بدون دیدگاه

کیو آر کد (QR CODE ) چیست؟ کیو آر کد (QR CODE ) یا بارکد دوبعدی می‎تواند هر نوع از اطلاعات مثل آدرس اینترنتی، نشانی و شماره تلفن را شامل شود و یا عملکردی مانند احراز هویت را انجام دهد. این نوع کدها از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و توانسته اند جایگاه خود را در میان کاربران به دست آورند. در این مقاله قصد داریم به بررسی مفهوم کیو آر کد (QR CODE ) و کاربردهای آن در کسب و کارهای آنلاین بپردازیم. با شرکت طراحی سایت سورنا در ادامه این مطلب همراه ما باشید:

QR Code از عبارت Quic Response Code به معنی رمز پاسخ سریع گرفته شده است و یک نوع بارکد دوبعدی است و از مربع های سیاه در یک شبکه مربعی شکل تشکیل شده است که روی یک زمینه سفید ظاهر می‎شوند. این سیستم به دلیل برخورداری از سرعت بالا نسبت به بارکدهای معمولی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند.

کیو آر کد (QR CODE ) چیست؟

کاربرد های QR Code

بارکدها در واقع نوعی برچسب بصری هستند که این قابلیت را دارند که توسط ماشین ها خوانده شوند و اطلاعاتی در رابطه با محصول که روی آن چسبانده شده اند را شامل می‎شوند.

QR Code را علاوه بر محصولات، روی پوسترهای تبلیغاتی، بیلبوردها، مجلات، فروشگاه ها و وبسایت ها می‎توان درج کرد. کیوآرکد علاوه بر بارکد خوان به وسیله دوربین گوشی های هوشمند نیز قابل خواندن است. بارکدهای دو بعدی کاربردهای زیادی دارند و چگونگی استفاده از آن را شما تعیین می‎کنید. صرفه جویی در وقت بازدیدکنندگان شما،  هدف اصلی کیوآرکد ها است. به طور کلی از بارکد دوبعدی برای نمایش یک متن به کاربر، افزودن مستقیم شماره درج شده بر روی کارت ویزیت افراد به مخاطبین تلفن همراه کاربران، هدایت مشتریان به صفحات شبکه‌های اجتماعی، باز کردن یک آدرس اینترنتی (URL)، دانلود اپلیکیشن، نشان دادن موقعیت مکانی به کاربران می‎توان استفاده کرد.

دانلود اپلیکیشن: با اسکن کردن کیوآرکد به صفحه دانلود اپلیکیشن هدایت می شوید و دانلود شما به صورت اتوماتیک شروع می شود.  با وجود اینکه کیوآرکد به تازگی وارد فضای دیجیتال مارکتینگ شده است کسب و کارهای مختلف تلاش میکنند تا کیوآرکد جذاب را ایجاد کنند و به این وسیله پیام خود را واضح به گوش مخاطبانشان برسانند.

ارسال ایمیل : ارسال پیام به وسیله اسکن بارکد دوبعدی به مخاطبان است. در این روش مخاطبان شما فقط وقتی پیام شما را دریافت میکنند که کد شما را اسکن کنند. داشتن کاراکترهای نامحدود در نوشته، از مزایای ارسال پیام از طریق کیوآرکد است. همچنین کاربران با اسکن کد قادر هستند ایمیل های ارسالی شما را در گوشی خود ببینند.

استفاده برای تبلیغات فروش و اطلاع رسانی تخفیف ها به مشتریان، از بهترین کاربردهای کیوآرکد میباشد. هنگامی که افراد بارکد دو بعدی شما را اسکن می کنند، شما تصمیم میگیرید با چه موضوعاتی روبرو شوند و از نوع فعالیت وکسب و کار شما چه پیش زمینه‌ای را به خاطر بسپارند. لازم به ذکر است که با یک بار اسکن کردن، می‎توانید مشتری دائمی برای محصولاتتان پیدا کنید.

انواع بارکدهای دو بعدی

QR Code  ها به دو دسته پویا و ثابت تقسیم می شوند.

کیو آر کد های پویا   ( QR Code Dynamic )  قابل تغییرهستند، یعنی می‎توانید آن را ویرایش یا شخصی سازی کنید و به همین دلیل برای کسب و کار و مقاصد تجاری مناسب تر هستند.

کیو آر کد های ثابت ( QR Code Static ) امکان تغییر این کدها بعد از تولید شدن وجود ندارد و محتوایی آنها ثابت است مانند آدرس ایمیل یا شماره تماس . کیوآرکد های ثابت برای استفاده‌ های شخصی مناسب ترند.

با افزودن کیوآرکد (بارکد دو بعدی) به سایت خود، هم موتورهای جستجو توسط الگوریتم‌های مرتبط تغییرات صفحات شما را متوجه میشوند و هم مشتریان شما با سبک جدید از ارائه محصولات و خدمات مورد نیازشان مواجه می‎شوند.

کسب و کار اینترنتی شما چه کوچک باشد و چه بزرگ، می تواند از کیوآرکد ها به روش های مختلف استفاده کند.

کیو آر کد (QR CODE ) چیست؟

مثال هایی از کاربردهای QR Code در ایران

اپلیکیشن های ایزی پی ( EZ Pay ) ،فون پی ( Phone Pay )، رسید و همراه کارت

امکان پرداخت از طریق بارکد دو بعدی  QR توسط این اپلیکیشن ها فراهم شده است. یعنی کاربران کیوآرکد پذیرنده را، با استفاده از بخش مخصوص در اپلیکیشن های فوق، اسکن کرده و هزینه را با وارد کردن مبلغ پرداختی  به صورت غیر نقدی پرداخت می کنند.

 اپلیکیشن آپ: اپلیکیشن آپ (آسان پرداخت یکی از کامل ترین و کاربردی ترین ابزارهای پرداخت است که از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار است. برای استفاده از این نرم افزار باید به اینترنت دسترسی داشته باشید و رمز دوم کارت بانکی خود را نیز داشته باشید. یک سرویس جدید که توسط آپ فراهم شده است "نشان پرداخت" است. در این روش به کارت بانکی یا پول نقد برای پرداخت هزینه های کالا یا خدمات نیاز ندارید و فقط باید QR کد طرف مقابل را اسکن کنید و با استفاده از اطلاعات کارت بانکی خود، پرداخت را انجام دهید.

حرف آخر

امروزه برای ساده کردن کارها از امکانات فناوری اطلاعات و ارتباطات در کارها استفاده می‎شود. تقریبا تمامی اقشار جامعه از تلفن های هوشمند استفاده می‎کنند و استفاده از کیوآرکد به یک امر مهم و ضروری تبدیل شده است. اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید استفاده از بارکد دوبعدی کیوآرکد جهت راحتی بیشتر مشتریان و جلب اعتماد آنها به شما توصیه می‎شود.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها