بدون دیدگاه

چطور ادمین شوم؟ تکنیک های ادمین سایت و پیج و کانال ادمین یکی از اصطلاحات پرکاربرد در فضای دیجیتال مارکتینگ و یکی از مشاغلی است که امروزه افراد زیادی به دنبال انجام آن هستند. ادمین پیج های اینستاگرامی، ادمین کانال تلگرام و ادمین سایت مثال هایی از این مشاغل هستند که در این مقاله به معرفی و بررسی آنها میپردازیم. در این مطلب از سورنا همراه ما باشید:

ادمین اینستاگرام کیست؟

ادمین یا Admin که برگرفته از عبارت Administrator به معنای مدیر است و منظور فردی است که وظایف مشخصی را بر عهده دارد و آنها را مدیریت میکند. بعضی از شرکت ها یا سازمان هایی که از این پلتفرم استفاده میکنند به دلایل مختلفی مثل عدم اطلاعات کافی یا نداشتن وقت نمیتوانند به صورت اصولی آن را مدیریت کنند. بنابراین از افرادی با تخصص کافی و مرتبط برای اداره پیج خود کمک میگیرند.

مهم ترین وظایف ادمین اینستاگرام

1. تولید محتوا متنی، تصویری و ویدیویی

2. برقراری تعامل با مخاطب‌ها

3. برنامه‌ریزی، تدوین و انتشار محتوا در اینستاگرام

4. تدوین تقویم محتوایی

5. پاسخ دهی به دایرکت‌ها و ثبت سفارشات مشتریان

6. تدوین استراتژی برای افزایش فالوور پیج

7. طراحی کمپین‌های تبلیغاتی در اینستاگرام

8. تحلیل پیج اینستاگرام فروشگاه و تحلیل فعالیت‌های رقبا

9. پاسخگویی به کامنت ها

ادمین شدن در اینستاگرام فقط با آموزش دیدن و یادگیری تکنیک های ادمین و کسب تجربه ممکن است. بنابراین اگر میخواهید تا ادمین ایستاگرام شوید باید ویژگی های زیر را داشته باشید :

1. آشنایی با الگوریتم ها و قوانین اینستاگرام

2. آشنایی کامل و تخصصی با نحوه کار کردن با قسمت های مختلف اینستاگرام

3. توانایی تولید محتوا در اینستاگرام در قالب پست، استوری و ..

4. آشنایی با اصول هشتگ گذاری

5. آشنایی با اصول تبلیغات در اینستاگرام

6. تسلط به روش‌های افزایش تعامل

7. توانایی آنالیز پیج با استفاده از ابزارهای مختلف و تحلیل داده‌های به دست آمده

8. آشنایی با اصول افزایش فالوور در اینستاگرام

و

چطور ادمین شوم؟ تکنیک های ادمین سایت و پیج و کانال

ادمین سایت کیست؟

ادمین سایت به فردی گفته میشود که توانایی اداره کردن سیستم های کامپیوتری را داشته باشد. یک مدیر سایت وظیفه ارتباط و هماهنگی با افراد زیادی مثل کارشناسان سئو، تیم تولید محتوا و طراحان را دارد. مسولست هماهنگی بین این افراد بر عهده ادمین سایت است. مدیریت سایت یک وظیفه است که از حساسیت زیادی برخوردار است و باید به تمام جوانب کار تسلط داشته باشد.

وظایف ادمین سایت

1. بررسی فنی وب سایت

2. مدیریت تیم تولید محتوا

3. بررسی لینک ها و  صفحات سایت

4. بررسی وضعیت سرور و زمان آپ بودن سایت (up time) بصورت روزانه

5. مدیریت و افزایش ترافیک سایت

6. ارائه محتواهای کاربرپسند

7. درج محصولات، اخبار و محتواهای متنی وغیر متنی

ویژگی های ادمین سایت موفق

*علاقه‌ مند به کسب و کار اینترنتی

*توانایی مدیریت تیم

*داشتن قدرت در برقراری ارتباط

*آشنایی با طراحی

*آشنایی با تولید محتوا و بهینه سازی محتوا

*آشنایی کامل با نرم افزار‌های آنالیز وب سایت

ادمین تلگرام کیست؟ 

یک پیام رسان محبوب و پرطرفدار که در ایران از آن بسیار زیاد استفاده میشود تلگرام است که توانسته در مدتی کوتاه با استفاده از خدمات و قابلیت های منحصر به فرد خود، کاربران زیادی را به سوی خود جذب کند. قابلیت های کانال های تلگرامی یکی از قابلیت های منحصر به فرد است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی برای به اشتراک گذاری محصولات خود از آن استفاده میکنند.

ادمین تلگرام نسبت به ادمین اینستاگرام کار سخت تری دارد و میبایست فعالیت های بیشتری را انجام دهد. زیرا پست های تلگرام امکان اتفاقی دیده شدن را ندارند و ادمین تلگرام باید برای دیده شدن پست های تلگرامی به تنهایی تلاش کند و با تبلیغ محصولات در کانال های تلگرامی پربازدید یا توسط شبکه های اجتماعی دیگر مخاطبان را تشویق کند تا در کانال تلگرام عضو شوند. ادمین تلگرام قادر است مخاطبین خود را آنالیز کرده و از این آنالیز نتایج درستی به دست بیاورد تا بتواند تولید محتواها را مدیریت کند. جذب مخاطب در کانال تلگرام مهم ترین وظیف ادمین است که با تبلیغات مستقیم به دست میآید.

مهارت های مورد نیاز برای ادمین

فردی که می خواهد به عنوان ادمین فعالیت کند باید از مهارت های عمومی برخوردار باشد که این مهارت ها فارغ از پلتفرم هستند و برخی مهارت ها هم ممکن است به پلتفرم مربوط باشد. مثلا فردی که ادمین سایت است باید با مسائل فنی سایت آشنا باشد و این مهارتی عمومی نیست و به پلتفرم مربوط می شود. برخی از مهارت های عمومی که برای ادمین شدن لازم است عبارتند از :

‎‎آشنایی با شبکه‌های اجتماعی

فردی که ادمین یک صفحه در شبکه های اجتماعی میشود باید با شبکه‌های اجتماعی و آن پلتفرم خاص، آشنایی کامل داشته باشد. به طور مثال فردی که با اینستاگرام آشنایی ندارد و یا آشنایی کمی دارد، نمی‌تواند از تمام ویژگی‌های آن به صورت کامل استفاده کند و برای ادمین اینستاگرام مناسب نیست. بنابراین اولین مهارت مورد نیاز برای یک ادمین، این است که بر شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام و تلگرام تسلط داشته باشد.

چطور ادمین شوم؟ تکنیک های ادمین سایت و پیج و کانال

تولید محتوا

یک ادمین باید بداند برای داشتن بیشترین بازخورد چگونه متن کپشن و پست‌ها را بنویسد که بیشترین بازخورد را داشته باشد و بداند که چه نوع محتواهایی می‌تواند بیشترین بازخورد را از مخاطبان بگیرد. ممکن است در بسیاری از موارد، تولید محتوا وظیفه ادمین نباشد و او فقط وظیفه پست کردن محتواها را بر عهده داشته باشد. اما داشتن مهارت در زمینه تولید محتوا می تواند به ادمین کمک کند تا پست ها و استوری های بهتری را منتشر کند..

روابط عمومی خوب

مهم ترین مساله برای کسب و کارها، تعامل با مخاطبین است. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیز براساس تعامل است و کسب‌ وکارها جدا از این موضوع نیستند. قطعاً مخاطبان در قسمت کامنت‌ها و دایرکت، سوالات زیادی مطرح می‌کنند. ادمین نیز باید با نهایت احترام پاسخ مخاطبان را بدهد. بنابراین یک ادمین باید از روابط عمومی خوبی برخوردار باشد و بداند که چگونه باید با مخاطبان و مشتریان صحبت کند..

جمع بندی

هر کارفرما با توج به نوع محصولاتی که دارد به دنبال استخدام ادمین میرود تا در پلتفرم های مختلف اینستاگرام، تلگرام و سایت به بازاریابی محتوا بپردازند. مهارت های تحلیلی، نگارشی، طراحی، مذاکره و زبانی در انجام وظایف شغلی ادمین ها نقش زیادی دارد. آشنایی با روانشناسی رفتاری مخاطب یکی دیگر از مزایای استخدام ادمین است. در این مقاله به بررسی مشاغل ادمین در سه پلتفرم پرداختیم. امید برآن است که این مطلب برای شما سودمند بوده باشد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها