ تبدیل سایت خود را بالا ببرید ما در این مقاله به این سوالات شما پاسخ میدهیم و هشت تکنیک افزایش فروش از طریق سایت را به شما دوستان معرفی میکنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

معرفی هشت تکنیک افزایش فروش از طریق سایت

افزایش فروش از طریق سایت یک هدف بسیار مهم بازاریابی آنلاین میباشد. اما مشکل آن است که تعداد سایت های فروشگاهی در فضای اینترنت زیاد هستند و برای جذب مشتری بین آنها رقابت بالایی وجود دارد.پس باید با به کارگرفتن راهکارها و تکنیک هایی برند خود را برجسته و متمایز کنید تا بیشتر و بهتر از رقبای خود دیده شوید. در ادامه هشت تکنیک افزایش فروش از طریق سایت را به شما معرفی خواهیم کرد.

هشت تکنیک افزایش فروش از طریق سایت

1)شناخت پرسونای مخاطبان خود

پرسونا در واقع به ویژگی های شخصیتی، فیزیکی و رفتاری گفته میشود. مهم ترین قدم برای افزایش فروش از طریق سایت شناسایی پرسونای مشتری و تعریف کردن آن است. چرا که برای داشتن فروش بالا از طریق سایت باید بدانید محصولات شما مناسب برای چه کسانی و با چه ویژگی هایی است. جهت ساخت پرسونای مخاطب ابتدا باید اطلاعاتی درباره ویژگی های آنها مثل سن و جنسیت، محل زندگی، شغل و درآمد، ویژگی های بارز شخصیتی و نحوه تماس با مخاطب را به دست آورید.

طراحی پرسونای مخاطب نیز یک تکنیک افزایش فروش از طریق سایت  است که به کمک آن می توانید دریابید که مشتری شما چه کسی است و چه نیازهایی دارد؟چطور میتوانید برای آنها یک محتوای جذاب آماده کنید؟ محصولات شما چگونه می تواند به مخاطبان کمک کند؟ چه عاملی باعث میشود آنها به خرید کردن از شما علاقه مند شوند؟ از انتخاب محصولات شما چه انگیزه ای دارند و غیره. برای طراحی پرسونای مخاطب میتوانید از ابزار Google Analytics استفاده کنید. با بهره گیری از این ابزار اطلاعات مناسبی را در مورد سن و جنسیت مخاطبان و صفحات با نرخ تبدیل بالا به دست آورید.

2)تشویق کاربر به خرید محصولات مرتبط با محصول خریداری شده

یک تکنیک افزایش فروش از طریق سایت اجرا کردن تکنیک فروش متقابل یا “Cross Selling” است. آمارهای به دست آمده نشان میدهد که سایت های فروشگاهی از این طریق توانسته اند 10 تا 30 درصد افزایش فروش داشته باشند. در این روش به عنوان مثال اگر مخاطب شما یک کرم آرایشی خریداری کرده است شما می توانید او را به خرید یک پد آرایشی نیز تشویق کنید و انواع پدها را به او پیشنهاد دهید.

3)بهینه سازی ظاهر سایت

یک تکنیک افزایش فروش از طریق سایت این است که برای داشتن فروش بالا باید ظاهر سایت خود را به خوبی طراحی کرده و آن را بهینه سازی کنید. صفحه با ظاهر شلوغ سرعت پایینی دارد و باعث گیج شدن کاربرمیشود. اما اگرسایت فروشگاهی شما از رابط کاربری استاندارد برخوردار باشد مخاطب یا کاربر شما میتواند محصول مورد نظرش را به سرعت پیدا کند و آن را با گذراندن مراحل خرید و چند کلیک خریداری کند. این امر باعث افزایش چند برابری نرخ تبدیل خواهد شد. سایت فروشگاهی با رابط کاربری خوب باعث ساده شدن فرآیند خرید برای مشتریان میشود و بین کاربر و سایت یک تعامل موفق ایجاد میکند و باعث بهبود نرخ تبدیل میشود. همچنین امروزه بسیاری از کاربران با موبایل وارد سایت میشوند و این امر ایجاب میکند که سایت سازگار با تمامی ابعاد نمایشگر باشد. در نتیجه زمان بارگذاری سایت شما باید کوتاه باشد و از طراحی واکنش گرا نیز بهره مند باشد.

هشت تکنیک افزایش فروش از طریق سایت

4)ساده سازی فرآیند خرید برای مشتریان

ساده سازی فرآیند خرید محصول برای مشتریان نیز یک تکنیک افزایش فروش از طریق سایت  است. کاربران تمایل دارند با چند کلیک خرید خود را انجام دهند و به هدف برسند. بنابراین اگر فرآیند خرید پیچیده باشد آنها سایت را ترک کرده و از خرید منصرف می شوند برای جلوگیری از بروز این مشکل در طراحی سایت باید نکات زیر را در نظر داشته باشید :

1. کوتاه و ساده کردن مسیر خرید

2. در فرم ثبت نام از کاربر اطلاعات اضافی نخواهید.

3. تعریف انواع روش های پرداخت در سایت

4. کاهش هزینه های حمل و نقل

5. دادن ضمانت بازگشت کالا به مشتری

6. تحویل سریع محصول به مشتری و مشخص کردن زمان تحویل

5) قرادادن تصاویر واقعی و با کیفیت از محصول در سایت

در فروش آنلاین عکس ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند چرا که در این نوع از فروش مخاطب نمی تواند محصول را از نزدیک ببیند. در نتیجه باید تا حد ممکن اطلاعات بصری را با کیفیت بالا به کاربر ارائه کرد. همچنین با قرادادن ویدیوهای 3 بعدی از تصویر می توانید مشتری را برای خرید متقاعد کنید.

6) تهیه محتوای با کیفیت،مهم ترین تکنیک افزایش فروش از طریق سایت

ارائه توضیحات دقیق و کامل یکی از دلایل رشد سریع سایت است. در رابطه با محصولات خود محتواهای کامل تهیه کنید و آن را به طور کامل بررسی کنید. یکی از الگوریتم های گوگل به نام Product Reviews یا بررسی محصول گوگل به محتواهای باکیفیت اهمیت زیادی میدهد. در نتیجه سایت هایی که برای معرفی محصول محتوای خوب و جامعی تهیه کرده اند جایگاه بالاتری نیز کسب میکنند.

هشت تکنیک افزایش فروش از طریق سایت

7)بهره گیری از شبکه های اجتماعی جهت تبلیغ برند

حضور داشتن در شبکه های اجتماعی یک تکنیک افزایش فروش از طریق سایت است که مزایای زیادی برای سایت فروشگاهی شما دارد. برند سازی وکسب سوشیال سیگنال و بالا رفتن رتبه سایت مهم ترین مزیت استفاده از شبکه های اجتماعی است.

انعطاف پذیری فوق العاده این شبکه ها جهت پیاده سازی تکنیک های فروش آنلاین مثل نمایش کاتالوگ محصول، تشویق به دانلود اپلیکیشن از دیگر مزیت های این حضور در این شبکه ها است.

8) سئوی سایت

اصلی ترین تکنیک افزایش فروش از طریق سایت سئوی سایت شما است. برای اینکه کاربران بتوانند راحت و سریع سایت شما را پیدا کنند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یک ضرورت محسوب می شود. سئو سایت برای افزایش ترافیک ارگانیک بسیار ضروری و لازم است. چرا که سئو سایت شانس شما برای حضور در صفحه اول گوگل را افزایش میدهد. بنابراین با وجود رقابت تنگاتنگ میان وب سایت های فروشگاهی برای دیده شدن در صفحه اول گوگل از سئو سایت خود غافل نشوید.

سخن آخر

در این مقاله هشت تکنیک افزایش فروش از طریق سایت را به شما دوستان ارائه کردیم.روش های دیگری نیز برای افزایش فروش فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که در این نوشته مهم ترین آنها را برای شما شرح دادیم.امید بر آن است که این مطلب برای شما کاربران گرامی مفید واقع شده باشد.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها