بدون دیدگاه

وب دیزاینر چه می کند؟! حتما" تا به حال نام طراح سایت یا Web Designerرا شنیده اید و با مشاهده سایت های زیبا و پویا به این مساله فکر کرده اید که چگونه و با چه تخصص هایی می توان این سایت ها را طراحی کرد و یا این که آیا وب دیزاینر و برنامه نویس هر دو دارای یک معنی و مفهوم هستند و شاید طراح سایت را همان دولوپر Developer یا توسعه دهنده سایت بدانید.در این مقاله می خواهیم ببینیم این نگرش ها تا چه حد درست هستند و به این سوال پاسخ دهیم که Web Designer چه می کند و چه وظایف و مهارت هایی دارد.

به کسی که وب سایت های اینترنتی را طراحی می کند وب دیزاینر می گویند. Web Designer باید خلاق باشد و برکدنویسی و مهارت های فنی تسلط داشته باشد.هر کسی نمی تواند کار طراحی سایت را انجام دهد چرا که طراحی سایت تلفیقی از مهارت های فنی،خلاقیت و هنر است و یک Web Designer علاوه بر آشنایی با سلیقه کاربران می بایست در زمینه برنامه نویسی و اصول آن کاملا" حرفه ای باشد تا بتواند عملکردش را به بهترین شکل نمایش دهد.

طراحی سایت از درآمد زایی بالایی برخوردار است و یک روش مناسب و ایده آل برای تبلیغات یا بازاریابی است.پس نتیجه می گیریم یک Web Designer حرفه ای می تواند باعث افزایش درآمد شود اما باید دید که به چه روشی قادر است باعث تاثیر روی ذهن مخاطب و افزایش میزان فروش شود.وب سایت ها یا در زمینه فروش و بازاریابی فعالیت می کنند یا کار آموزش و تولید محتوا را انجام می دهند یا به ارائه خدمات می پردازند. یک طراح سایت ماهر باید بتواند جذابیت های بصری سایت را افزایش دهد چرا که ظاهر زیبای سایت تاثیر فوق العاده ای در جذب مخاطب و توسعه سایت دارد و از آنجایی که زیبایی ها روی ذهن افراد بسیار تاثیر گذار هستند پس توجه آنها به سایت هایی با ظاهر زیبا و جذاب بیشتر جلب می شود.

وب دیزاینر چه می کند؟

یک طراح وب سایت خوب با نوآوری،ایده ها،خلاقیت و ایجاد جلوه های بصری زیبا می تواند باعث افزایش میزان بازدید از سایت شود.در دنیای امروزی اهمیت خلاقیت ها و ایده ها مهم تر از اجرای آنها است و اجرای آنها توسط توسعه دهنده وب انجام می شود اما ارائه دادن ایده ها کار هر کسی نیست.بنابراین طراح وب با توسعه دهنده وب کاملا" متفاوت است.توسعه دهنده وب مسئولیت بخش کدنویسی و بخش فنی را بر عهده دارد و این تفاوت اصلی یک طراح سایت با توسعه دهنده وب است.

روش های زیادی برای طراحی سایت فراهم شده است و شما می توانید بدون دانستن علم برنامه نویسی سایتی زیبا و جذاب طراحی کنید.اما یک وب دیزاینر حرفه ای باید در شاخه های مختلف و مرتبط با طراحی وبسایت تخصص داشته باشد و بتواند از تمام جزئیات موجود در صفحه سایت جهت افزایش فروش و جذب مشتری استفاده کند.

وظایف طراح وب

در ادامه برای درک بهتر و پاسخ به این سوال که وب دیزاینر کیست و چه می کند به بررسی و شرح وظایف وب دیزاینر خواهیم پرداخت.

زیبا کردن ظاهر صفحات وظیفه اصلی یک طراح وب سایت است که تمام لایه ها و قسمت های مختلف سایت را شامل می شود.یک طراح سایت باید بتواند انتظارات مخاطبان خود را برآورده کرده و نمای ظاهری سایت را طبق سلیقه مشتریان خود طراحی و ارائه کند.

وب دیزاینر برای طراحی سایت باید یک برنامه دقیق داشته باشد و قبل از انجام کار به هر آنچه که قصد دارد اجرا کند فکر کند و قادر باشد قسمت های مختلف را تجزیه و تحلیل کند.

ویژگی های طراح سایت

در دنیای امروزی که روز به روز به ایده ها افزوده می شود طراح وب سایت باید با الهام گرفتن از ایده های جدید عملکرد خود را بهتر کند.یکی از مهارت های مهمی که یک طراح وبسایت باید داشته باشد نوآوری و خلاقیت است تا بتواند با یک ذهن باز کاربران زیادی را به سوی خود جذب کند.برای فعالیت در حوزه طراحی سایت باید صبر و حوصله زیادی به خرج داده شود چرا که باید آزمون و خطاهای زیادی انجام دهید تا به یک طراحی با کیفیت و کاربر پسند برسید.

وب دیزاینر چه می کند؟

تخصص طراح وب

یک طراح سایت باید تخصص خاصی در جذب مخاطب داشته باشد که لازمه این امر این است که سایت از ظاهری زیبا برخوردار باشد در غیر اینصورت کاربران دیگر به محتواها توجه نمی کنند زیرا جذابیت ظاهری می تواند باعث افزایش جذابیت محتوا نیز بشود.

مهارت های طراح وب

مهارت های مهمی که یک طراح وب باید داشته باشد شامل موارد زیر می شود :

1)مسلط بودن به اینترنت

2)حداقل به یک زبان برنامه نویسی تسلط داشته باشد.

3)بتواند از نرم افزارهای مربوط به وب سایت ها استفاده کند.

4)توانایی انتقال دانش به مشتریان سایت

5)باید بتواند مسائل مربوط به طراحی وب را حل کند.

6)به یک نرم افزار طراحی مثل فتوشاپ تسلط داشته باشد.

هرچه یک طراح سایت در حوزه های تولید محتوا و طراحی مهارت های بیشتری داشته باشد ارزش کار خود را افزایش می دهد.

مفهوم طراح وب فریلنسر

به کسی که بدون قرارداد و تعهد ثابت با یک شرکت یا کسب و کار فعالیت می کند فریلنسر گفته می شود.این افراد معمولا در خانه کار می کنند و با برخورداری از مهارت های لازم با کسب و کارهای مختلف به صورت پروژه ای کار می کنند و به آنها آزاد کار نیز گفته می شود و به انجام کارهای گفته شده نیز فریلنسری می گویند.

شغل برنامه نویسی برای کسانی که روحیه درونگرا دارند مناسب تر است و ریموت ورک یا دورکاری نیز برای افراد مناسب تر است و اکثر برنامه نویسان تمایل دارند که به صورت فریلنسری فعالیت داشته باشند.

دستمزد طراح سایت

یک طراح سایت می تواند با مبالغ مختلف با یک کارفرما توافق کند و تعیین دستمزد او به عوامل زیادی نظیر سرمایه گذار و بودجه پروژه و مهارت طراح بستگی دارد.مهارت های تخصصی در طراحی،میزان توانایی در زمینه برنامه نویسی و سابقه کار نیز می تواند روی میزان دستمزدی که کارفرما حاضر است پرداخت کند تاثیر بگذارد.طراحی وب سایت یکی از مشاغلی است که با پتانسیل بالای خود می تواند باعث افزایش درآمد و رشد اقتصادی شود چرا که طراحی سایت یکی از نیازهای اصلی هر جامعه است.

وب دیزاینر چه می کند؟

مزایای شغل طراحی سایت

1)درآمد بسیار بالا

2)امکان فعالیت به دو صورت حضوری و دورکاری

3)جذابیت بالای شغل طراحی سایت

  معایب شغل طراحی سایت

1)وجود رقبای زیاد

2)وجود سیستم های مدیریت محتوی رایگان

جمع بندی

وب دیزاینر چه می کند؟در انتها باید بگوییم یک Web Designer نمی تواند وارد فاز کدنویسی شود و یک برنامه نویس هم نمی تواند وارد فاز طراحی شود و این دو کاملا" از یکدیگر مستقل هستند.در این مقاله سعی کردیم ابهاماتی در مورد مفاهیم Web Designer ،برنامه نویس وب و وب دولوپر و اصطلاحاتی از این قبیل را برطرف کنیم .امید بر آن است که این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها